Zaujala mě váš odkaz na Flickr, Google apod. služby. Přitakám, že jsem s vámi v tomto zajedno (že i zcela neznámá a nicneříkající značka může uspět). Dokonce bych snad i řekl, že je to jeden z trendů této doby (používat pokud možno co nejzvláštněji znějící značky - zejména v souvislosti s web 2.0 hnutím), stejně jako ještě nedávným trendem bylo stavět weby na doménách sestavených z co možná nejobecnějších jmen (aby je bylo snadno navštívitelné bez znalosti značky prostým zadáním hledaného produktu do adresního řádku).
Ale k věci: já si totiž myslím, že tyto zahraniční úspěšné značky mají výhodu i nevýhodu v jednom. Výhodu v tom, že jako anglofonní služby oslovují vlastně celý několikamiliardový svět online uživatelů, zatímco český rybníček čítá něco kolem 2 milionů online rybiček (což je dost nepoměr). Spolu s tím ruku v ruce jdou i vyšší investice do nově stavěné služby (což s sebou často nese řádově lepší a úspěšnější výsledky než v českých poměrech). Stejně tak "neúspěšná" služba v zahraničí často osloví alespoň desetitisíce uživatelů, naopak u nás v Česku by už takové množství uživatelů představovalo obrovský úspěch (záleží samozřejmě na tom s čím a jak .-).
Nevýhodou pak je to, že anglofonních služeb vznikají denně po celém světě hromady. Tzn. uspět v této konkurenci je těžší. Ale když už se ta sněhová koule utrhne, tak se nestačíme divit (Google, Flickr nebo třeba Del Icio Us.
Už bývalý ředitel webhostera/registrátora&člen kolegia CZ.NIC se zalíbením ve své práci a koníčky mezi které patří zážitky, domény, cestování, volejbal a film a našlo by se i něco dalšího. Svobodný, bezdětný, se smyslem pro humor a vizí ;)
Přečteno 55 332×
Přečteno 55 171×
Přečteno 54 991×
Přečteno 54 540×
Přečteno 53 003×