Při prodloužení domény jsem zjistil to, že při migraci domén do nového systému CZ.NIC došlo k menší chybě. U subjektu, kde nebyl před migrací uvedený mail pro oznámení, a to i v případě, že byl uvedený kontaktní mail – systém ponechal kontaktní mail a za něj doplnil maily, které k doméně někdy v minulosti byly přiřazené. Pokud jste jako já koupili doménu od jiné osoby, tak u Vašeho subjektu mohou být kontaktní maily i na tyto osoby. Pokud máte domén více, tak těch mailů bude také více, v mém případě můj a 2 cizí. Nemyslím si, že toto je dobrý postup, když je k doméně přiřazený funkční kontaktní mail. Systém měl tento mail použít, jako mail pro oznámení a nevkládat staré a cizí maily, které byly přiřazeny k doméně v minulosti.
Měsíc, před migraci jsem si přes svého registratora prováděl změnu 2 mých subjektů, pod jeden a ze strany registrátora a ani CZ.NIC nebyl mail na oznámení povinný. Následně se jako povinný při migraci ukáže a dojde k chybě přiřazení cizích mailů k subjektu.
Doporučuji prověřit údaje u subjektu na: http://www.nic.cz/whois/V případě chybných údajů (mailů, které si nepřejete mít spojené s Vaším subjektem) si vyžádat změnu, přes Vašeho registrátora. Aby nedošlo k situaci, že Vám bude zasíláno oznámení, a také dalším osobám, ktere při neuhrazení domény budou ihned informováni o expiraci.Ze strany CZ.NIC jsem na moje upozornění dostal během velice krátke doby tuto odpověd:
Vzhledem k tomu, že sdružení CZ.NIC měnilo původní registrační systém za nový změnila se i částečně jeho struktura. Vlivem migrace dat a PRO JEJICH NEJŠIRŠI ZACHOVÁNÍ, všude tam, kde nebyl veden u ID subjektu „e-mail pro oznámení“, byl e-mail transferován z „e-mailu pro oznámení“ u domény. E-mailové adresy xxx a xxx byly vedeny ve starém systému u Vašich zaregistrovaných domén jako „e-mail pro oznámení“, a také u těchto domén byl registrován bývalý subjekt ID xxx, který adresu pro oznámení neměl. Pokud byl ID subjektu registrován u více domén s „e-mailem pro oznámení“, byly všechny tyto adresy transferovány do jeho subjektu. Pokud by byl „e-mail pro oznámení“ u subjektu vyplněn, tento transfer by se neuskutečnil.
Změny v kontaktu Držitele může provádět pouze oprávněná osoba prostřednictvím vybraného registrátora. Pro změnu se proto, prosím, obraťte na registrátora společnosti xxx.Napsal jsem tedy žádost o vymaz mailu na svého registrátora: INTERNET CZ – forpsi.com a během hodiny mám nepatřičné maily ze subjektu vymazané. S rychlostí registratora, a také CZ.NIC jsem velmi spokojený.
Poznámka:
Chybě se dalo předejít, kdyby u subjektu s neuvedeným emailem pro oznámení byl převzat aktuální kontaktní mail subjektu (který si každý udružuje aktuálni), to mi přijde logictější krok, než tam zadávat všechny emaily pro oznámení přiřazené k doménám, které subjekt vlastní.
A pokud byla plánovaná povinná položka mail oznámení u subjektu, tak proč ještě nedošlo k jejímu povinnému zadání již před migrací?…
Nový subjekt, kterého se problém týkal jsem založil pár dnů před migrací a bezproblému jsem ho zaregistroval, bez mailu na oznámení a převedl pod něj domény… toto nebylo domyšlené. Povinnost uvádět email pro oznámení u nových subjektů měla být povinná (po rozhodnutí, jak bude migrace provedena, což jistě bylo pár měsíců dopředu a ne pár dn před migrací, kdy jsem subjekt registroval).
Závěr:
Migrace se CZ.NIC podařila skvěle, taková maličkost, kterou jsem popsal výše, a to jen z důvodu, aby si každý mohl prověřit maily pro oznámení, nic nemění na dobře odvedené migraci. Snížená cena .cz, rychlost registrace a změn u domén jsou jednoznačně kladné. Také technická podpora ze strany CZ.NIC je vynikající. Jen tak dále.
Já mám po migraci hned několik identických NIC-ID. Pravda, měl jsem jich víc i předtím, ale teď se to zdvojnásobilo.
K tomu bordel s emaily a převod domény jen po ověření podpisu u notáře, není to teď žádná slast.
Snad by mohli zavést nějaké nástroje na slučování identit, alespoň tam, kde jsou ostatní údaje stejné.
Přečteno 24 890×
Přečteno 5 512×
Přečteno 5 240×
Přečteno 4 865×
Přečteno 4 726×