Hlavní navigace

Glosář

  • IDOS v novém

    IDOS, tedy služba která hledá vhodná spojení hromadnou dopravou či jízdní řády testuje novou versi, která nepřináší jen nový vzhled, ale také velice solidně fungující našeptávání. Vše najdete na http://beta.jiz­dnirady.cz/vla­kyautobusy/spo­jeni/. Kromě našeptávání, které jak jsem již psal funguje docela obstojně, naleznete zde nově také užitečný (ač zcela obyčejný) kalendář. Novinkou je také možnost záměny cílové a výchozí stanice…
    2. 6. 2008 20:55 (aktualizováno)
  • Google Sites pro všechny

    Na Sites byla všude slyšet jen a jen chvála. A tak ani já jsme neodolal a zkusil jsme něco vytvořit. Jaký tedy, nově pro všechny majitele účtu u Google otevřený, systém je? Rozšířeno, doplněno. Hlavní myšlenka celého projektu je jednoduchá. Cílem bylo nabídnout hosting pro kvalitní publikační systém. První pocity jsou však rozpolcené – vše vypadá jako Wiki a navíc se mentálně vracíme o pár let dozadu. Alespoň co se tvorby a struktury webu týče.
  • Dají háčky a čárky smysl českému internetu?

    To je asi jedna z nejzásadnějších otázek. Ač si to asi již příliš neuvědomujeme slovo zive nemá v češtině žádný význam. Na rozdíl například od živě či živé. Spousta domén by konečně mohla nést české jméno. Takové, které bude našinci dávat smysl. I když někdy to bude spíše z bláta do louže. Taková ceskatelevize se sice změní na českátelevize, ale stále nám chybí mezera. Domény získají reálný český název, ale ne všechny. I když to je asi otázka chytré volby názvu.
    23. 5. 2008 21:02 (aktualizováno)
  • Firefox útočí

    Plánované vypuštění finální verse Firefox 3.0 by mohlo zasadit IE smrtelnou ránu. Tedy pokud vše dopadne, tak jak tomu nasvědčují statistiky. Podle http://www.w3scho­ols.com/browser­s/browsers_stat­s.asp se Firefox dostal někam k 39%. Pokud mohu soudit ze statistik z (nejen) mých stránek, pak generace 2.x představuje asi úhrně 35%, což znamená pozici jednoznačně nejpoužívanější prohlížeče. Následoval by s velkým odstupem IE 6.x s necelými 30%…
    20. 5. 2008 13:53 (aktualizováno)
  • Křesťanské zpravodajské servery

    Doplnění k článku o minoritách. Křesťanské zpravodajství funguje v Česku i v zahraničí poměrně dobře a dlouho. V zásadě lze říci, že trh je v této části zpravodajství dobře pokryt. To ovšem neznamená, že by neunesl silnějšího hráče. Je také důležité říci, že současné velké zpravodajské servery tuto problematiku nedokáží kvalitně zpracovat a vyhodnotit…
    13. 5. 2008 18:35 (aktualizováno)
  • Problém etických kodexů

    Proč jsou globální etické kodexy k ničemu a pokrytecké? A nechybí české současné žurnalistice nějaká uznávaná osobnost? Šéfredaktor Týdne se nechal slyšet v pořadu Média a svět, že v České republice chybí nějaká instituce či organizace, která by měla nějaký silnější vliv na novináře. Syndikát novinářů je tak spíše organizace teoretická či lobbistická (otázkou je, za co by měla lobbovat), než morální autorita…
    12. 5. 2008 15:36
  • Kdo a proč tvoří obsah?

    Na Lupě se v poslední době strhla diskuse na téma proč, kdo a jak tvoří obsah či diskuse. A je to opravdu zajímavé. Podle jedněch se zdá býti počínání některých kritizujících trapné a stupidní, protože jen kritizují a sami žádný obsah netvoří. Podle druhých je to jejich legitimní právo a každý může dělat co umí.
    11. 5. 2008 18:32
  • Google Překladač - exklusivní test

    Google překladač je v češtině a umí překládat anglicky psané stránky do češtiny (samozřejmě nejen). A tak je na řadě, před optimistickým jásáním malý test. Vše naleznete na stránkách: http://transla­te.google.com/tran­slate_t …
  • Jak MS pohořel

    Pořekadlo „dopadnout jako sedláci u Chlumce“ by se mohlo brzy změnit na mezinárodní dopadnout jako Microsoft u Yahoo!. Opět jsme byli svědky další nabídky, dalšího odmítnutí a další vlny žalob akcionářů na Yahoo! na vlastní společnost za to, že neřekla ano. Strategie Yahoo! není jednoznačná. Jednak se tváří, že by prodali, ale až MS dostatečně zaplatí, pak ale obrátí a začne se strategii že raději Google než Bill a Steve. O co tedy vedení internetového portálu jde? O obchod nebo o prestižní boj.
  • Živě mění kabát

    Jak to už bývá žádná změna ošacení neproběhne bez emocí. Jedni budou apelovat na tradici, kontinuitu, zaběhnuté pořádky a druzí pod heslem mládí vpřed oslavují změnu. Ale navíc je všechno ještě jinak… Zásadně aktualizováno. Všimněme si, že mluvíme o změně, nikoli o pokroku. Nové Živě (www.zive.cz) není příliš nové – stejní autoři, stejný styl, stejná cílová skupina. Změna vzhledu proběhla za velké kampaně, ale obsahu se nedotkla. Zatím…
    9. 5. 2008 9:16 (aktualizováno)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).