Já si nejsem úplně jistý. Snad to není příliš OT, ale byl jsem v naší ZŠ na předváděčce interaktivních tabulí a nějak mne ta digitalizace ve školství celkově nepřesvědčila. Přijde mi to jako další krok tím směrem, kdy hodnocení samostatné práce žáků je závislé na počtu copy+paste operací. A žáci, kteří se snaží materiál nějak zpracovat a posbíraná fakta alespoň vyjádřit svými slovy, v takovém systému dopadají hůře.
Co se týče vlastních učebnic a podobných knih - mám Kindle a mám jej plný knížek z IT, ale to jen proto, že rychle zastarávají, že papírové bych neměl kam dávat a že vedlejší náklady (poštovné apod.) jsou dost vysoké. Jinak se mi s papírovou knihou pracuje lépe. Možná jde o zvyk, ale často si pamatuji, že v knížce nějaké téma bylo v poslední pětině a jak ta stránka tak asi vypadala - najdu to pak poměrně rychle. Na Kindlu mi to trvá podstatně déle.
Oproti tomu digitální beletrie je OK - čte se většinou spojitě od začátku do konce bez přeskakování - nemám s tím nejmenší problém.
Co se týče "psaní" a "kreslení" na tablety a podobná zařízení, nepovažuji to za moc vhodné. Třeba kluci nemívají v době nástupu do školy zvlášť rozvinutou jemnou motoriku (v té době se jim vyvíjí spíš hrubá) a tam je papír+tužka (nebo nějaké speciální pero) IMHO podstatně lepší než tablet.
Problém váhy školní brašny bych spíše řešil tím, že by se učebnice vydávaly jako soubor tenkých sešitů. Kromě toho, když můj syn vysype se skřípěním zubů z tašky tu spoustu hovadin, co tam po nějaké době nasbírá, má ji hned o půlku lehčí.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 143 418×
Přečteno 84 400×
Přečteno 48 012×
Přečteno 38 124×
Přečteno 31 646×