Obchodní e-mail není chat

3. 4. 2012 21:02 Alexander Doktor

Kdysi jsem o tom napsal malé how-to pod názvem Firemní e-mailová kultura. Od té doby se sice nějaké věci změnily, přeci jen je to pět let, ale základ zůstává stejný. I když už dnes je česky správně i tvar email (přesto, že pro mne to bude vždy ta bílá barva), tak stále platí, že e-mail ve firemním použití je obdobou obchodního dopisu a měli bychom s ním jako s takovým jednat.

Ověřil jsem si to nedávno. Měl jsem zájem o využití nejmenované služby, nicméně místo odpovědí na své dotazy jsem se dočkal jakési verze chatu, ve které mi bylo jasně dáno najevo, že poněkud otravuji tam, kde jiní poslušně zaplatí bez šťourání.

Nakonec se sice vše vyřešilo díky zásahu nadřízeného z oné firmy, který měl se mnou pravděpodobně obdobný názor na vhodnost takovéto komunikace ze strany jeho zaměstnance, ale já už si to vždy budu pamatovat. Už budu vždy přistupovat k této firmě s určitým despektem a to přesto, že je mi jasné, že mohlo jít o „momentální blbou náladu“ jednoho člověka. To je ale zákazníkovi v konečném důsledku jedno – pro něj představuje kontaktní osoba firmu a pokud se tak nedokáže chovat, nemá kontaktní osobou být.

Takže než příště pošlete nějaký e-mail za svou firmu tak si uvědomte, že podle něj budou zákazníci firmu posuzovat.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).