Hlavní navigace

Názor ke článku Zarucni doba u software vyvijeneho na zakazku od Petr Ocásek - [11] Obecně souhlas :) [15] Otázkou je, jestli to...

  • 2. 3. 2007 11:29

    Petr Ocásek (neregistrovaný)

    [11] Obecně souhlas :)

    [15] Otázkou je, jestli to takto jsou ochotni chápat i klienti, určitě se nějací, který by se do smlouvy napsalo "Tento sofware je bez záruky (záruka je za dvoujnásobek)" našli, třeba by to mohla být i zajímavá strategie :o)

    Nicméně prakticky z pohledu zákazníka (mluvím-li o firmě), to je myslím neakceptovatelné. A pokud na takovou smlouvu klient přistoupí, tak jen proto že (celkem logicky) předpokládá že chyby mu budou opraveny. Kupujete-li si např. dům (opět z pohledu zákazníka), také podepíšete předávací protokol se seznamem chyb, kde třeba podepíšete že střechou neteče, ale když přijde za čas bouřka tak to budete reklamovat. A je jen otázkou dobře napsané smlouvy, aby bylo definováno co to je "nějaký čas", co to je "bouřka", a co to je "teče" :o)

    Nicméně myslím, že je právě úkolem dodavatele mít smlouvu rozumně napsanou tak aby chránila obě smluvní strany a připouštěla co nejméně sporných míst.

    PS: stavba a údržba domu mi obecně přijde docela dobré přirovnání k sofwaru, je vhodné tam mít architekta (analytik), vytvořit dobrou dokumentaci (analýzu, dokumentaci..) a na základě této dokumentace může v podstatě jakákoli stavební firma postavit ten stejný dům. A i tady platí, že by se pak úpravy domu měly zanést zpětně do dokumentace (a i tady se to často nedělá :o)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).