Prokletí jménem INFOLINKA

23. 1. 2008 17:45 (aktualizováno) rossini

„Pro komunikaci v českém jazyce stiskněte 1, for comunication in English, press 2“. Jako osoba starající se firmám o IT jsem čas od času nucen volat na infolinky různých providerů, kteří mají tak či onak vliv na mé špatné duševní rozpoložení. Již úvodní věta tohoto článku mi aktivuje rudou clonu před očima.

Konkrétně GTS-NOVERA má tuto „inteligentní“ uvítací hlášku tak ergonomicky zpracovánu, že i když voláte z Česka na českou infolinku a (překvapivě) mluvíte česky, stejně Vás donutí stisknout 1. I když se cca 2 roky snažím vždy první větou upozornit na nesmyslnost tisknutí jedničky pro volající z Česka, vždy mi odpoví, že tuto námitku podstoupí dále, a tím to končí. Vrátný, nástěnkář nebo uklízečka, tedy osoby pravděpodobně přebírající tyto námitky, to musí mít těžké. Abych jim práci usnadnil, navrhuji tuto nápravu: „For comunication in English, press 2“ Pokud chci mluvit a rozumím ENG, stisknu 2, jinak čekám „co se stane“…

ČEZ, tedy firma vydělávající miliardy, má infolinku „vypiplanou“ mnohem lépe. Když jsem včera volal zákaznickou linku, byl jsem zděšen, že zdarma asi nic nevyřídím. Linka totiž nezačíná číslem 800 (zdarma) ale číslem 840 (za peníze…). To by ani tak nevadilo, kdyby v určitém kroku infolinka netrvala na zadání zákaznického čísla. Pracně jsem v šuplíku (přiznávám NE moc uklizeném) dohledal fakturu a po 5 minutách vyhověl příkazu: „Zadejte číslo zákazníka a stiskněte #“ To jsem také provedl a nestačil se divit. Automat pokračoval slovy: „Zadali jste 4 3 0 0 0 … Pro potvrzení stiskněte 1, pro opravu 2“. Tisknu tedy 1 a poslouchám, co se nyní stane. Odpověď byla k pláči: „Zadali jste 4 3 0 0 0 …“ Automat jsem se cca 3 minuty snažil přesvědčit, že je to OK a tisknul 1, než jsem zjistil, že není slušné automat přerušovat, jelikož stisknutím jedničky začne celé kolečko znovu. Správně jsem jej musel nechat domluvit a teprve v pauze po monologu celou proceduru ukončit stisknutím 1.


Po té již hlas operátorky zněl jako příjemné zpestření, dokud jsem nevyslechl celé souvětí… „…dobrá, podíváme se na to. Sdělte mi prosím Vaše zákaznické číslo?!“

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).