Parafrázuji titulek ze sousedního blogu, protože do denního tisku proudí nejrůznější bláboly, svědčící především o absolutní neznalosti autorů, přestože mají za jménem například přídomek „analytik PPF“.
Pavel Kohout, analytik PPF, protlačil do ve čtvrtek do Lidových novin článek Trestat Microsoft kvůli monopolu? Ale prosím vás!, který je plný nejrůznějších nesmyslů (vyjímám tři citace):
Druhou jistou věcí je, že jakýkoli tlak úřadů neodstraní dominantní pozici Microsoftu na trhu operačních systémů a především kancelářského software. Proč? Kancelářský balík MS Office zkrátka nemá konkurenci. Je pouze částečně nahraditelný systémem Open Office. Tento produkt je sice k dispozici zdarma, ovšem jde jen o náhražku, což se pozná při práci. Tabulkový kalkulátor Open Office postrádá řadu vyspělých funkcí, které má MS Excel: řešení složitých matematických problémů nebo vyspělé makroprogramování je uživatelům odepřeno. - odhaduji, že pro 90% uživatelů plně postačují funkce OpenOffice.org…
Profesionálové tedy budou používat Excel, příznivci „open source“ software mohou svobodně zvolit Open Office. Mezi těmito póly není místo pro konkurenci. Žádná softwarová firma se svéprávným vedením nebude investovat miliardy, aby se střetla s Microsoftem v tomto segmentu trhu. I kdyby se Evropská komise postavila na hlavu, jeho dominantní postavení prostě nezruší. - OpenOffice.org vychází z profesionálního řešení společnosti Sun, podobně jako Java a další, která se s MS střetává každou chvíli…
Panu analytikovi mohu jen poradit: Ševče, drž se svého kopyta!, ale možná není (píp), jen je koupenej!
Kohout má pravdu v jednom - pokud by někdo chtěl získat výraznější podíl na trhu kancelářských balíků, ty miliardy dolarů tam investovat bude muset - do vytvoření sítě partnerských firem, které se o to budou starat, do marketingu, do obchodních jednání. Pár nadšenců to nedokáže. A pár desítek milionů investovaných Sunem do vývoje to nespraví. Řešení může být sebeprofesionálnější a sebelepší, ale to není věc, kvůli které by si to firmy kupovaly. A dokud si vývojáři OpenOffice nenajmou obchodní a marketingové specialisty, tak budou jen vyvíjet a vyvíjet a na blozích se divit, že jejich skvělý OpenOffice nikdo nechce...
Ano, o důležitosti marketingu jsme se mohli přesvědčit například v nákladech reklamní kampaně na Win95 ;-) Linux se ale dostává do řady segmentů i bez marketingu tohoto typu: servery, embedded systémy, mobily a další. Přestože MS expandoval téměř "nad všechny meze", nemůže si být jistý ničím ;-)
… jsem z toho janek
Přečteno 59 912×
Přečteno 57 330×
Přečteno 56 674×
Přečteno 56 204×
Přečteno 53 385×