Odpovídáte na názor ke článku Když po vás chtějí reference.
Používáme poměrně rozsáhlý IS (+ několik menších) pro asi 2 tisíce zákazníků. Často se na nás obrací s dotazy zájemci o náš systém. Rádi odpovíme, protože:
1) Jsou z našeho oboru a mohou se nám hodit jejich případný JINÉ znalosti.
2) V případě jejich budoucího nákupu SW máme "partnery", na které se v různých případech můžeme obracet při řešení "issues".
3) Zpravidla koupí novější verzi a můžeme referovat rozdíly (klady zápory).
... a mohl bych dále pokračovat.
Myslím, že prodejce, který neposkytuje (i filtrované) reference, si dobrou reklamu nedělá.
Témata, do kterých si troufám kecat, jsou CRM (protože jedno dělám), zpravodajské agregátory (protože to dělám taky), řízení firmy (protože mám strach to nedělat – musím), jídlo (protože jej mám rád a občas o něm píšu), Apple (protože jsem programoval Mac ještě v době, kdy jste tahali kačera), Java (protože to je můj šálek kávy), webové technologie (protože bez nich by to teda nešlo), grafika a kreslení (protože bych na to chtěl mít víc času).