K novému mailu a hledání nových kolegů

21. 7. 2007 21:32 (aktualizováno) atlasaci

Základním pravidlem blogera by mělo být, že na svém blogu bude upozorňovat na novinky a ne o nich psát zpětně… Tohle pravidlo se mi tentokrát dodržet nepodařilo. V návalu pracovních povinností jsem se nedostal k popisu toho, v čem mě nakonec předběhl Petr Šnajdr (a patří mu za to dík!).

Začátkem července jsme betaverzi našeho webmailu spustili na „ostré“ adrese http://mail.a­tlas.cz. O pár dní později jsme k původním dvěma přidali několik alternativních vzhledů, se kterými jsme meškali. S překlopením původní betaverze jsme sice těch pár dní mohli počkat, ale což, termíny musí být, i kdyby na chleba nebylo ;-).

Webmail final

Poznámky z betatestu…

V průběhu betatestu, který trval celý červen, nám došly zhruba dva tisíce reakcí od uživatelů, kteří si betu vyzkoušeli. Potěšilo nás, že 70 až 80 % reakcí bylo pozitivních, zbytek zpravidla konstruktivní připomínky.

Toto nás velmi příjemně překvapilo. I když jsme počítali s tím, že na betu se budou primárně dívat spíše uživatelé, kteří změny vítají a tudíž podíl pozitivních reakcí bude vyšší, než by byl průměr.

Za hodně zajímavé také považuji, že uživatelé plně chápou co to betatest znamená a jsou srozuměni s tím, že aplikace nemusí fungovat stoprocentně. V průběhu testování jsme měli několik technických i funkčních potíží a pokud nám došla nějaká reakce, tak zpravidla měla podobu „vím, že je to beta… ale narazil jsem na chybu… hodně štěstí!“. Zkrátka jedno příjemné překvapení v přístupu uživatelů za druhým.

Je otázkou, nakolik tyto pozitivní reakce byly dány také „radostí“ uživatelů nad tím, že se službou konečně něco děje. Mail Atlasu byl v neměnné podobě několik dlouhých let a tak je pochopitelné, že naši dlouholetí uživatelé změny vítají.

Novinky ve webmailu…

K novinkám – alternativní vzhledy – 5 alternativních vzhledů, z toho jeden vtípek v podobě „textového skinu“, který evokuje zobrazení na monitorech z let osmdesátých. Opravdu jsme si s tím vyhráli, takže je to docela dobře použitelné. Pokud při používání alternativních skinů narazíte na nějaký problém, dejte nám vědět přes kontaktní formulář ve webmailu.

Vyhledávání ve zprávách – mailu Atlasu doposud chybělo… Nyní je, i když ne automaticky. Uživatelé si jej musí tzv. aktivovat – do 24 hodin od kliknutí na aktivační link je vyhledávání připraveno k použití.

Další novinky: přetahování zpráv myší – velmi dobře fungující a potvrzení o přečtení zprávy – z principu (a technologie) nefunguje vždy, ale podle reakcí uživatelé velmi oceňují.

Poslední důležitou novinkou je automatické ukládání rozepsané zprávy. Zároveň si dovoluji připomenout naši poměrně unikátní funkci – uživatelé 1GB schránek získávají za každý den, kdy do pošty přistoupí +2 MB ke stávající kapacitě svých mailboxů.

Zpráva poslední – hledáme nové kolegy

V Atlasu nyní obsazujeme dvě nové pozice. Využívám tedy i našeho blogu a dovolím si sem umístit krátkou informaci o nabízených pozicích.

Projektový manažer internetových projektů

Pokud víte jak „funguje“ internet, dokážete připravit projekt webových stránek, klást důraz na atraktivní funkce, které přilákají návštěvníky, zohlednit přitom ekonomickou stránku věci, máte analytické myšlení a dokážete popsat fenomén „web 2.0“, aniž byste se přitom zadýchali, jste tím pravým člověkem pro nás.

Oficiální popis nabízené pozice naleznete zde.

Produktový manažer ICQ

Jak víte, Atlas je partnerem ICQ pro Českou republiku. Hledáme člověka, který bude „ICQ business“ dále rozvíjet. Tato pozice je určena spíše pro člověka s více obchodním myšlením, dobrá orientace v prostředí internetových projektů je ale také důležitá. Nezbytnou podmínkou je velmi dobrá angličtina.

Oficiální popis nabízené pozice naleznete zde.

Pokud vás nabízené pozice zaujaly, pošlete mi váš životopis na adresu kunes (zavináč) atlas-as (tečka) cz.

V případě první pozice můžete připojit i jakékoliv další dokumenty, které mohou prokázat vaši dobrou orientaci v prostředí internetových projektů – funkční specifikaci nového webu, ideový záměr nebo třeba jen nápad na zajímavé webové stránky rozepsaný v několika odstavcích.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).