Hlavní navigace

Průměrné ceny za PPC reklamy od agentur aneb velký rozptyl

6. 3. 2015 8:27 (aktualizováno) Jan Xaver Boštík

Ceny za správu a vedení PPC reklam na Google i Seznamu jsou mezi konkurencí různé. Od toho vlastně konkurence je. I k nám přicházejí klienti, např. z regionu Prahy, zejména kvůli nižším, tzv. „venkovským“ cenám za služby online marketingu. Ale ceny by měly být nastaveny s nějakým rozumným rozptylem. 

O různých cenách, nikoli za PPC, ale v rámci služeb SEO píšeme v našem jiném článku.

Minulý týden v mém hledáčku news zabodoval jeden článek na oblíbeném webu mladypodnikatel, kde pražská agentura KOFEIN, radí mladým podnikatelům, jak na efektivní správu a vedení PPC reklamy. Text je obsahově dobrý a správný. Z článku jsme byl vyodkazován zpětným odkazem přímo na stránky agentury Kofein. (Můj osobní dojem z článku byl takový, že se jednalo o PR text, ale proč ne, když obsah je kvalitní).

Co mě však dostalo, byl ceník této agentury. Asi jsme u nás ve Svitavách opravdu venkovani. Nevěřil jsem vlastním očím, kolik si agentura účtuje u klientů za správu a vedení PPC reklamy. Jejich ceník PPC připojuji níže v obrázku. Prostudujte a komentujte.

Za 3000 Kč až 5000 Kč měsíčně dostane průměrný klient agentury Kofein z Prahy za správu PPC reklamy přibližně 4 až 6 hodin práce na správě PPC kampaní za měsíc!

Náš komentář nemá ve svém obsahu nic proti agentuře samotné. Mají hezké www stránky, dobré reference, zajímavé PR, atd. Určitě jsou i šikovní, pokud si u nich PPC reklamy objednala např. společnost Okay. Ale dát klientovi za takový finanční ranec jen pár hodin práce na jeho PPC kampaních, se mi zdá jaksi hodně natvrdo nasazené. Zvlášť, když z praxe v oboru vím, jak se běžné ceny a objem prací na PPC pohybují.

Co lze na klientově PPC stihnout za 4 až 6 hodin práce? Aspoň v mé malé agentuře řešíme optimalizace a údržbu PPC kampaní tak, že to zabírá xx hodin měsíčně. Hledáme, navrhujeme, testujeme, analyzujeme, zkoumáme konkurenci, řešíme význam a statistiky konkrétních klíčových slov, navrhujeme vylučující klíčová slova. Řešíme zvlášť PPC v obsahu a zvlášť PPC ve vyhledávačích, řešíme remarketing, hlídáme CTR, ceny za proklik, propojujeme PPC s Google Analytics, … 

Výše uvedeným technikám dát 4 až 6 hodin práce každý měsíc je opravdu minimální hranice. Na druhou stranu smekám, protože pokud agentura Kofein je úspěšná i s touto cenovou politikou vůči klientům, pak jsou borci a naše agentura „přidavačem“. Kritika do vlastních řad, OK, nemám s ní problém.

PS: pokud se vám líbí za 6 hodin práce na PPC dát nám měsíčně cca 5000 Kč bez DPH, hlaste se, bereme vás všemi deseti.

PS 1.1.: Pro autory komentářů – Pokud to nechápou, tak Kofein je OK, kvituji transparentní ceny, článek je o tématu, nic víc. Krom Pražáků se nikdo jiný neozývá, tzn., že se píchlo do živého? 

Jinak souhlasím, že nízké ceny neuživí kancelář, atd. to je realita. A komentovat tweet mrzuté Větrovky nemá smysl.

Sdílet