Marketing naší aplikace Seminar-CRM přináší zajímavé podněty a zkušenosti.
Příklad č.1 z úst potenciálního klienta: „Nechali jsme vyvinout vlastní systém na zakázku externí firmě. Pracovali na tom několik let. Měli jsme nové a nové požadavky na systém a nakonec to bylo tak složité, že se nám to nelíbilo a nepoužíváme ho.“
Příklad č.2 „Potřebuji tam mít alespoň fakturaci. Když už budu něco takového používat, tak bych chtěla mít vše v jednom.“
Zajímavý odkaz: Vše v jednom aneb cesta k bezpečnému IT článek na itbiz.cz
Teď se zeptám: také požadujete od svého systému „vše v jednom“? Praktický to může znamenat:
Přiznám se, že nemám v tom úplně jasno. Jsem dlouhodobě zastáncem UNIX-ové filozofie jednoúčelových rychlých srozumitelných aplikací. Klienti se však ptají po dalších a dalších rozšířeních. V případě naší aplikace, která slouží jako CRM pro organizátory kurzů, školení a seminářů si myslím, že
Mám zkušenost s vývojem účetnictví a vidím tuto oblast jako černou díru. Jakmile přidám tisk faktur, vyrojí se hromada dalších požadavků typu „když už to tam máme, nešlo by ještě…“
Přitom Seminar-CRM má jiný účel a přijde mi smysluplnější věnovat zdroje např. vývoji mobilního rozhraní, práci s sms nebo kvalitního editoru pro HTML emaily. Další věc je, že aplikace nemá být omezená na český trh a české účetní zákony.
Co myslíte? Ptám se jak v obecné rovině, tak i na ten náš konkrétní případ. Má smysl dodělat modul fakturace, případně celé účetnictví (to snad ne!!!) nebo jakési rozhraní pro účetní program (jaké? a kolik těch rozhraní)? Má smysl dělat vše v jednom? Nebo ještě jinak, kde je ta správná míra?
Doporucuji lehce souvisejici prednasku http://www.ted.com/index.php/talks/barry_schwartz_on_the_paradox_of_choice.html ;)
Přidej tam možnost exportu do externího účetního programu, který zákazník používá. Správná míra se dá težko obecně stanovit, ale podle mě nemá smysl duplikovat funkcionalitu obecně používaného programu, zvlášť takového, který vyžaduje hodně specifické know-how a aktualizaci při změnách legislativy.
[1] to je jedno z reseni. Akorat aplikace neni delana pro jednoho zakaznika. Kazdy zakaznik muze pouzivat jiny ucetni program. Posledni diskuze na toto tema byla s mensi firmou, ktera vystavuje faktury v Excelu :-/
A to je vlastne situace mnoha firem - fakturace v nejakem Excelu nebo necem podobnem a pak se ty papirove faktury predavaji externimu ucetnimu, ktery je stejne nabusi do nejakeho dalsiho SW.
Premyslim, jestli se to da pak uhlidat, kdyz tu fakturaci dodelam. Je mozne rict jenom fakturace a *nic jineho*? Ono, ty faktury, vlastne neni nic jineho nez tiskova sestava (stranka) z dat prihlasky na akci (akce + ucastnik)
Cesta API je vyborna, akorat tam je otazka kdo na ci API navaze:
- my navazeme na API ucetnich programu nebo
- oni navazou na nase
V obou pripadech je odstrasujici mnozstvi tech rozhrani, bud ucetnich (pokud bychom to delali my) anebo aplikacnich (pokud by oni chteli implementovat cizi rozhrani do ucetniho programu)
Postupne jak to resim, tak dospivam k tomu, ze zrejme
1. navazem spolupraci s 1 ucetnim programem a ucetni firmou
2. mozna se nakonec udela nejaka zjednodusena podoba fakturace. U vetsiny firem se stejne ucetnictvi a fakturace jsou oddelene.
3. bude i vlastni API :) to v kazdem pripade. Ono vlastne uz existuje, akorat bude potreba ho rozumne rozsirit a presneji specifikovat.
Přečteno 86 173×
Přečteno 75 662×
Přečteno 62 206×
Přečteno 51 770×
Přečteno 51 247×