Hlavní navigace

Totální marketing společnosti Student Agency

9. 3. 2009 19:58 (aktualizováno) Honza Makovička

Znáte ve svém okolí někoho, kdo by neznal společnost Student Agency, její žluté autobusy, případně některý z jejích letenkových brandů – Orbix a Královna letenek? Sám jsem zejména první rok své existence v Praze, kdy jsem jezdil do Brna přibližně každých čtrnáct dní, jejích služeb hojně využíval. Pokud nejste hloupý pozér a uvažujete racionálně, pak prostou úvahou logickou dojdete k závěru, že je pro vás výhodnější být na cestě Praha-Brno sice o cca 45 minut déle než při jízdě autem, ale zato ji můžete celou využít (ať už k práci či ke spánku :) Kromě toho dostáváte milý bonus v podobě cca 500 Kč, které za obousměrnou cestu proti autu ušetříte.

Zakladatel, majitel a ředitel společnosti v jedné osobě Radim Jančura je jedním z podnikatelů, ke kterým můžeme mít úctu za to, co dokázli bez restitucí (tj. vlastní zásluhy), podivných privatizací či vyloženě krádeží. Marketingová strategie Student Agency je opravdu mistrovské dílo. Spojuje obvykle protichůdné strategie diferenciace (Ferrari) a cost-leadership (Hyundai) a výsledkem jsou na tržní poměry vysoce nadstandardní služby za bezkonkurenční cenu pro zákazníka.

Internet byl a je pro Student Agency jistě klíčovým médiem. Každý kdo se na trhu alespoň trochu orientuje ví, že Student Agency nakupuje pouze reklamu s platbou kliky (PPC), s cenou kliku do výše maximálně 4Kč. Společně s relativně úzkou cílovou skupinou a značnou sterilitou bannerů jde prvotřídní inzertní nástroj pro Student Agency a pohromu pro média (servery), na kterých tato reklama běží. Minimální clickraty zaručují Student Agency (přes deklarovaný zájem o „akci“) i obrovskou imageovou či brandovou reklamu.

Student Agency vládne na webu Marketing & MédiaAle abychom si rozumněli – to že Student Agency dokáže tuto svoji koncepci prosazovat je jí spíše ke cti. Umí prosadit svůj zájem a maximálně využít trh. Otázkou je zda má Student Agency podíl na serverech, na kterých takovou reklamu nakupuje, protože jinak si opravdu nelze vysvětlit to, že ji servery na svých stránkách za takových podmínek umístí :) To, na co jsem dnes narazil při čtení týdeníku Marketing & Média, ale naprosto předčilo vše co jsme kdy dříve měli možnost vidět. Na jedné jediné stránce se mi současně zobrazily 3 obrovské rekamy Orbix (to je „letenková“ značka Student Agency pro bonitnější a náročnější klientelu). Jde jen o jeden z webů vydavatelství Economia, na kterém reklama běží. Samotný Marketing & Média je určen především lidem z oblasti médií a reklamy, takže pinkantní vyznění této „totální“ strategi je zde ještě markantnější. To, že umístění tří stejných bannerů na jednu stránku při modelu PPC nebude pro server bůhvíjaké terno, to snad dojde i žákům druhého stupně ZŠ.

Zkrátka, SA leads the way! :-)

Sdílet