PPC - efektivní internetová reklama

22. 5. 2007 22:27 (aktualizováno) k800

Konference o internetové PPC reklamě v konferenčním centru City v Praze, kterou jsem měl tu možnost navštívit mně nijak zvlášt neobohatila, ale z devíti přednášejích se nějaká ta „nová“ informace vyselektovat určitě nechala.

Kvalita přednášek o PPC více méně vzrůstala v čase (vyjímky samozřejmě existují). Vzal bych to hezky popořadě:

dějství první Aleš Miklík (Lupa.cz)
Přednáška Aleše Miklíka byla více méně Úvodem a jako takový ho všichni (nejspíš) brali.

dějství druhé Tomáš Jindříšek (OgilvyInteractive)
Ředitel firmy OgilvyInteractive pojal přednášku poněkud svérázným humorným stylem. A jak ukázal jeden účastník konference svým demonstrativním odchodem ze sálu se slovy na jazyku, že je šovinistický …užnevimco…, tak všem přítomným do noty zřejmě nekápnul.

dějství třetí Petr Staněk (Netravel.cz)
Petr Staněk z on-line cestovní kanceláře (Netravel) svými konkrétními příklady byl určitě obohacením konference, aneb šedivá je teorie a zelený strom praxe.

dějství čtvrté Josef Kovář (eTarget)
Zástupce společnosti eTarget mluvil o tom Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Nic převratného ovšem nezdělil. Proč by to taky proboha dělal, že?

dějství páté Jan Makovička (Ringier ČR)
Jan Makovička byl za vizionáře a svým příspěvkem s názvem Média a PPC se snažil bořit mýty o PPC a v závěru svého projevu mluvil o sociálním profilování, o budoucnosti v personalizaci .. prostě o webu 2.1.

dějství šesté Lukáš Morávek(Google)
Lukáš Morávek samozřejmě hodně mluvil o Adsense a snažil se přesvědčit přítomné o významu inzerování na malých specializovaných stránkách. Jako argumenty používal velmi přesvědčivé studie o větší přitažlivosti kontextové reklamy na menších odborných stránkách pro uživatele.

dějství sedmé Jiří Malý (Advertures)
Jiří Malý se věnoval do velké hloubky analýze PPC. Někdy zacházel tak hluboko, že jemu vymezený čas mu vypršel někdy v polovině připraveného projevu.

dějství osmé Artur Holba (Atweb)
Artur Holba si jako prezentaci připravil téma Click Fraud & Web Analytics a popřel důvěryhodnost oficiálně přiznaných podvnodných kliknutí u fimy Google, ale i jinde.

dějství deváté Dušan Janovský
Dušan Janovský alias Yuhů se se svým originálním příspěvkem Kterak jsou PPC systémy vpravdě platbou za zobrazení snažil přesvědčit přítomné, že žádné PPC (platba za proklik) v podstatě neexistuje, ale platí se neustále za zobrazení. Stručně a zjednodušeně: při menším prokliku je cena vyšší, a při vyšším prokliku cena nižší; ve finále zaplatí všichni za počet zobrazení stejný peníz.

___________

Mezi jednotlivými přednáškami byla samozřejmě i pauza na oběd a dvakrát „coffe break“. Dále tři panelové diskuse s tématy
1.Klasické reklamní formáty vs. PPC
2. PPC systémy v ČR s celkem zajímavým pohledem zástupců českých PPC systémů.
3. Praktické využití PPC reklamy

Celkové zaměření konference bylo spíše pro základní seznámení s problematikou PPC reklam.

A já doufám, že sem nic neporušil, když jsem tu zveřejnil základní body programu a seznam přednášejích, ale nic sem nikomu neslíbil a nic sem nepodepisoval.

Mám-li být upřímný tak účast na téhle konferenci bych si asi nezaplatil, ale za tři čtyři příspěvky na blog.lupa.cz se to vyplatí.

Jaký druh PPC reklamy používáte

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).