Že WiFi pro tyto účely postupně vymírá, s tím bych souhlasil. Ale nějak mi uniká, pro koho je to vlastně dobře.
1) O2 ty WiFi sítě asi těžko bude dlouhodobě provozovat. To prakticky nejde bez investic do jednotné infrastruktury. Takže bude uživatele tlačit do ADSL nebo 3G a až přejde kritická masa, WiFi prostě zavře. Pro většinu bude ADSL lepší (i když ve výsledku asi dražší) řešení, nicméně hlavně na venkově tím mnoho uživatelů odříznou, protože k nim prostě žádné kabely nevedou, nebo jsou daleko od ústředny.
2) Kupní cena není u takových molochů jako je O2 vůbec reálné měřítko ceny, kterou je to převzetí bude stát. Všechny možné integrace od billingu po správu vyjdou určitě nejméně na dvojnásobek. Plus další fix je údržba těch sítí, přestože uživatelů vlastně ubývá. Když střelím od boku, budou mít náklady nejmíň 10k na jednoho aktuálního uživatele, spíš ale daleko víc. (P/E=5 a ARPU 1k ročně)
Pokud jde O2 opravdu jen o ty uživatele, tak marketingová akce typu "Přiveď kamaráda k O2 a dáme ti internet na rok zdarma" by měla dost možná stejný efekt, navíc globálně, s desetinovými náklady a navíc pouze variabilními.
Jediní, kdo na téhle akci může vydělat jsou snad ti lokální ISP.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 143 301×
Přečteno 84 343×
Přečteno 47 901×
Přečteno 37 998×
Přečteno 31 522×