Hlavní navigace

Proč si nepředplácet iDnes aneb BSA se v našich médiích daří

22. 4. 2011 10:48 Alexander Doktor

Spolu s jarem nepřišlo jen pěkné počasí a Velikonoce, ale také nová kampaň od BSA. Na jejich vyhrožovací a zastrašovací metody jsme již zvyklí, takže nás zas až tak nepřekvapí. Co mne ale stále překvapuje je skutečnost, jak se BSA daří protlačovat své tiskové zprávy a prohlášení do českých médií.

Typickým odstrašujícím příkladem nám budiž iDnes se svým „článkem“ Začal hon na firmy s pirátským softwarem, v podezření jich jsou tisíce. Přesto, že jde jen o přepapoučkování a copy and paste z tiskového prohlášení BSA je pod článkem podepsán redaktor iDnes Filip Horáček. Textu chybí jakékoli zasazení do kontextu, jakýkoli pokus o objektivizaci, odkaz na zdroje, o odborném aspektu raději ani nemluvě.

Celkově sečteno a podtrženo – kdyby byl článek označen jako PR nebo TZ nebylo by na tom nic špatného, pokud se ale pod článek podepíše redaktor, pak se jedná z mého pohledu o těžké profesionální pochybení. V iDnes se k tomuto vyjádřit odmítají a raději dělají mrtvého brouka – jak v diskuzi pod článkem, což je ještě celkem pochopitelné, tak na přímý dotaz vedoucí redakce Ekonomiky iDnes, což už pro mne pochopitelné není.

Jestliže zároveň probíhají diskuze o zpoplatňování online obsahu zpravodajských webů, pak je právě tenhle článek tím, co mi jasně říká abych si konkrétně iDnes nikdy nepředplácel.

Ale abychom byli spravedliví – tohle není zdaleka jen problém iDnes, BSA je bohužel podobně úspěšná i u dalších zpra­vodajských deníků, ty tištěné nevyjímaje (příkladem budiž například Metro).

Zajímavé odkazy k tématu:

Sdílet