Nevim jak Vy, ale ja mam s napady casto problem. Vetsinou prichazi kdyz o ne nestojim a tykaji se oblasti, ve kterych aktivne nepodnikam. Prijde takovy napad a pak me akorat zamestnava promyslenim detailu. Novy napad skvele odvadi pozornost od skutecnych ukolu co mam na stole – hezka varianta prokrastinace. Abych se napadu zbavil, zacal jsem je pred par lety publikovat zdarma i na tomto blogu. Jen abych je dostal ven z hlavy.
Naopak, kdyz potrebuji napad podle zadani, na dulezite pro mne tema, tak ty napady jaksi neprichazi. Nebo prichazi mnohem pomaleji. Take proto, ze jsem v danem tematu az po usi a ztracim cerstvy pohled.
Tak napriklad. :) Potrebuji zvysit navstevnost na strankach www.letacek.cz – prehledny katalog akci pro osobni rust v CR. Potrebuji nestandardni napad. Prubezne pracuji na klasickem marketingu jako SEO, link building, PPC, reklama atd. Vsechny tyto metody jsou ok, ale pro mne ted pomale a nakladne. Bohuzel nemam velky rozpocet, takze se snazim byt kreativni – musim :)
Proto tato vyzva. Napadne-li vas neco, napiste prosim do komentaru. Doufam, ze se najde nekdo, kdo se podiva a dostane nejaky napad! Neco, co bude jednoduse proveditelne, nenakladne a efektivni. Neco nestandardniho, nevsedniho, co jeste nikdo nezkusil a nikoho to nenapadlo. Co Vy na to? :)
Aktualne navstevnost na letacek.cz stagnuje na 100 navstev/den. Cil je 1000 navstev/den, tzn. 10× vetsi navstevnost a take dostat stranky do povedomi velkeho mnozstvi lidi v CR. Aby se o projektu dozvedeli a zacali ho pouzivat. Myslim si totiz, ze technicky je na vysoke urovni, je prehledny, dobre pouzitelny a uzitecny. Jeste uzitecnejsi bude, kdyz se poradne rozjede. Vlozil jsem do nej hodne a nehodlam to vzdavat.
Cilova skupina je
Dekuji za vas cas a pozornost a tesim se na neco prevratneho. Na oplatku se pokusim vytvorit nejaky napad, ktery bude pro Vas uzitecny. Budute-li mit zajem, napiste mi jake napady potrebujete. Mozna me taky neco napadne a tak si pomuzeme. Neslibuji, ze to bude pecka, vite jak je to s napady na objednavku, ale budu se snazit. Piste prosim nize do komentaru (dole odkaz Pridat nazor).
Za jakekoliv Vase konstruktivni nebo kreativni vyjadreni budou nesmirne vdecny! At se Vam dari!
Doplneni: ano, zapomnel jsem na Facebook. Attualni pocet fanousku je temer 100. Aktualni stranka je http://www.facebook.com/letacek Jinak letacek.cz existuje od 21.01.2012 tzn. pres 4 mesice
Jak jsem slibil, podival jsem se na vycviky.cz Stranky se mi celkem libi, hlavne bohatstvim textoveho obsahu. Zde jsou moje kriticke postrehy:
- asi bych pridal vice poutave grafiky hned na prvni strance, ktera by pomohla se rychleji zorientovat v nabidce novym navstevnikum (tech asi je vzdy vetsina). Mozna i celkove vice grafiky, infografiky a videi
- urcite bych odstranil centrovani textu u aktualne nabizenych kurzu - text zarovnany doleva se cte lepe
- libilo by se mi jednodussi prihlasovani na kurzy = velke tlacitko Prihlasit se na kurz, dobre viditelny prihlasovaci formular a kratsi text popisujici prihlasovani. To je asi hlavni cil Vasich stranek, aby se Vam lidi prihlasili. Vidim tam urcite rezervy, jak to zajemcum zjednodusit = zvysit tzv. konverzni pomer
- myslim, ze misto tech nekolika statistik na strance by bylo lepsi pouzivat pouze Google Analytics
- odstranil bych informace, ktere se netykaji zamereni webu ze vsech stranek napr. "Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí." se 2 odkazy + nasobne odkazy na seonastroje. Pokud je chcete mit na webu, umistil bych je mezi odkazy
- na strance Kontakty by se mi libily Vase fotografie
- vymenil bych ikonku webu (favicon) ze standardni Joomlove na nejake logo
To jsou moje prvni postrehy. Doufam, ze Vam to pomuze se zlepsenim Vasich stranek.
Pekny den a plne kurzy preji!
Ahoj, jen reaguji na to, že video je nákladné.
