Nezbytné nástroje pro online marketing

16. 3. 2015 16:51 (aktualizováno) Martin Dlouhý

SEO nástrojů je v dnešní době neskutečné množství a vybrat si ty nejúčinnější je občas problém i pro lidi z oboru. Představím vám ty základní a k ním i chytré nástroje, které v online propagaci určitě užijete.

Základní kámen webových stránek: klíčová slova

Základem pro vytvoření nového webu je analýza klíčových slova, díky které najdete mezery vaší konkurence a na dané klíčová slova jí můžete přeskočit.

Pro analýzu klíčových slov doporučuji rozhodně využít SklikAdwords. Výhodou Adwords je, že můžete exportovat data, což systém Sklik neumožnuje. Pokud využijete sklik plugin, který tento export dat také umožní, vše hravě vložíte do jedné tabulky a následně exportujete. Sklik dokáže vrátit více klíčových slov, jelikož na jedno slovo dostaneme celou škálu klíčových slov.

Nečekejte na roboty, pošlete jim pozvánku na indexování

Pokud máte připravený web, nebo třeba jen přidáváte stránku na web, tak je dobré vše indexovat. Stačí zadat URL stránek do dvou největších vyhledavačů u nás a díky této pozvánce si vás roboti najdou hned a web indexují. Stačí tedy zadat vaše URL do těchto odkazů na SeznamGoogle a stránky jsou zaindexovány.

Jak začít s e-mailingem a jaké nástroje použít?

Nástrojů na rozesílku existuje spousta, často užívané jsou např.: Silverpop, MailChimp, Smartemailing, Aweber, Sendloop, Email Machine, Contactology. Mým tipem je MailChimp, který je intuitivní, nabízí možnost vytvořit vlastní textovou i grafickou podobu newsletteru. K tvorbě podoby newsletteru máte možnost využít pěkných šablon nebo celý e-mail nakódovat. Mailchimp zároveň není drahou záležitostí, do 2 000 kontaktů a 12 000 mailů měsíčně máte jeho užívání zdarma. Co dál nabízí? Možnost automatických kampaní, inteligentní segmentace, vytvoření přihlašovacího formuláře nebo propojení s Facebookem. 

Chytré nástroje, které se mohou hodit:

Ahrefs – je to sada nástrojů, která slouží k monitorování odkazového profilu.

Majestic – tento systém je podobný jako Ahrefs a slouží také k analýze odkazového profilu, doporučuji vyzkoušet oba a pak se rozhodněte, který vyhovuje víc vašim potřebám.

Debbuger- poměrně častý problémem na firemních profilech Facebooku je to, že po vložení URL adresy do statusu vám stránka automaticky nenaběhne (a s ní i obrázek, který se k článku váže). Proto je k dispozici nástroj Debbuger, do kterého vložíte danou adresu a vyčistíte cache – mezi paměť.

Clipping magic – neovládáte Photoshop? Nevadí tato vychytávka vám pomůže s úpravou fotek pro váš e-shop, konkrétně nástroj slouží pro rychlé a jednoduché vytvoření produktového fota do e-shopu.

Fotor – vám umožní jednoduše tvořit koláže. Ty vytvoříte pomocí přetáhnutí fotek ze svého počítače.  Hlavní výhodou oproti klasickým editorům jako je neuvěřitelná jednoduchost, rychlost a cena. Fotor je totiž zdarma.

Collabim: hlavní nástroj markeťáka

Collabim disponuje mnoha funkcemi, které nám pomáhají spravovat webové stránky. Collabim dokáže sledovat pozice vašeho webu na daných klíčových slovech jak na Seznamu tak na Google , což nám odhalí vaše slabiny v podobě daných klíčových slov a my se na ně můžeme zaměřit a pomoci svým zákazníkům k lepším výsledkům.

Užitečné Funkce Collabimu:

Site finder – díky této funkci můžeme najít podobně tematické weby, jako je právě váš a snadno dohledáte konkurenci, vhodné blogy nebo fóra pro linkbuilding.

Konkurence – dokáže porovnat vaše webové stránky s konkurencí a díky tomu zjistíte, jak jste na tom v přirozeném vyhledávání oproti svému přímému konkurentovi. Díky tomu vám v agentuře můžeme pomoci s reklamními kampaněmi nebo marketingovou strategií.

Odkazy – zde si můžete zařazovat odkazy, které vytvoříte a následně si je můžete po čase zkontrolovat, zda jsou funkční.

Analýza obsahu – tato funkce vám poskytne ucelený obrázek o chybějícím: TITLE, H1 nadpis, meta description, či jaké klíčová slova by bylo dobré zařadit do dané stránky.Dost užitečných informací Collabimu naleznete zde na blogu, doporučuji přečíst.

Hledáte další tipy? Přečtěte si tento článek, kde najdete velké množství užitečných SEO nástrojů.

Jaké nástroje používáte vy? 

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).