Hlavní navigace

Vlákno názorů ke článku Vymena napadu. Anebo jak zpropagovat www.letacek.cz od Nishkam - Jak jsem slibil, podival jsem se na vycviky.cz...

  • 26. 11. 2012 23:41

    Nishkam

    Jak jsem slibil, podival jsem se na vycviky.cz Stranky se mi celkem libi, hlavne bohatstvim textoveho obsahu. Zde jsou moje kriticke postrehy:

    - asi bych pridal vice poutave grafiky hned na prvni strance, ktera by pomohla se rychleji zorientovat v nabidce novym navstevnikum (tech asi je vzdy vetsina). Mozna i celkove vice grafiky, infografiky a videi
    - urcite bych odstranil centrovani textu u aktualne nabizenych kurzu - text zarovnany doleva se cte lepe
    - libilo by se mi jednodussi prihlasovani na kurzy = velke tlacitko Prihlasit se na kurz, dobre viditelny prihlasovaci formular a kratsi text popisujici prihlasovani. To je asi hlavni cil Vasich stranek, aby se Vam lidi prihlasili. Vidim tam urcite rezervy, jak to zajemcum zjednodusit = zvysit tzv. konverzni pomer
    - myslim, ze misto tech nekolika statistik na strance by bylo lepsi pouzivat pouze Google Analytics
    - odstranil bych informace, ktere se netykaji zamereni webu ze vsech stranek napr. "Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí." se 2 odkazy + nasobne odkazy na seonastroje. Pokud je chcete mit na webu, umistil bych je mezi odkazy
    - na strance Kontakty by se mi libily Vase fotografie
    - vymenil bych ikonku webu (favicon) ze standardni Joomlove na nejake logo

    To jsou moje prvni postrehy. Doufam, ze Vam to pomuze se zlepsenim Vasich stranek.
    Pekny den a plne kurzy preji!

  • 3. 11. 2012 22:48

    TomMor

    Dobrý den,
    projektu Letáček držím palce, protože organizuji seberozvojové kurzy psychoterapie a body-psychoterapie, webové stránky www.vycviky.cz. Takže pokud by fungoval a opravdu skrze něj lidi na kurzy přicházeli, jako pořadatel bych to jen uvítal. A klidně za to i něco rozumného zaplatil.
    Ale určitě to nebude snadné, protože např. v něčem podobný projekt, kterým je kalendář akcí Maitrea, na mnou pořádané kurzy zatím nikoho nepřivedl (dělám si u všech kurzů průzkum, jak se lidi o kurzu dověděli, a zatím zcela jednoznačně převažuje, že od známých a přátel nebo ze zpravodaje o nových akcích, ke kterému se zaregistrovali na mých stránkách, občas zabere inzerce ve specializovaném časopise nebo webu). Přesto pár postřehů, třeba Vám mohou být k užitku.
    Jedna cesta může být snažit se, aby lidi znali Letáček a když budou chtít na nějaký seminář, tak půjdou rovnou na tyto stránky a najdou si jej. Druhá cesta, podle mne mnohem nadějnější a reálnější, je rozvinout stránky tak, aby akce na nich uvedené vyjížděly na předních místech ve vyhledávačích nejen při zadání názvu akce nebo jména lektora, ale především při zadání obecných frází jako „kurz terapie Brno“, „kurz astrologie Olomouc“ apod. Protože spousta pořadatelů těchto akcí sice má své weby, ale ty nejsou optimalizované z hlediska SEO a tudíž jejich stránky na taková klíčová slova na předních místech nevyjedou. Třeba příklad, když zadám do Google „umění zemřít“, nevyjedou stránky Osho Shangri La, tedy stránky pořadatele, ale na prvním místě je stránka kalendáře Maitrea s touto akcí.
    K dosažení takového cíle je podle mne dost zásadní, aby vhodná klíčová slova byla jak v URL adrese, tak v Title stránky. V URL adresách máte podle mne dost rezervy, v Title stránky je sice název akce a jméno lektora, ale zcela tam třeba chybí slovo „kurz“. A přitom vlastně skoro všechny akce na Letáček jsou kurzy! Stačilo by toto slovo předřadit před vlastní název kurzu.
    A pak jeden návrh na vylepšení z hlediska toho, že na Letáček začínám zadávat své akce. Je dost omezující, když mohu akci zařadit pouze do jednoho „zaměření“, obzvláště, když kategorie zaměření nemají zcela logickou strukturu, když používají různá kritéria – např. kritérium obsahu (jóga, konstelace) se mísí s kritériem formy (výcviky, tréninky). Kam mám akci zařadit, když to bude „výcvik v konstelacích“?? A když si pak uživatel akce vyfiltruje podle jiného zaměření, než jsem zvolil já, tak mou akci nenajde, i když by ho třeba zajímala. Proto bych uvítal, kdyby se k akci daly přiřadit až tři různá zaměření, do kterých spadá. Zvýší to šanci, že Letáček opravdu bude zdrojem přílivu účastníků na inzerované akce.
    Pokud se Vám bude chtít se podívat na http://www.vycviky.cz, uvítám to. Předesílám, že jsem si vědom, že grafická podoba by se měla vylepšit, ale zatím na to nebyla energie a kurzy se kupodivu plní, takže mne to nenutilo do toho investovat. Ale zajímal by mne hlavně názor, zda se na stránkách dá dobře orientovat, někteří si je z tohoto pohledu pochvalují, jiní si stěžují, že se v nich orientují špatně, ale nevím konkrétně, v čem je pro ně orientace obtížná. A samozřejmě cokoliv jiného by Vás napadlo

  • 20. 11. 2012 20:36

    Nishkam

    Děkuji moc za reakci!

