je to jednoduché - jestliže to od dané firmy odebírá tvá firma, tak je to podle obchodního zákoníku a pojem "záruka" či "reklamace" neexistuje. Vše musí (může) řešit smlouva. Jestliže se tedy zavážeš dodat nějaký software s nějakými vlastnostmi, tak jej musíš dodat. Jestliže to nemá dané vlastnosti, lze odstoupit od smlouvy. Vše ostatní je pak o té smlouvě, tj. jestli se zavážeš poskytovate záruku, poskytuješ záruku. Můžeš si ve smlouvě nadefinovat libovolné podmínky pro reklamaci atd., můžeš si tam dát podmínku placení nějakého fíčka, jinak přichází o záruku atd. Prostě je to normální dvoustranný vztah, u firem se předpokládá, že mají nějaké IQ nutné k provozování živnosti, nepotřebují tedy zvláštní zákonnou ochranu. Na rozdíl od občanů, u kterých ČR a potažmo EU, předpokládá, že jsou to naprostí idioti a vnucuje pojmy jako dvouletá záruční lhůta a reklamace.
jinak 10 % z milionu je cca. 80 tisíc ne 8 tisíc. Jaká bude cena podpory je opět záležitost čistě smluvní. Praxe je vesměs taková, že dáš za stanovenou cenu projekt, cena v sobě zahrnuje veškeré náklady na vývoj. A k tomu se běžně dává nějaká záruka, což je doba, po kterou zdarma opravuješ to co funguje jinak, než si zákazník představuje. K tomu pak poskytuješ placený support, který zahrnuje v sobě pár hodin práce, která nesouvisí s chybami softu - např. aktualizace softu při změně zákonů či norem, doplňování nové funkčnosti, oprava chyb způsobených uživateli atd. Pakliže ta práce překračuje dohodnutou dobu, je stanovena nějaká hodinová mzda.
Přečteno 86 258×
Přečteno 75 676×
Přečteno 62 236×
Přečteno 51 808×
Přečteno 51 262×