Dlouho mi už nepřišel žádný pořádný spam. Občas nějací rusáci pošlou link na viagru sem do diskuse na blogu, ale těm to promptně smažu, žádná křeč. Jejich servery většinou ani nefungují. Přiznám se, že na některé odkazy klikám, pokud v url není zakódovaná moje emailová adresa (přišlo-li do mailu) – ne však z důvodu koupi nějakého produktu. Jen ze zvědavosti. Občas se dá nějaký takový pochybný (podvodný) eshop s léky (hostovaný v Číně/Rusku) pěkně potrápit…
Dneska mi do schránky přišel email od jistého Pavla Havla, který mi nabízí, abych se stal vybraným (vyvoleným?) a vydělal něco málo peněz a přitom si utužil zdraví. Jedná se dle všeho o MLM, tedy imho zase pěkný podvod. Je Pavel Havel jen další hloupý spamer, který si myslí, že na něj je zákon krátký a že si může dělat, co chce a posílat svá sdělení komu chce? Asi bych měl někde vyštrachat odkaz na ÚOOÚ. Třeba jeho zprávu vyhodnotí jako spam. Za těch pár minut na vyplnění stížnosti mi to stojí.
Na české spamy jsem alergický a budu se bránit, milý Pavle Havle ;-)
Nedávno jsem využil formuláře ÚOOÚ a poslal jsem stížnost na jednu firmu (už si nepamatuju kterou, nějaké půjčky nebo co), spam od nich obsahoval pouze linky na jejich stránky. Výsledek od ÚOOÚ po několika týdnech:
Pokud tedy zaslané sdělení obsahuje pouze odkazy na webové stránky, jde sice
o nevyžádanou zprávu (spam), ale o obchodní sdělení dle zákona č. 480/2004 Sb. se
nejedná.
Jen tak pro informaci - mně osobně například poměrně často posílají anglicky psané spamy moji známí a přátelé z facebooku. Přitom předpokládám, že oni osobně mi rozhodně nic neposílají.
Jen jsem chtěl upozornit všechny ty, kdož po přeštení tohoto článku ihned odejdou nahlásit všechny příchozí spamy, aby nejprve popřemýšleli, jestli náhodou není opravdový útočník jen schován za podvrženou hlavičkou. ;)
Předem říkám: nemusíte se mnou souhlasit :-D
Firemním spamům se nedivím. je to sice obtěžující, ale když jsem si zjistil, kolik peněz za měsíc (rok) chtějí portály určené pro podávání nabídek (nikoliv poptávek) celkem jsem začal české firmy litovat. Za vkládání nabídek si portály účtují od 1000 Kč/měsíc až do 4500 Kč/měsíc (cena je většinou podle oborů a někdy podle počtu registrovaných členů a nebo taky podle počtu vložených nabídek za měsíc) a to je vždy sazba pro jeden nabídkový portál, takže aby nabídky na inernetu měli smysl musíte být tak na 8-10 portálech. A když nechcete dávat Nabídky, tak budete jen pasivně sedět a čekat na poptávky někoho jiného a to nejde. Aby mohla firma prosperovat, musí se o ní vědět, takže inzerovat musí.
Jak tedy mají firmy dát o sobě efektivně vědět na internetu, aby je to nepřivedlo na buben? Né každá firma má rozpočet na reklamu jak Škodovka. Zéjména živnostníci a malé firmy na dlouhodobější smysluplnou reklamu prostě nedosáhnou a různé free-inzerce jsou opravdu neefektivní (z vlastní zkušenosti) a tak jim zbývá jediné - spamovat, na to stačí jeden maník co vytípává adresy do hromadného mailu (a ten maník je rozhodně levnější) než většina nabízených "málo" efektivních služeb reklamy (bannery, nabídky, odkazovníky atd).
A jen tak pro off-topic zajímavost reklama na jednom lokálním Jihočeském rádiu stojí cca 30 000 za týden!!
Nehájím tady spamy od českých firem, jen chci říct: každý bojuje proti spamu, ale aby někde dokázal vymyslet levnou-cílenou a efektivní reklamu na internetu, tak to ne!
Přečteno 35 542×
Přečteno 30 681×
Přečteno 26 802×
Přečteno 26 034×
Přečteno 25 526×