Není. Jde o nápad. Pak stačí sehnat pár lidí a může se jít točit.
Pro příklad uvedu upoutávku letní tábor, který děláme s našim oddílem. http://www.youtube.com/watch?v=3ncTIqiU_js ... Bylo potřeba pár aktivních lidí, někdo, kdou umí stříhat. Pak stačil den natáčení, koupit audiostopu. Několik hodin střáhání a video bylo na světě. Netvrdím, že je to nějaká TOP kvalita, ale pro propagaci čehokoli myslím stačí.
Další příklad je například reklama na autoservis, kterou jsme podobně natáčeli. http://www.youtube.com/watch?v=TsvyxDVC5M8 ... opět žádná top kvalita, ale pro svůj účel dobré :)
ano, mate pravdu. Myslel jsem to tak, ze tvorba obsahu obecne je relativne nakladna a klicovy urcite bude obsah samotny, tedy spravny napad na tema. Ty videa maji stovky zhlednuti, me jde spise o tisice.
Ale... obecne mate pravdu, zrovna jsem o tom psal na facebooku, ze tvorba videi nemusi byt nakladnejsi nez tvorba textu - record, convert, upload. Dulezity je napad. Takze tento smer budu rozhodne rozvijet.
Dekuji za komentar! Ty Vase videa se mi libi
Jestli jsem to v textu přehlédl, tak se omlouvám, ale určitě by bylo fajn rozdávat propagační letáčky (propagující váš web) na větších akcích přímo k přednáškovým materiálům. To by byla trefa do černého.
mate pravdu, v clanku o tom nic neni. Ale zkousim i tento zpusob. Je jeden z tech pomalejsich, protoze:
- casto se nedohodnu s poradateli prip. lektory, protoze o to nemaji zajem
- poradateli akci to vnimaji jako konkurenci, nebo minimalne chteji penize jako za jakoukoliv jinou reklamu
- oslovim timto relativne male mnozstvi lidi (rad bych radove vetsi pocty)
Nicmene letacky na letacek mam. Par tisic jsem jich uz rozdal. Mimo jine se snazim dohodnout s eshopy, aby za reklamu na letacku je vkladali do svych baliku. To obcas funguje dobre, obcas zadna reakce.
Takze to vidim jako cast regulerni prace, nikoliv prulomovy napad.
dekuji za odezvu. :) Na vasem webu bych urcite doplnil nejaky kratky popis o cem web je a cim se lisi od ostatnich - jednou vetou primo na viditelne misto na hlavni strance. Mel jsem trochu problem se zorientovat - pochopit kam jsem se dostal. Tech voleb a moznosti na muj vkus je prilis mnoho.
Mám magazín, kde tvořím hodnotný obsah
Ano, hodnotný obsah. Kdo má být cílovou skupinou webu, který obsahuje reklamní letáčky, když těch sraček mám denně plnou schránku, navíc na akce, nad jejichž náplní si soudný člověk poklepe na hlavu (viz nedávná tantrická tragikomedie "guru" Jára), nad tím "nápadem" fakt zůstává rozum stát.
Ehm... za 1, reagujete na komentar jineho cloveka, ktery pise o jinem webu.
Za 2, (kdyz uz se ptate) podle mnozstvi negativity, kterou tady prskate, byste mohl zrovna dobre zapadnout do cilove skupiny - viz. cast Terapie. Ted si ani nedelam srandu. Ale to byste musel mit trochu vice sebereflexe a odvahu neco se svym zivotem udelat.
Za 3, mate-li problem s tim vasim guru, vyridte si to s nim osobne. Zde se ted bavime o internetu a marketingu.
A nakonec, budu rad, kdyz napisete neco k veci. Jinak, vsechny dalsi nekonstruktivni a osobni komentare budu zde mazat.
To vy jen nechápete, že píšu k věci. Obsahově nesmyslný web můžete propagovat a SEO-optimalizovat až k smrti, je to úplně zbytečné. Nikdo se tam nevrátí, protože tam jednoduše není nic zajímavého.
P.S. S guru problém nemám, asi to bude tím, že nemám IQ bublajícího bahna, narozdíl od klientely podobných "nadsamců" nabízejících odháčkování.
O magazínu a hodnotném obsahu jsem psal já, ne kolega blogger. Myslím, že ten váš komentář asi nebyl vědomě cílený na www.dogala.cz a jeho magazín (http://magazin.dogala.cz/), ale na jiný projekt. Protože zrovna v tomto případě si troufnu tvrdit, že cílová skupina nebudete a není pak možné objektivně hodnotit kvalitu obsahu :-)
umite rozlisit mezi "obsahove nesmyslnym webem" a webem, ktery vas osobne nezajima? Proc se navazite do neceho cemu nerozumite? Je mnoho veci, ktere me osobne nezajimaji. Jednoduse je ignoruji a nekomentuji. Neztracim cas.
