Přemýšlím o tom, jak moc je důležité dnešní firmu zakládat s doménou .com. Když slyším o tom, že nějaká firma má asi milion spekulativních domén, protáčejí se mi panenky. A pak to zkouším, založit si inteligentně znějící dotcom. Samozřejmě že po několika hodinách marného snažení se vůbec nechytám. Všechno normální do pěti či šesti písmen je úplně v tahu a snažím se namluvit si, že .eu by mohla stačit. I když tam již také existují tisíce spekulantů, vyhovující název se stále najít dá, ale přecejenom mě hlodá myšlenka, že desetitisíce potenciálních zákazníků vyzkouší .com a .eu či cz je ani nenapadne. Pak je ale na zvážení, jestli mají vůbec smysl národní domény, pakliže všichni na světě stejně preferují comování a v národních doménách budou brouzdat až při dalším kroku. Ach jo.. :-)
Já bych to nehrotil. Doménové jméno je důležité jen pro opakované návštěvníky - prvonávštěvníci přicházejí skrz inzerci a vyhledávače. Spoléhat se na to, že se někdo na stránky dostane tím, že náhodou uhodne adresu, je v dnešní době nesmysl - takových lidí je minimum, už proto, že každý browser má dnes už integrované vyhledávací pole.
Co zkusit třeba švédskou TLD .se, např. www.poser.se působí zajímavě.