Hlavní navigace

Jak nám v našem Absurdistánu s(píp)ou na hlavu: ICT dovednosti

26. 1. 2007 14:16 (aktualizováno) Janek Wagner

Podobná situace jako s jazykovým vzděláváním je i s ICT dovednostmi. Státní informační politika ve vzdělávání nás stála 7,5 miliardy a školy produkují podle zpětné vazby z firemního sektoru převážně ICT negramoty.

Využívání internetu podle věku (v %)

Věková skupina
16–24 25–34 35–44 45–54 55–64 65–74
CZ 64 41 41 29 15 2
EU-25 80 67 60 47 32 12
EU-15 82 71 64 52 36 14
Nejlepší výsledek 97 (SE, NL) 95 (SE, FI) 93 (SE) 85 (SE) 74 (SE) 34 (NL)

Poznámka: Data za 1. čtvrtletí 2005

Pramen: EUROSTAT, Community Survey on ICT Usage in Enterprises, in households and by individuals. Luxembourg, EUROSTAT 2005.

Česká populace zatím pouze částečně zachytila trendy spojené s rozšířením moderních informačních a komunikačních technologií. Vybavenost domácností počítačem a internetem je v ČR ve srovnání s EU-25 stále zhruba poloviční (30 % v ČR oproti 58 % v EU-25, resp. 19 % oproti 48 %) a česká populace zaostává v úrovni ICT dovedností za svými evropskými protějšky. Pokud jde o schopnost využívat internet ke komunikaci, k vyhledávání a zpracovávání informací, je úroveň dovedností Čechů zhruba o třetinu nižší. Velký rozdíl je přitom mezi nejmladší a nejstarší věkovou skupinou. Zhoršování internetových dovedností s věkem je v ČR nejen výraznější než v průměru EU, ale začíná se projevovat již v mladších populačních skupinách. Populace nad 55 let již používá internet jen sporadicky.

Zdroj: Strategie celoživotního učení ČR (20. 12. 2006)Strategie celoživotního učení ČR (20. 12. 2006) (704.50 KB)

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).