Těžké chvíle českých uživatelů na eBay

16. 1. 2007 21:36 nelson

V listopadu jsem vydražil vláčky z modelové železnice na americkém eBay v hodnotě cca. $180 včetně poštovného od amerického uživatele z Bostonu. Zaplatil jsem uživateli přes Paypal, což preferoval do dvou dnů po ukončení aukce. To bylo ale bohužel všechno.

Oba máme hodnocení okolo půl-sta pozivitních feedbacku na eBay. Do této doby jsem se kromě číňanů na eBay s neseriozností nesetkal.

Po zaplacení uživateli jsem zboží neobdržel, ani přes snahu kontaktovat uživatele, kontaktoval jsem eBay, jelikož spolu s PayPal ručí u některých uživatelů za bezproblémový obchod. Předevčírem mi přišla odpověď, která se spíše rovná nějakého vytahnutému konceptu z nápovědy operátorů.

Stručně řečeno: „Dobry den uživateli XXX, bohužel Vám v této situaci nemůžeme nijak pomoci, protože se jedná o obchod mezi zeměmi, v jedné z níž nepůsobí naše společnost. Prosíme, zkuste přes následující formulář kontaktovat uživatele a dojednat s ním veškeré Vaše problémy. Věříme, že se vše v brzké době vyřeší. Děkujeme, Vaše služba PayPal¨“ a dalších milion odkazu na Privacy policy, které se mi samozřejmě nechtějí číst.

Je to zajímavé, i když mám jako primární kontakt uvedenou svou adresu v San Francisco, registroval jsem se jako občan ČR, ale eBay to je celkem jedno. Kam jdou ty neskutečné provize, které si aukční síně berou z obchodů a poplatku ? Do propagace ? Co kdyby raději lépe zabezpečili svůj servis ?

Samozřejmě jsem opět přes formulář napsal uživateli i reagoval na odpověď eBay. Uvidím, jestli se začátkem února dočkám nějaké odpovědi…

BTW. před pár dny jsem zažil podobný ač trošku jiný konflik se společnosti provozující aukční server Aukro.cz, kde mi byl účet zablokován ze schizofrenismu a doteď mi nebylo na mé dotazy zasláno žádné vyjádření (viz. pár článků níže).

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).