No já bych nejdřív narazil na to, co je to vlastně chyba. V rámci vývoje SW se rozličuje chyba a Change request. Je rozdíl v tom, jestli udělá chybu vývojář (nebo už analytik) nebo je problém v tom, že zákazník nějakým způsobem zadal projekt a po jeho převzetí náhle očekává, že produkt bude dělat něco víc (nebo něco jiného) než si sám vymínil.
Pokud jde o klasické chyby pak u běžných vývojářských firem probíhá několika kolové testování. Záleží na naplánování projektu. V naprosto ideálním případě se testuje už analýza a kontroluje se soulad s požadavky zákazníka. Obvykle se ale testuje až v rámci vývoje a to tak, že nejdříve testují samotní vývojáři a následně testeři. To vše je součástí vývoje. Následují akceptační testy. Ty si většinou organizuje sám zákazník. Buď má vlastní testerský tým, nebo najme jinou exterí firmu. Často akceptační testy provádí samotná vývojářská firma (záleží na smlouvě, existuje několik druhů projektů, v rámci kterých si u nás firmy nechávají vyvíjet SW). Co je důležité jsou akceptační kritéria. Ty si vždy zadává zákazník. V nich říká, jaké vlastnosti musí Sw mít a v jakých parametrech fungovat, aby ho převzal. Obvykle jsou ještě sjednány podmínky za kterých je SW převzat z "integračích testů" do testů akceptačních. Tedy zázakník si může říct, že nebude SW testovat dokud v něm bude určité procento nalezených chyb (v závislosti na prioritě). Až do provedení akceptace se stále opravují nalezené chyby.
Opravování následně nalezených chyb (tedy těch,které se neprojevily ani při integračních ani při akceptačních testech) bývá ošetřeno smlouvou. V ní je ale také ošetřeno řešení skrytých Change requestů - tedy případů, kdy zákazník říká, že aplikace obsahuje chybu, ale podle dodavatele je vše funkční dle zadání.
Takže asi tak :-)
Přečteno 86 258×
Přečteno 75 676×
Přečteno 62 236×
Přečteno 51 808×
Přečteno 51 262×