MySpace potichu spustilo novou IM síť

3. 6. 2006 18:08 David Antoš

Před pár měsíci jsem zde psal o uniklé informaci, že největší komunitní portál MySpace chystá vlastního kecálka. Tehdy bylo k dispozici jen pár screenshotů, takže vlastně vůbec nebylo jasné, jak tento kecálek má vypadat a čím si má získat stávající uživatele jiných sítí. Dnes si ho už můžete stáhnout a vyzkoušet v provozu.

Nemůžu říct, že mě tento počin zklamal. Nic přeborného jsem neočekával, přesto jsem se těšil, že alespoň s něčím zajímavým MySpace přijde. Vůbec je zajímavé, že jedním z nejnavštěvo­vanějších serverů na světě je právě MySpace, které nemá jedinou zajímavou a unikátní funkci a je nepřehledné a plné reklam. Asi jen bylo na správném místě ve správný čas. Možná je skutečně ten horší někdy lepší.

Především mě mrzí, že se nepotvrdila spekulace, jestli by náhodou MySpace nemohlo použít Jabber protokol a pomoci tak propojení IM sítí. Nestalo se tak, místo toho tu máme další uzavřenou komunitu. Pokud bych měl zhodnotit funkce – nuda. Pravda, není to nějak špatný klient, prostě jen neinovativní. Ve srovnání s mou Mirandou a Google Talkem trochu více nepřehledný, pokud bych však porovnal s ICQ klientem, tak určitě lepší. Jen máloco je horší než ICQ. Na druhou stranu integrovaná reklama je poměrně nepříjemná – grafická a animovaná.


MySpace tedy nesází na kvalitu produktu, ale na spojení kecálka s ostatními komunitními službami. Kupříkladu tak funguje i jako notifikátor nových zpráv v MySpace poště apod. Myšlenka je tedy jednoduchá a vypadá úspěšně. Prosadit mezi svými uživateli používání maxima dalších odvozených služeb. První na řadě je IM síť, dalším logickým krokem se jeví freemail. Ostatně i současná interní pošta má údajně cca 8× větší návštěvnost než Gmail! MySpace nemusí dělat nic jiného, než vytěžit ze své momentální úspěšnosti maximum.

Potenciálně může být i hrozbou pro velkou trojku (Google, Yahoo!, Microsoft), již dnes má na americkém trhu vyhledávání 0,6 procent. To nemusí vypadat nijak závratně, ale na to, že vyhledávač na MySpace není nijak silně propagován a jen přebírá výsledky z Yahoo!, to je dost. Navíc za MySpace stojí peněženka společnosti News Corp., takže určitě očekávat další akvizice a rozšiřování tohoto hráče.

Ovšem ani MySpace není bez konkurence. V poslední době se jeho růst v podstatě zastavil a velmi pravděpodobně jej v blízké době předežene YouTube, alespoň v Alexe. Právě v oblasti sdílení videí se MySpace zatím až tak silně nechytá, YouTube je daleko dál. Já jen věřím, že tak ošklivý, nezajímavý a nesympatický web nemůže nakonec vyhrát. :-)

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).