[11] Obecně souhlas :)
[15] Otázkou je, jestli to takto jsou ochotni chápat i klienti, určitě se nějací, který by se do smlouvy napsalo "Tento sofware je bez záruky (záruka je za dvoujnásobek)" našli, třeba by to mohla být i zajímavá strategie :o)
Nicméně prakticky z pohledu zákazníka (mluvím-li o firmě), to je myslím neakceptovatelné. A pokud na takovou smlouvu klient přistoupí, tak jen proto že (celkem logicky) předpokládá že chyby mu budou opraveny. Kupujete-li si např. dům (opět z pohledu zákazníka), také podepíšete předávací protokol se seznamem chyb, kde třeba podepíšete že střechou neteče, ale když přijde za čas bouřka tak to budete reklamovat. A je jen otázkou dobře napsané smlouvy, aby bylo definováno co to je "nějaký čas", co to je "bouřka", a co to je "teče" :o)
Nicméně myslím, že je právě úkolem dodavatele mít smlouvu rozumně napsanou tak aby chránila obě smluvní strany a připouštěla co nejméně sporných míst.
PS: stavba a údržba domu mi obecně přijde docela dobré přirovnání k sofwaru, je vhodné tam mít architekta (analytik), vytvořit dobrou dokumentaci (analýzu, dokumentaci..) a na základě této dokumentace může v podstatě jakákoli stavební firma postavit ten stejný dům. A i tady platí, že by se pak úpravy domu měly zanést zpětně do dokumentace (a i tady se to často nedělá :o)
Přečteno 86 258×
Přečteno 75 676×
Přečteno 62 236×
Přečteno 51 808×
Přečteno 51 262×