Názor ke článku Pokročilá analýza webu (s pomocí Google Analytics) od SEO & Reklama na Internetu - [1] No Martine musím opět nesouhlasit: re: Tak zkuste...

  • 23. 3. 2010 12:28

    SEO & Reklama na Internetu (neregistrovaný)

    [1] No Martine musím opět nesouhlasit:

    re: Tak zkuste snadno udělat v Google Analytics opravdu customizovaný report ...

    S pomocí Google Analytics API jednoduché. Možná to není na úplné naklikání (ale to ani v těch pokročilých nástrojích, když ten report chci opravdu customizovat), ale všechno to co jsi psal jsem z GA schopen dostat.

    re: A co zobrazování skutečně realizovaných objednávek přímo ve webové analytice, se spárováním ke kampaním? K tomu potřebuje integraci opačnou, z interního systému do webové analytiky ...

    No čemu říkáš "ve webové analytice"? Přeci jako uživatel potřebuji mít tato data pohromadě. A přesvědčovat manažera, aby na ně koukal v nějakém externím nástroji, když celý život kouká do excelových tabulek nebo do svého interního nástroje? To by bylo hodně zvláštní. V principu jsem asi schopen do GA z interního systému dávat nějaká další data pomocí nějakých uživatelských nebo session proměnných, ale nechápu, co bych tím získal, když mnohem bezpečnější/jis­tější bude dávat méně citlivá data do mého systému, kde si je zobrazím přesně tak jak potřebuji, a ne má citlivá data posílat nějaké firmě a pak se jejich aplikaci přesvědčit, aby mi data zobrazovala jak já potřebuju

    re:Pro Vás možná ano, pro firmy, kterým Google potenciálně konkuruje, je to ale úplně jinak.

    No znám tuny firem, které používají "pokročilé analytiky" a ani jedné z nich Google nekonkuruje. Tady bych ten důvod nehledal. Hlavně jak jsem psal, jediná opravdová bezpečnost je mít veškerá data inhouse, ne je posílat komukoliv mimo.

    Podpora: tady jsi vytrhl jednu větu z kontextu. Psal jsem přeci naprosto jasně, že si může každý zaplatit placeného konzultanta, stejně jako u těch analytických nástrojů a že ten konzultant bude výrazně levnější. A nebo že mnohem víc věcí zvládnou sami bez toho, aniž by se někoho museli ptát.

    Já netvrdím, že GA je všespásný - psal jsem o důvodech, proč firmy vybírají placená řešení. Ale prostě tvůj článek o nich nepojednává a místo toho zmiňuje věci, které GA zvládá plus mínus stejně. A já tak měl potřebu to uvést na pravou míru, aby si lidé nemysleli, že si musejí kupovat drahé nástroje a služby za několik tisíc dolarů jen proto, že je nejde integrovat nebo přizpůsobit, což je blbost.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).