[21] To rozdelovani podle budouciho uplatneni mi prijde rozumne. Cerstve jsem dokoncil techniku, ale znam spoustu lidi z ruznych pochybnych skol(FHS UK, VSE, ...). Na techniku jde obvykle clovek s tim, ze ho dany obor bavi, ale na "pochybne" skoly odchazi v drtive vetsine studenti jen aby byli jeste dale studenty a kvuli titulu. Techniku je nedostatek, ale o ty humanitni budizknicemu nikdo nestoji. Na tyto "pochybne" skoly se hlasi mnohem vice lidi nez na techniky, ale skutecne potreby pro spolecnost jsou spise obracene. Navic na technice jsou mnohem vetsi naklady na studium(treba spektralni analyzator na laborky stoji pul mice a cas od casu tam student odpali vstupni obvody, coz je obvykle oprava za 50k). Na pseudoskole staci velka poslucharna a je mozne na trh prace sypat absolventy po stovkach. Tito lide pak skonci pri nejake urednicke praci na kterou jim staci maturita, ale hlavni je, ze maji titul. To je preci zcela nehorazne plytvani statnimi prostredky. Kdyz uz se ma zavest skolne, tak bych rozhodne nedaval zadnou podminku o dosazeni prumerneho platu, protoze to nikoho nenuti, aby se zamyslel, zda tu skolu skutecne potrebuje.
Myslim, ze uz samotne skolne by mohlo mit za nasledek, ze bude vice zajemcu o technicke obory a mene zajemcu o skoly, ktere se studuji jen kvuli titulu(Znam takove pripady - nejdriv zkusi FHS, kdyz ho vylejou a jde na ekonomku a nakonec skonci na hnojarne. Chce takovy clovek vlastne ziskat nejake vzdelani, nebo chce jen snadny titul?).
P.S. Nerikam, ze FHS na UK, nebo treba VSE jsou nepotrebne skoly, ale v dnesni dobe slouzi predevsim k ziskani titulu lidem, kteri o vzdelani nestoji.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 143 301×
Přečteno 84 343×
Přečteno 47 901×
Přečteno 37 998×
Přečteno 31 522×