Letacek.cz podle meho nazoru je obsahove velmi uzitecny web pro mnoho lidi. Jinak bych se jim nezabyval. Mozna, ze ne pro vas. Mozna, ze si to zatim neuveodmujete. Anebo si to uvedomujete, ale mate odpor a neduveru (proto to podrazdeni). To si prosim vyreste nejak sam. Mne se to netyka. Jeste jednou, bavim se zde o internetu a marketingu pro urcitou cilovou skupinu. Pochopil jsem, ze podle vaseho nepodlozeneho nazoru ta cilovka je nulova. Dovolim si s tim nesouhlasit a nerad bych dale blabolil. Potrebuji jeste dnes udelat neco smysluplneho.
Letacek.cz podle meho nazoru je obsahove velmi uzitecny web pro mnoho lidi.
Publikum si to podle obsahu blogpostu evidentně nemyslí, stejně jako já. Vůbec se nedivím. :-)
Zdravím,
dobrá myšlenka se podělit o názory a nápady při propagaci :-)
K projektu letáček.cz:
nedokážu posoudit jak moc je myšlenka projektu životaschopná ale mě přijde moc jednoduchá grafika, chybí mi fotografie lidí s úsměvy (k tomuto webu nezbytností), barvy jsou ok, taky bych web udělal širší …. I když budete vymýšlet cokoli na propagaci, bez atraktivního vzhledu Vám budou lidé utíkat za jinými pozlátky.
Možná by bylo vhodné přidat na web jednoduché zájmové fórum..?
Mohu poprosit o názor na tyto projekty :
www.realitynabidka.cz
a
http://www.motonabidka.cz/
Děkuji a mějte se LH
Dekuji za nazor! :)
Kdyz se divam na vase weby, prvni co me napada je prilis siroky zaber. Osobne bych preferoval specializaci na mensi oblast. Weby s takto sirokym zaberem vznikaly pred 10 lety, dnes podle mne maji vetsi sanci prorazit mensi specializovanejsi stranky.
Napriklad
- u realit bych vybral pouze nabidku domu u more v zahranici :) nebo neco jineho a na to bych udelal specializovany web
- u motorek bych odstranil z webu vse co se netyka motorek (vcetne reklamy na veci kt. nesouvisi s tematem) a pravdepodobne premyslel nad moznosti prilakat navstevniky pomoci clanku, videi a vseho co se motorek tyce. Spolupraci s bazary, ktere prodavaji motorky, e-shopy s motorkama a prislusenstvim, motorkarskymi kluby, motorkarske akce.
Když se koukneš na sledovanost těch videí, považuješ je za úspěšné? Nebo za virální? Splnila svůj účel?
Nehodnotím, jen se ptám.
Dobrý den,
zajímám se o marketing na internetu a zajímalo by mě, zda u vašeho projektu letacek.cz nastal nějaký pokrok a zda se podařilo dosáhnout cíle 1000/den - popřípadě jak jste cíle dosáhl.
Dobrý den,
musím říct, že se zatím žádný velký průlom nekonal a cíl není dosažen. Proto zatím jdu cestou pomalého růstu - budování zpětných odkazů, dohody s jednotlivými pořadateli, vylepšení jednotlivých funkcí atd. Naštěstí projekt generuje příjem i při menší návštěvnosti, který můžu zpět investovat do reklamy. Velké naděje teď vkládám do nové strategie práce s facebook. Tam právě nastal zajímavý průlom v podobě velkého skoků počtu fanoušků. Uvidíme zda se to povede zůročít.
Dobrý den,
projektu Letáček držím palce, protože organizuji seberozvojové kurzy psychoterapie a body-psychoterapie, webové stránky www.vycviky.cz. Takže pokud by fungoval a opravdu skrze něj lidi na kurzy přicházeli, jako pořadatel bych to jen uvítal. A klidně za to i něco rozumného zaplatil.
Ale určitě to nebude snadné, protože např. v něčem podobný projekt, kterým je kalendář akcí Maitrea, na mnou pořádané kurzy zatím nikoho nepřivedl (dělám si u všech kurzů průzkum, jak se lidi o kurzu dověděli, a zatím zcela jednoznačně převažuje, že od známých a přátel nebo ze zpravodaje o nových akcích, ke kterému se zaregistrovali na mých stránkách, občas zabere inzerce ve specializovaném časopise nebo webu). Přesto pár postřehů, třeba Vám mohou být k užitku.
