Odpovídáte na názor ke článku Dočkáme se u her stejného modelu jako u filmu?.
Důvod, proč se to takto nedělá, je ten, že množina hráčů her je příliš prolnutá s množinou těch, co s počítači umí pracovat dostatečně na to, aby provedli jednoduchý zákrok, kterým reklamu odstraní. To je ostatně důvod, proč se hry čím dál víc dělají na konzole a čím dál méně na PCčka (kromě pár klíčových firem, které prostě "mají své zákazníky") -- zatímco na konzolích je pirátských nějakých 10 procent, na PCčkách je to podstatně víc, a to přitom konzolí je na světě násobně víc než herních PCček; holt prostě konzoli má častěji dítě, které necrackuje/newarézí, zatímco PCčko má častěji warézák.
K té reklamě:
Kupříkladu TrackMania:Nations v sobě obsahuje nástroj na stažení reklamy, která se pak zobrazuje (ve formě bannerů na Checkpointech a na obvodových billboardech), jenže
a) uživatel musí mít zaškrtnutou volbu "Download custom content from internet" (tato volba tam být musí, protože rodiče musí mít možnost chránit své děti proti tomu, aby se například v uživatelem vytvořené mapě objevily "custom" obrázky, které mohou být pornografické)
b) nelze zabránit tomu, aby uživatel poté, co se mu stáhne reklama, příslušný grafický soubor našel a "zlikvidoval/přepsal"; možná nebude sedět hash, ale pokud bude reklama otravná, tak ji prostě uživatel smaže a zakáže stahování custom contentu (viz bod a).
Za 2 roky TMN jsem viděl jedinou skutečnou reklamu, tuším Jeep. Běžela měsíc a tím to skončilo. Od té doby žádný následovník.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 143 441×
Přečteno 84 421×
Přečteno 48 025×
Přečteno 38 135×
Přečteno 31 660×