Dobrý den,
projektu Letáček držím palce, protože organizuji seberozvojové kurzy psychoterapie a body-psychoterapie, webové stránky www.vycviky.cz. Takže pokud by fungoval a opravdu skrze něj lidi na kurzy přicházeli, jako pořadatel bych to jen uvítal. A klidně za to i něco rozumného zaplatil.
Ale určitě to nebude snadné, protože např. v něčem podobný projekt, kterým je kalendář akcí Maitrea, na mnou pořádané kurzy zatím nikoho nepřivedl (dělám si u všech kurzů průzkum, jak se lidi o kurzu dověděli, a zatím zcela jednoznačně převažuje, že od známých a přátel nebo ze zpravodaje o nových akcích, ke kterému se zaregistrovali na mých stránkách, občas zabere inzerce ve specializovaném časopise nebo webu). Přesto pár postřehů, třeba Vám mohou být k užitku.
Jedna cesta může být snažit se, aby lidi znali Letáček a když budou chtít na nějaký seminář, tak půjdou rovnou na tyto stránky a najdou si jej. Druhá cesta, podle mne mnohem nadějnější a reálnější, je rozvinout stránky tak, aby akce na nich uvedené vyjížděly na předních místech ve vyhledávačích nejen při zadání názvu akce nebo jména lektora, ale především při zadání obecných frází jako „kurz terapie Brno“, „kurz astrologie Olomouc“ apod. Protože spousta pořadatelů těchto akcí sice má své weby, ale ty nejsou optimalizované z hlediska SEO a tudíž jejich stránky na taková klíčová slova na předních místech nevyjedou. Třeba příklad, když zadám do Google „umění zemřít“, nevyjedou stránky Osho Shangri La, tedy stránky pořadatele, ale na prvním místě je stránka kalendáře Maitrea s touto akcí.
K dosažení takového cíle je podle mne dost zásadní, aby vhodná klíčová slova byla jak v URL adrese, tak v Title stránky. V URL adresách máte podle mne dost rezervy, v Title stránky je sice název akce a jméno lektora, ale zcela tam třeba chybí slovo „kurz“. A přitom vlastně skoro všechny akce na Letáček jsou kurzy! Stačilo by toto slovo předřadit před vlastní název kurzu.
A pak jeden návrh na vylepšení z hlediska toho, že na Letáček začínám zadávat své akce. Je dost omezující, když mohu akci zařadit pouze do jednoho „zaměření“, obzvláště, když kategorie zaměření nemají zcela logickou strukturu, když používají různá kritéria – např. kritérium obsahu (jóga, konstelace) se mísí s kritériem formy (výcviky, tréninky). Kam mám akci zařadit, když to bude „výcvik v konstelacích“?? A když si pak uživatel akce vyfiltruje podle jiného zaměření, než jsem zvolil já, tak mou akci nenajde, i když by ho třeba zajímala. Proto bych uvítal, kdyby se k akci daly přiřadit až tři různá zaměření, do kterých spadá. Zvýší to šanci, že Letáček opravdu bude zdrojem přílivu účastníků na inzerované akce.
Pokud se Vám bude chtít se podívat na http://www.vycviky.cz, uvítám to. Předesílám, že jsem si vědom, že grafická podoba by se měla vylepšit, ale zatím na to nebyla energie a kurzy se kupodivu plní, takže mne to nenutilo do toho investovat. Ale zajímal by mne hlavně názor, zda se na stránkách dá dobře orientovat, někteří si je z tohoto pohledu pochvalují, jiní si stěžují, že se v nich orientují špatně, ale nevím konkrétně, v čem je pro ně orientace obtížná. A samozřejmě cokoliv jiného by Vás napadlo
Přečteno 86 366×
Přečteno 75 694×
Přečteno 62 267×
Přečteno 51 890×
Přečteno 51 288×