Jedna cesta může být snažit se, aby lidi znali Letáček a když budou chtít na nějaký seminář, tak půjdou rovnou na tyto stránky a najdou si jej. Druhá cesta, podle mne mnohem nadějnější a reálnější, je rozvinout stránky tak, aby akce na nich uvedené vyjížděly na předních místech ve vyhledávačích nejen při zadání názvu akce nebo jména lektora, ale především při zadání obecných frází jako „kurz terapie Brno“, „kurz astrologie Olomouc“ apod. Protože spousta pořadatelů těchto akcí sice má své weby, ale ty nejsou optimalizované z hlediska SEO a tudíž jejich stránky na taková klíčová slova na předních místech nevyjedou. Třeba příklad, když zadám do Google „umění zemřít“, nevyjedou stránky Osho Shangri La, tedy stránky pořadatele, ale na prvním místě je stránka kalendáře Maitrea s touto akcí.
K dosažení takového cíle je podle mne dost zásadní, aby vhodná klíčová slova byla jak v URL adrese, tak v Title stránky. V URL adresách máte podle mne dost rezervy, v Title stránky je sice název akce a jméno lektora, ale zcela tam třeba chybí slovo „kurz“. A přitom vlastně skoro všechny akce na Letáček jsou kurzy! Stačilo by toto slovo předřadit před vlastní název kurzu.
A pak jeden návrh na vylepšení z hlediska toho, že na Letáček začínám zadávat své akce. Je dost omezující, když mohu akci zařadit pouze do jednoho „zaměření“, obzvláště, když kategorie zaměření nemají zcela logickou strukturu, když používají různá kritéria – např. kritérium obsahu (jóga, konstelace) se mísí s kritériem formy (výcviky, tréninky). Kam mám akci zařadit, když to bude „výcvik v konstelacích“?? A když si pak uživatel akce vyfiltruje podle jiného zaměření, než jsem zvolil já, tak mou akci nenajde, i když by ho třeba zajímala. Proto bych uvítal, kdyby se k akci daly přiřadit až tři různá zaměření, do kterých spadá. Zvýší to šanci, že Letáček opravdu bude zdrojem přílivu účastníků na inzerované akce.
Pokud se Vám bude chtít se podívat na http://www.vycviky.cz, uvítám to. Předesílám, že jsem si vědom, že grafická podoba by se měla vylepšit, ale zatím na to nebyla energie a kurzy se kupodivu plní, takže mne to nenutilo do toho investovat. Ale zajímal by mne hlavně názor, zda se na stránkách dá dobře orientovat, někteří si je z tohoto pohledu pochvalují, jiní si stěžují, že se v nich orientují špatně, ale nevím konkrétně, v čem je pro ně orientace obtížná. A samozřejmě cokoliv jiného by Vás napadlo
Děkuji moc za reakci!
Můj zájem je aby letacek.cz skutečně přiváděl lidi na dobré semináře. A aby lidi na něm našli kompletní informace o tom co se děje v ČR v oblasti osobního růstu.
Na SEO pracuji od začátku. On-site optimalizace, která se týká url a title, je ale pouze 1 části SEO, tou jednodušší. Větší výzvou je druhá část - budování zpětných odkazů. Každopádně Vaše poznámka mě donutila přehodnotit pár věci a výsledek je, že se do url přeci jen nějaká klíčová slova dostanou. :) Slovo "kurz" z mého pohledu není nejlepší protože je velmi konkurenční, hlavně kvůli svému 2. významu - kurz valut. Výcvik konstelaci bych doporučoval zařadit do výcviků. Požadavek na zařazení akce do 2 zaměření chápu, ale zatím to není v plánu.
Dobrá zpráva je, že se připravují další vylepšení, další části webu. Vývoj je takový, že místo seminar katalogu bude skutečně seminar portal, kde budou nejen akce, s tím že se všude budou akce aktivně propagovat. Zvlášť ty zvýrazněné :) Doporučuji mimochodem nabit kredit (minimální částka je pouze 600 Kč) a vyzkoušet na letáčku to zvýraznění.
Pak v plánu vylepšení je teď dalších alespoň 10 bodů. :) Obecně se dá říct, že bych chtěl se služby na tomto webu zajistit nějaký příjem, velká část kterého půjde zpět do reklamy. Dnes je mi jasné, že "kdo maže ten jede" :) a že se rozpočet na reklamu bude stále zvyšovat.
