Před nějakým časem jsem rozjel jeden svůj webový projekt, něco málo informací jsem tehdy napsal i zde do blogu. A vybral jsem si jeden webhosting. Nalákala mne akce 2 měsíce zdarma, která – jak zjišťuji – platí neustále, jen se posouvá datum ukončení akce. Pěkné, že? Tvářilo se to všechno jako takový malý levný webhosting. Což v podstatě stále je. Ale vše má své ale. Když není výpadek (což moc nebývá), tak jsem naprosto spokojen. A to zřejmě proto, že nemusím komunikovat s technickou podporou :) V té totiž problém vidím.
A co že se stalo? Před dvěma týdny jsem hned ráno, ještě pořádně nefungující a nevyspalý, zasedl k notebooku, který mám u TV a začal jsem programovat jednu zajímavou věc, na kterou jsem myslel, než jsem šel spát. Když jsem byl hotov, přesunul jsem se z phpmyadmina do administračního rozhranní webhostingu, kde jsem si všimnul, že tam mám jednu starou databázi, kterou už nepoužívám. A v té dobré náladě jsem jí chtěl smazat. A možná už tušíte, co se stalo. Nechtěl jsem smazal databázi hlavní, prostě na notebooku jsem se překlikl. Nenabídlo mi to žádné dialogové okno, prostě to hned smazalo. Zřejmě ti programátoři rozhranní nikdy neslyšeli o javascriptu. Ihned jsem nahrál 14 dní starou (ano, až tak) zálohu a začal psát na podporu svého webhostingu, jestli by byli tak hodní a nahráli mi ranní zálohu databáze…
Denní a týdenní zálohování – to je součástí každého jejich webhostingového programu. Proto jsem si myslel, že to nebude žádný problém. Omyl. Bude. V neděli ráno smazaná db a v úterý stále bez odpovědi ze strany technické podpory. Napsal jsem tedy email, předtím jsem využil možnosti kontaktovat technickou podporu přímo ze stránek společnosti. No, na email jsem odpověď také nedostal. Založil jsem si tedy účet na jabberu. Hurá, tam už se se mnou (chvíli) bavili. Prý neevidují žádný požadavek na obnovu databáze, ale předají to člověku, který se o toto stará. Nestaral. Po celém týdnu se vůbec nic nestalo. Prý se data z databáze VELMI dlouho extrahují. Prý ta databáze čítá 800GB (v archivu nebo rozbalená??). Co myslíte, může se takový archiv extrahovat třeba 10 dnů nonstop?
Nemám už chuť to s podporou řešit. Navíc mne ignorují a neodpovídají mi už ani na jabber, což je to nejhorší, co mohou udělat. Ani vedení společnosti nestojím za odpověď. S takový přístupem jsem se ještě nesetkal. Kdyby mi alespoň někdo z nich řekl, že tu zálohu neobnoví, protože to a) neumí nebo b) nemají vůbec onu zálohu a jsou to jen marketingové kecy nebo c) nechtějí, protože na to nemají čas. Nevím. Ale jedno vím jistě. Ještě 2 a půl měsíce a jdu jinam.
Pokukávám po arachne.cz a onebit.cz. Předtím, než změním webhostingovou společnost, se napřed rovnou zeptám – jste schopni v případě ztráty dat obnovu ze zálohy? Někteří webhostéři to totiž neumí!
PS: Přišel jsem o cca 300 záznamů v db
Vidím to jako zásadní chybu toho hostera: dává informace o něčem, co evidentně není schopen splnit. Stále nechápu, jak může někdo věřit, že zadarmo dostane profesionální služby. Prostě provoz, technika a související věci něco stojí a zaplagtit se to někde musí. Pokud chcete profesionální služby, vyberte si profesionálního partnera a profesilnálně mu zaplaťte.
[18] "Stále nechápu, jak může někdo věřit"
To mas stejny, jako kdyz obchodak managorovi nabidne X, technici reknou managorovi ze X neni technicky mozny, a on na to "ale vzdyt on to rek".
Samozrejme ze se ve finale ukaze ze technici meli pravdu, ale mezi tim se vyhodi spousta casu a penez. A to jde o zakazky za MKc.
vasekS: on je to spíše jen takový výkřik do tmy... ;-) já jsem s nima jinak spokojen, až teda na tuhle nemilou věc s obnovou databáze ze zálohy. taky jsem si měl dělat vlastní zálohu pravidelněji (nejlépe ji automatizovat skriptem). jinak o jaký webhosting se jedná? http://informatik.blog.lupa.cz/tag/webhosting/ :)
Ahoj vsichni, spousta hostingu dela zalohu HLAVNE kvuli HW poruse nebo vypadku na JEJICH serverech. Jsou tedy urceny pro obnovu dat v pripade problemu zavinenych na strane webhostera a NEJSOU primarne urceny pro reseni blbosti uzivatelu, kteri si smazou nezazalohovanou databazi. Vim o nekolika webhosterech, kteri tu zalohu dokazou na pozadani vratit (opravdu to neni zadna legrace, kdyz denne zalohujete nekolik GB dat), ale je to uz samozrejme za poplatek. Myslim si, ze je to naprosto v poradku, protoze webhoster nenese zodpovednost za data zakaznika (s vyjimkou uvedenou vyse), webhoster POUZE nabizi webovy prostor pro tato data a sluzby s tim spojene.
