Hlavní navigace

Názor ke článku Zarucni doba u software vyvijeneho na zakazku od noname - je to jednoduché - jestliže to od dané...

  • 28. 2. 2007 11:30

    noname (neregistrovaný)

    je to jednoduché - jestliže to od dané firmy odebírá tvá firma, tak je to podle obchodního zákoníku a pojem "záruka" či "reklamace" neexistuje. Vše musí (může) řešit smlouva. Jestliže se tedy zavážeš dodat nějaký software s nějakými vlastnostmi, tak jej musíš dodat. Jestliže to nemá dané vlastnosti, lze odstoupit od smlouvy. Vše ostatní je pak o té smlouvě, tj. jestli se zavážeš poskytovate záruku, poskytuješ záruku. Můžeš si ve smlouvě nadefinovat libovolné podmínky pro reklamaci atd., můžeš si tam dát podmínku placení nějakého fíčka, jinak přichází o záruku atd. Prostě je to normální dvoustranný vztah, u firem se předpokládá, že mají nějaké IQ nutné k provozování živnosti, nepotřebují tedy zvláštní zákonnou ochranu. Na rozdíl od občanů, u kterých ČR a potažmo EU, předpokládá, že jsou to naprostí idioti a vnucuje pojmy jako dvouletá záruční lhůta a reklamace.

    jinak 10 % z milionu je cca. 80 tisíc ne 8 tisíc. Jaká bude cena podpory je opět záležitost čistě smluvní. Praxe je vesměs taková, že dáš za stanovenou cenu projekt, cena v sobě zahrnuje veškeré náklady na vývoj. A k tomu se běžně dává nějaká záruka, což je doba, po kterou zdarma opravuješ to co funguje jinak, než si zákazník představuje. K tomu pak poskytuješ placený support, který zahrnuje v sobě pár hodin práce, která nesouvisí s chybami softu - např. aktualizace softu při změně zákonů či norem, doplňování nové funkčnosti, oprava chyb způsobených uživateli atd. Pakliže ta práce překračuje dohodnutou dobu, je stanovena nějaká hodinová mzda.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).