Na vycviky.cz se určitě rad podívám a napíšu zde později. Ať se vám daří přeji pěkný den a plné kurzy! Nishkam
Dobrý den. Děkuji za reakci. To, že neplánujete možnost dát akci do více kategorií je podle mne opravdu škoda. Nevím, jak náročné by to bylo programátorsky, ale takto se opravdu mohou nabídky kurzů snadno míjet se zájemci. Protože i kyž mi doporučíte výcvik konstelací zařadit do výcviků, není zaručeno, že stejně jako Vy budou uvažovat návštěvníci hledající nějakou akci. Ale je fakt, že tato připomínka se netýká propagace webu, ale spíše jeho užitné hodnoty.
Pokud jde o volbu klíčových slov, na která chcete svůj web optimalizovat (a dát je tedy např. do URL adres), podle mne je zavádějící řídit se tím, zda je nějaké slovo hodně konkurenční nebo ne, ale důležité je si představit, co asi tak zadají do vyhledávače lidi, kteří budou chtít najít obsah, který tam máte. Pokud jde o slovo kurz, samozřejmě nemůžete čekat, že budete mezi prvními ve vyhledávání při zadání samotného slova kurz. Ale kdo by také zadával do Googlu jenom slovo kurz. Každý zadá kurz plus název oblasti, které se hledaný kurz má týkat. A myslím si, že přesně toto do vyhledávače budou zadávat lidi, kteří chtějí najít to,, co máte na stránkách. Tedy že zadají "kurz astrologie", nebo "kurz konstelace" apod. Co byste zadával Vy? A moje zkušenost aspoň s Google je taková, že na přítomnost hledaného slova v URL adrese hodně dá. Pokud web zoptimalizujete na málo konkurebnčbí slova, která ale skoro nikdo do vyhledávače nezadá, tak Vám to moc nepřinese. Aspoň tedy můj názor ....
Možnáí v tomto směru by mohlo stát za to se různých lidí ve svém okolí poptat, jak by hledali na webu něco z toho, co nabízíte. Udělat si obrázek o možném chování těch, co chtějí najít nějaký kurz, nějakou seberozvojovou akci. Budou hledat "jen tak nějakou akci"? Nebo budou hledat podle jména lektora? Nebo podle místa konání? Jaká slova by zadali do vyhledávače? Atd....
Zdravím a přeji zdar ....
Pro výběr klíčových slov je samozřejmě podstatné právě to co hledají lidi. Ale moje zkušenost ani názor jiného člověka není v tomto relevantní. Relevantní jsou statistiky hledání vyhledávačů. Podle analýzy klíčových slov, kterou jsem dělal, např. "kurz konstelaci" nebo "kurzy konstelací" moc lidi nehledá. U kurzu astrologie to může být jinak, ale v tomto případě předpokládám, že to bude i v názvu akce => následně se to objeví v title a na dalších místech. Jinak slovo "kurz" je na každé stránce letacku, akorát ne v title. Podle mně to stačí.
Věřte mi, že dělám poměrně dost analyz a letacek neustále v tomto směru vylepšuji. Ale, jak jsem psal, bavíme se teď pouze o on-site faktorech, které v SEO jsou sice důležité ale ne rozhodující.
Zařazením do více zaměření nechávám na seznamu "ke zvážení později". Tam vidím největší problém v duplicitě a v tom, že mnoho pořadatelů ve snaze co největší propagace svých akcí je schopno je zadávat do všech možných zaměření, jen aby toho bylo co nejvíce. Nezávisle na tom zda tam ta akce patří nebo ne. To by pak bylo na škodu celkové přehlednosti.
Nejjednodušší cesta jak vyhledat akci je zadat to co hledám do hledacího pole místo klikání na kategorie. Další možná cesta vede právě přes Google. K tomu ale potřebuji ještě posilit tzv. off-page faktory. Pracuji na tom :)
Také řeším, jak ještě více podpořit rozjíždějící se projekt - http://www.dogala.cz. Vše, o čem jste psal, tak dělám. Mám magazín, kde tvořím hodnotný obsah, přidávám nové a nové komunitní funkce pro uživatele, link building aktivně nedělám, protože je podle mě nehodnotný (registrace v katalozích), spoléhám v tomto ohledu na uživatele. Myslím, že nejlepším a nejlevnějším způsobem je tvorba kvalitního obsahu, který má virální charakter. Nic to nestojí, jenom váš čas a práci. Nemáte-li peníze na reklamní kampaň, je tvorba virálního a zajímavého obsahu jednou z mála cest. Také je dobré se spojit s jinými projekty, servery, s kterými můžete pak udělat barter (výměna reklamního článku nebo loga).
Přečteno 86 363×
Přečteno 75 694×
Přečteno 62 264×
Přečteno 51 886×
Přečteno 51 288×