Tak tohle je presne nepochopeni CRM.
1) Pointa je poznat, ktery zakaznik je bonitni a oceni dalsi sluzby, a ktery jde naopak jenom po cene.
Prvni treba oceni, kdyz mu poslete dopis s osobnim venovanim nebo automaticky doporucite darky. A zaroven je mozne mit vyssi hrubou marzi.
Druhy jde nenom po cene, tak newsletter s luxusnim zbozim ho akorat nastve. Mnohem chytrejsi je mu posilat slevove kupony na levnejsi zbozi.
2) Tady je CRM dulezite, spravne poznat zakazniky. Treba pro zakaznika, ktery nakupuje hodne je mozne vyjit u reklamace vstric tim, ze se mu posle nove zbozi, jeste predtim, nez prinese rozbite. Naopak zakazniky, kteri opakovane vraceji zbozi, je mozna rozumne demotivovat od nakupu vyssi cenou, nizsimi slevami nebo prodlouzeni cekaci doby na dodani, kdyz si jiny bonitni zakaznik obedna stejne zbozi, ale na sklade neni dostatek.
Tezko rict co je nejefektivnejsi postup, ale je potreba to merit a mit detailni analyzy. Bez CRM je vsechno jenom odhad a ve vysledku se firma chova pro spoustu zakazniku znacne iracionalne.
Update: Přesunul jsem se na vlastní blog Startupič.cz…
Založil jsem firmu, která vyrostla na vývoji opensource. Spojili jsme se s americkou firmou a teď řídím naše aktivity na dvou kontinentech. Jak se jmenuje, prozradím, až si rozmyslím, jestli to chci. A na fotce nejsem já, ale můj pokerový idol v provedení manga.
A psát si sem chci o tom, jak jsme firmu roz-startup-ičovali, třeba to někoho inspiruje.
Přečteno 136 816×
Přečteno 56 894×
Přečteno 48 287×
Přečteno 45 744×
Přečteno 32 890×