    Můj zájem je aby letacek.cz skutečně přiváděl lidi na dobré semináře. A aby lidi na něm našli kompletní informace o tom co se děje v ČR v oblasti osobního růstu.

    Na SEO pracuji od začátku. On-site optimalizace, která se týká url a title, je ale pouze 1 části SEO, tou jednodušší. Větší výzvou je druhá část - budování zpětných odkazů. Každopádně Vaše poznámka mě donutila přehodnotit pár věci a výsledek je, že se do url přeci jen nějaká klíčová slova dostanou. :) Slovo "kurz" z mého pohledu není nejlepší protože je velmi konkurenční, hlavně kvůli svému 2. významu - kurz valut. Výcvik konstelaci bych doporučoval zařadit do výcviků. Požadavek na zařazení akce do 2 zaměření chápu, ale zatím to není v plánu.

    Dobrá zpráva je, že se připravují další vylepšení, další části webu. Vývoj je takový, že místo seminar katalogu bude skutečně seminar portal, kde budou nejen akce, s tím že se všude budou akce aktivně propagovat. Zvlášť ty zvýrazněné :) Doporučuji mimochodem nabit kredit (minimální částka je pouze 600 Kč) a vyzkoušet na letáčku to zvýraznění.
    Pak v plánu vylepšení je teď dalších alespoň 10 bodů. :) Obecně se dá říct, že bych chtěl se služby na tomto webu zajistit nějaký příjem, velká část kterého půjde zpět do reklamy. Dnes je mi jasné, že "kdo maže ten jede" :) a že se rozpočet na reklamu bude stále zvyšovat.

    Na vycviky.cz se určitě rad podívám a napíšu zde později. Ať se vám daří přeji pěkný den a plné kurzy! Nishkam

  • 20. 11. 2012 21:07

    TomMor

    Dobrý den. Děkuji za reakci. To, že neplánujete možnost dát akci do více kategorií je podle mne opravdu škoda. Nevím, jak náročné by to bylo programátorsky, ale takto se opravdu mohou nabídky kurzů snadno míjet se zájemci. Protože i kyž mi doporučíte výcvik konstelací zařadit do výcviků, není zaručeno, že stejně jako Vy budou uvažovat návštěvníci hledající nějakou akci. Ale je fakt, že tato připomínka se netýká propagace webu, ale spíše jeho užitné hodnoty.
    Pokud jde o volbu klíčových slov, na která chcete svůj web optimalizovat (a dát je tedy např. do URL adres), podle mne je zavádějící řídit se tím, zda je nějaké slovo hodně konkurenční nebo ne, ale důležité je si představit, co asi tak zadají do vyhledávače lidi, kteří budou chtít najít obsah, který tam máte. Pokud jde o slovo kurz, samozřejmě nemůžete čekat, že budete mezi prvními ve vyhledávání při zadání samotného slova kurz. Ale kdo by také zadával do Googlu jenom slovo kurz. Každý zadá kurz plus název oblasti, které se hledaný kurz má týkat. A myslím si, že přesně toto do vyhledávače budou zadávat lidi, kteří chtějí najít to,, co máte na stránkách. Tedy že zadají "kurz astrologie", nebo "kurz konstelace" apod. Co byste zadával Vy? A moje zkušenost aspoň s Google je taková, že na přítomnost hledaného slova v URL adrese hodně dá. Pokud web zoptimalizujete na málo konkurebnčbí slova, která ale skoro nikdo do vyhledávače nezadá, tak Vám to moc nepřinese. Aspoň tedy můj názor ....
    Možnáí v tomto směru by mohlo stát za to se různých lidí ve svém okolí poptat, jak by hledali na webu něco z toho, co nabízíte. Udělat si obrázek o možném chování těch, co chtějí najít nějaký kurz, nějakou seberozvojovou akci. Budou hledat "jen tak nějakou akci"? Nebo budou hledat podle jména lektora? Nebo podle místa konání? Jaká slova by zadali do vyhledávače? Atd....
    Zdravím a přeji zdar ....

  • 20. 11. 2012 21:49

    Nishkam

    Pro výběr klíčových slov je samozřejmě podstatné právě to co hledají lidi. Ale moje zkušenost ani názor jiného člověka není v tomto relevantní. Relevantní jsou statistiky hledání vyhledávačů. Podle analýzy klíčových slov, kterou jsem dělal, např. "kurz konstelaci" nebo "kurzy konstelací" moc lidi nehledá. U kurzu astrologie to může být jinak, ale v tomto případě předpokládám, že to bude i v názvu akce => následně se to objeví v title a na dalších místech. Jinak slovo "kurz" je na každé stránce letacku, akorát ne v title. Podle mně to stačí.

    Věřte mi, že dělám poměrně dost analyz a letacek neustále v tomto směru vylepšuji. Ale, jak jsem psal, bavíme se teď pouze o on-site faktorech, které v SEO jsou sice důležité ale ne rozhodující.

    Zařazením do více zaměření nechávám na seznamu "ke zvážení později". Tam vidím největší problém v duplicitě a v tom, že mnoho pořadatelů ve snaze co největší propagace svých akcí je schopno je zadávat do všech možných zaměření, jen aby toho bylo co nejvíce. Nezávisle na tom zda tam ta akce patří nebo ne. To by pak bylo na škodu celkové přehlednosti.
    Nejjednodušší cesta jak vyhledat akci je zadat to co hledám do hledacího pole místo klikání na kategorie. Další možná cesta vede právě přes Google. K tomu ale potřebuji ještě posilit tzv. off-page faktory. Pracuji na tom :)