Pokud si toto zakaznik neuvedomi, je mi ho lito, ale je to jen a jen jeho blbost.
Erw: taky myslím, že jsem se měl lépe dívat, než jsem něco smazal a že je to moje blbost :) současně se na stránkách webhostéra píše, že je možné obnovit data i na požádání zákazníka. Ale myslím, že můj požadavek byl asi smeten ze stolu... proto zkusím příště hledat webhosting, kde to ze stolu nesmetou. Pokud by se samozřejmě obnova podařila, byl bych moc vděčen.
Informatik: V pohode, jen jsem to chtel popsat z pohledu cloveka, ktery ma zkusenosti ze strany webhostera i ze strany zakaznika. Na Tvem miste bych se taky snazil z toho webhostera tu zalohu nejak dostat vzpomenouc si na slova klasika "... kdyz je nekdo jedinej, kdo to muze udelat, tak to proste musi udelat...". Bohuzel, spousta radobywebhosteru se k problemu otoci zady. Ferove reseni pro obe strany by byla domluva na nejakem akceptovatelne poplatku za obnovu DB.
A to jsi opravdu strachy tak pokakaný, že nemáš odvahu napsat jméno toho webhostera?
Některé lidi fakt nechápu. Ten komunistický strach ze zveřejnění svého názoru, nebo pravdivé události, je v nás asi zažraný velmi hluboko. Přeskakuje to i do generace, která totalitu nikdy nezažila.
[7]: já jsem s nimi jinak spokojený... jen teda ta technická podpora by se měla zlepšit v kontaktu s klientem. možná si říkají, že za 50Kč měsíčně nemám nárok na kvalitní technickou podporu ;-)
[8]: to není špatný nápad - jen aby se ti pak technická podpora ve zkušební době nesnažila snést modré z nebe a potom neotočila o 180°
nejsem hoster ani klient hostera, jen člověk co má řeší tohle v corporace sféře... "několik GB" je směšně, směšně malý objem.. každý trošku rozumný traffic začíná na 10tkách GB... na tohle postavit HW a SW není triviální ale ani složité... takže to spíš vidím na selhaní komunikace-nastavení skriptu-špatných recovery-diseaster plánů...)
několik GB 1x denně zazálohuji i po ftp....(rsync).....
na druhou stranu, za 50 kč měsíčně můžete být rád že vám někdo vystaví fakturu a baví se s vámi po icq-jabberu, z tohoto pohledu jste naprosto prodělečný podnik...
Môj webhostér má možnosť obnovy databázy priamo v administračnom rozhraní webminu :-P https://admin.websupport.sk/ guest/guest Inak zo skúsenosti známych by som odporučil onebit, nie je to taká paráda ale v CZ IMHO nič výrazne lepšie nezoženieš.
Mám pro Vás řešení, která Vás nebude navíc stát první rok ani korunu a kde nabízíme zálohy ke stažení on-line. Stačí se podívat na www.vyzkousejte-hosting.cz
Nejdražší je nakonec vždy lidská práce. A když si vyberete "malý, _levný_ webhosting", tak nemůžete předpokládat, že tam 24h nonstop sedí administrátor databáze. Nebo-li, to "levný" znamená pro zákazníka "Když máš problém, postarej se sám.". Příště si to takhle zkuste překládat a nebudete nepříjemně překvapen. Jinak, s těmi 800GB to byl nějaký překlep, nebo to nějak nechápu. Vy nevíte, jak byla zhruba vaše databáze velká, kolik v ní bylo záznamů?
[15] 800GB by odpovídalo tomu, že aplikace a) buď nepoužívá vlastní databázový soubor b) záloha je jeden velký tar obsahující zálohu celého serveru. V obou případech bych po sdělení tohoto čísla v obnovu dat nedoufal, ba co víc, býti na jejich místě bych se do ní vůbec nepouštěl. Příště, až si budete vybírat webhosting se přesvědčte, že zálohují provozované stránky/aplikace odděleně a zvláště si na to dejte pozor, pokud nepoužíváte MySQL (v tomto má MySQL pro obě strany výhodu, restore dat je v podstatě jen obnovením adresáře).
Přečteno 35 498×
Přečteno 30 643×
Přečteno 26 699×
Přečteno 25 836×
Přečteno 25 483×