Jsem jedním z mnoha, co si objednal domény EU. A protože jsem ze začátku zaváhal, využil jsem nabídky volny.cz, která slibovala na poslední chvíli nejnadějnější možnost, jak se dostat k registraci v prvních hodinách po spuštění. A protože jsem chtěl pěknou doménu z velmi konkurenční oblasti (cestovní ruch), zkusil jsem jich zaregistrovat více (> 10), aby aspoň něco vyšlo. Vše probíhalo bez potíží (až na to, že dvakrát jsem dostal mail s informacemi o stavu registrace a pár hodin na to přišel další, který upozorňoval, že předchozí neplatí, že obsahuje špatné údaje).
Registrace proběhla, něco vyšlo, něco ne, a u toho, co nevyšlo, jsem začal čekat na vrácení peněz, které slibovali poslat do 30 dnů. Když oněch 30 dní uplynulo, začal jsem se zajímat, kde je chyba.
Po přečtení aktuální verze podmínek jsem zjistil, že zmínka o třiceti dnech zmizela – a nikde nebyla žádná poznámka o tom, že ji odstranili. Po e-mailovém dotazu mi přišlo „vysvětlení“, že fakturační oddělení má hodně práce, že žádostí je mnoho a nestíhají. Když jsem se ohradil, že slibovali vrácení do 30-ti dnů (proto jsem si je taky vybral a zkoušel domén více, protože jsem myslel, že mi vynaložené peníze přijdou relativně brzy zpět), a že odstranili tuto poznámku z podmínek, požádala mě paní, abych jí napsal seznam variabilních symbolů, že bude vrácení peněz urgovat. I učinil jsem tak, od té doby žádná odezva.
Pár dní na to jsem se dožadoval informací telefonicky. Po prvním přepojení na lidi, co podávají informace k doménám, spojení spadlo. Po druhém zavolání mě jiná slečna přepojila špatně a vrátil jsem se k pánovi, s kterým jsem mluvil poprvé, a ten už mně přepojil dobře. Paní od domén mi ovšem nebyla schopná říci nic, z čeho bych se dozvěděl alespoň přibližně termín, kdy mohu peníze očekávat. Poradila mi, že se mám podívat na seznam svých domén na svém uživatelském účtu, a když tam bude „CANCELED“, tak prý už je vrácení peněz v jakési „druhé fázi“, jak dlouho trvá, jsem se ovšem nedozvěděl. Po přihlášení jsem se přesvědčil, že domény, u kterých požaduji vrácení peněz, se mi vůbec neukazují, tak jsem volal zpět. Telefon zvedl pán, co už jsem s ním dvakrát mluvil, a už to psychicky nevydržel, když jsem řekl, že chci přepojit na info o doménách, a – sice slušně – ale nevybíravě, mi řekl číslo, kam mám zavolat rovnou – ovšem, kam byste volali, když se podíváte na tuto stránku: eu.volny.cz ? Asi na telefon, co mají v levém sloupečku pod otázkou „Potřebujete poradit?“, že? A čekali byste, že to budou rady o doménách… Já také. Tak se mi vůbec nelíbí, když po zavolání na toto číslo mi říkají, že pro info o doménách mám volat jinam.
Každopádně prý, když v seznamu doména není, tak už je CANCELED – jenže já už jí v tom seznamu nemám dobrých 14 dní, tak jsem opravdu zvědav…
Při nejbližší příležitosti asi převedu domény k jinému registrátorovi.
Vsem zakaznikum se hluboce omlouvam. Nemel jsem vubec tuseni, co nas stat vyzaduje v pripade, ze chcete vratit penize zakaznikovi. Je treba nejprve vytvorit a DOPORUCENE zaslat dobropis. Az pote co obdrzime vracenku, je teprve mozne prevadet penize a pry ani to se financaku prilis nelibi. Neuspesnych zadatelu bylo radove nekolik tisic (zhruba 1/3 zadosti). Spocitejte si tedy, kolik casu zabere zhruba jedno vytvoreni/vytisteni/odeslani dobropisu, zpracovani vracenek a predani prikazu k prevodu penez. Vsechno pochopitelne podleha nekolikastupnovemu schvalovacimu procesu (protoze preci jenom se ve vyslednem objemu operuje s velkymi penezmi). Financni oddeleni odmita prijmout brigadniky, kteri by meli na starost jakekoliv operace s financemi.
Operativne jsme upravili implementaci tak, aby neuspesni zadatele meli moznost zdarma volit jine nazvy domen, ktere pro ne obratem registrujeme. Pokud tuto moznost nehodlate vyuzit, je opravdu treba pockat na vraceni penez. Verte, ze si tu na nich nesedime. Nemame to zapotrebi a navic pomer prinos/problemy s tim, ze nejsou vraceny je jednoznacne v neprospech spolecnosti.
Jeste jednou velmi hluboka omluva a jen doufam, ze cely proces bude brzo zdarne dokoncen (tusim ze zbyva uz jen cca 600 nevyrizenych zadosti u VOLNY).
Děkuji mnohokrát za reakci, dnes peníze skutečně dorazily. Jen bych chtěl dodat, že v tom množství jste to stejně pomotali, žádal jsem cirka polovinu peněz vrátit na jeden účet a asi polovinu na druhý, a - ačkoli je to na dobropisech takto, poslali jste peníze všechny, sice ve dvou platbách, ale na jeden z nich. Kdybych si to potřeboval zaůčtovat do daní, asi bych s tím měl potíže, ale čert to vem :)
Přečteno 10 251×
Přečteno 6 270×
Přečteno 6 139×
Přečteno 6 067×
Přečteno 5 521×