Zní to krásně co? Mnoho lidí se nechá skvělým titulkem inspirovat a motivuje je velmi rychle k založení vlastního účtu. Začnou otevírat reklamní emaily a klikat na reklamní odkazy v nich umístěné. S jedinou vidinou, s vydinou výdělku. Řeč je o placených emailech s reklamou.
V roce 2011 a 2012 se s těmito reklamními systémy roztrhnul pytel. Na první pohled jednoduchá a přímočará reklamní platforma se širokým zásahem pro inzerenty a zároveň sympatická a nenáročná forma přivýdělku z domova pro konzumenty reklamního obsahu. Sám jsem se na to chytil a jako internetový marketér jsem chtěl také proniknout do podstaty tohoto specifického kanálu emailového marketingu.
Registroval jsem se tedy do služby Ermail a ZUmail. Začaly mi do emailové schránky padat reklamní emaily a jejich vyřizování bylo rychlé a jednoduché. Za zkoušku nic nedám, říkal jsem si. Zpočátku chodila spousta reklamních emailů, stav na účtech rostl po padesátnících svižným tempem. Po čase se však frekvence emailů začala prodlužovat a dosažení slibované tisícovky vzdalovat.
Konkrétně u Ermailu se po dosažení určité částky – tuším 900 Kč – snižuje částka za email z 0,50 Kč na 0,10 Kč. Při dosažení 950 Kč se pak dokonce platí už jen 0,01 Kč za email. Emaily stále chodí, ale je jen otázkou, kdy přestanou. Tipoval bych, že kolem stavu 990 Kč se vše ukončí a maily přestanou chodit. Provozovatel služby se snaží držet lidi v tom, že jde o seriózní jednání a dokonce jeden čas publikoval fotografie a jména šťastných důchodců a matek na mateřské, kteří si vydělali zaslouženou tisícikorunu.
ZUmail roste lineárně stále po 0,50 Kč za email až do 980 Kč. Kolem tohoto limitu emaily přestávají chodit a čert ví co bude dál. Osobně vidím jedinou šanci v takové situaci potom v doporučování jedné i druhé služby formou odkazu s Vaším ID a vyzkoušet, zda se na limit pro výplatu lze dostat alespoň takto. V daný moment jiná šance na dosažení limitu pro výplatu asi není. Otázkou je kolik Vám třeba takový Ermail dá, pokud musí vyměřovat poměrnou část z 0,01 Kč.
Každopádně obojí je skvělý model internetového podnikání, které je díky dobře napsaným obchodním podmínkách a celému modelu toho businessu prakticky neprůstřelné. Přitom pro inzerenty je to relativně lukrativní forma širokospektrální propagace za rozumné peníze. Třeba v případě ZUmailu je zásah v ČR až 1 524 751 uživatelů a to číslo stále roste. Lákavé že? Ne nadarmo tak přes tyto služby inzerují takové firmy jako Okay elektrospotřebiče, EQUA BANK, CZC, Samsung, Kasa.cz nebo JENA nábytek.
Specialista internetového marketingu a ecommerce konzultant na volné noze. Uznávaný odborník na platformu Magento eshop, PHP/MySQL vývojář a affiliate nadšenec.
Správce PPC kampaní (se zaměřením na Google AdWords, Sklik) s mnoha lety zkušeností z mediální agentury i práce na volné noze. Konzultant ecommerce a SEO, podpory online prodeje, optimalizace konverzního poměru, srovnávačů zboží a dalších souvisejících nástrojů internetového marketingu. Propagátor a evangelista obsahového marketingu (content marketing) a copywriter.
Standa je diplomovaným specialistou v oboru Informatika ve státní správě a autoritou v oboru internetového marketingu, za kterou stojí reference jako je iDNES (MAFRA a.s.), TV Nova (CET 21 s.r.o.), Toyota Material Handling CZ s.r.o., TRIOLA a.s., Eurocert a.s., Antares a.s. a mnohé další. Více o službách a projektech pod značkou Open Mage najdete na webu www.openmage.cz.
Přečteno 144 630×
Přečteno 87 760×
Přečteno 68 654×
Přečteno 66 002×
Přečteno 57 186×