Hlavní navigace

Kontextová reklama v Runetu v roce 2007

29. 4. 2008 13:24 (aktualizováno) RuMarketCz

Rozvoj využívání kontextové reklamy v Runetu pokračoval loni stejně jako v roce 2006 vysokými tem­py.

Podle iConText se tržní podíl kontextové reklamy vyhledávače Yandex odhadoval na úrovni 64% celkového objemu, což je $145 mil – 2,5 krát více, oproti roku 2006. Yandex ve vlastních hodnoceních uvádí, že podíl „kontextu“ v jeho příjmech za rok 2007 dosahoval až 80%.
Zisk společnosti Begun, jeho největšího konkurenta v oblasti kontextové reklamy, dosáhl v roce 2007 přibližně $70 mil. Společnost sama oznámila, že její zisk vzrostl za minulý rok 2,77 krát.

Největší přírustky na trhu kontextové reklamy však podle výpočtů iConText vykazuje Google. Ačkoli objem kontextové reklamy Google dosáhl jen $10 mil, zisk se v minulém roce korporaci dokonce ztrojnásobil.

RuMarket.Cz

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).