Hlavní navigace

Google Play a neefektivní PPC reklama na něm

31. 7. 2015 11:34 Jan Xaver Boštík

Inzerujete klientské PPC reklamy v Google Adwords v tzv. obsahové síti na stránkách aplikace Google Play? Získáváte z ní kvalitní prokliky, dlouhé návštěvy či dokonce konverze?

PPC v obsahové síti se musí pravidelně kontrolovat, hlídat – prostě optimalizovat. Jinak to může tzv. úlítnout a začne se mohutně zobrazovat a utrácet na stránkách, které jsou velmi neefektivní, zbytečné a až destrukční pro výkon PPC kampaní.

Dlouhodobě sleduji zobrazování reklam na Google Play. Je to platforma pro stahování aplikací a zejména her. S vysokou pravděpodobností se dá předpokládat, že 70% uživatelů Google Play, budou zřejmě lidé kategorie „teen“.

Inzerovat PPC reklamy na Google Play?

Ano i ne. Záleží na tom jakého máte klienta, zboží, služby, zájmy a cílení. Pokud váš klient nemá prodejní cílení na „teen“ kategorii, tak vřele doporučuji v nastavení PPC kampaní vyloučit natvrdo zobrazování na Google Play. Proč to? Protože kliknutí pocházející ze zobrazování na Google Play nevykazují zajímavou dobu pobytu na stránce, konverzní poměr u nich je velmi nízký a to v kontrastu k „vysokému“ počtu prokliků.

Proč tedy přichází prokliky z PPC v Mobille App Google Play?

Domnívám se, že zejména proto, že PPC reklama v mobilních zařízeních Androidu (tablety a chytré telefony) je řešena dost nešťastně. Když si chcete z Google Play stáhnout jakoukoli aplikaci nebo hru, tak se vám tam reklamy doslova cpou a pletou při hledání, při stahování a i při používání!

Dobrý příklad z praxe: Dcerce jsem stáhl do tabletu „hru“ ošetřování pacientů. Ta hra byla dobrá a nezávadná. Při používání oné hry za mnou dcerka jde každou chvilku, že zas tam místo hry je něco „jiného“. A hle: to jiného není nic jiného, než nevhodně vtírající se PPC reklama, která zobrazuje viz data z cookies dle používání tabletu. Google tam reklamy „hází“ ještě tak nevhodně, že na ně děti ve hře kliknou i kdyby nechtěli…

A odtud mohou pocházet neefektivní prokliky. Dá se říci, že balón je nyní na straně Google. A jak v PPC na Adwords blokovat/vyloučit Google Play? Klikněte na kartu „reklamní síť“/„umístění“/spravovat seznam vyloučených url. Vložte tam url adsenseformobileapps.com a https://play.google.com. A je to hotovo.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).