Enhanced Ecommerce - důležité informace pro váš e-shop

2. 3. 2015 11:03 (aktualizováno) Martin Dlouhý

Google Analytics Enhanced Ecommerce

Za pomocí nástroje Google Analytics Enhanced Ecommerce odhalíte detailní informace o chování vašich zákazníku na e-shopu. Dozvíte se mnoho důležitých informací, jako které produkty zákazníci nejčastěji přidávají do košíku nebo jaký konkrétní produkt se zákazníkovi nejčastěji zobrazil. Můžete sledovat souvislost mezi chováním uživatele a produkty od začátku až do konce nákupního cyklu a to na úrovni jednotlivých produktů nebo agregovaně až v pěti produktových kategoriích.

Seznamte se s nástrojem Google Analytics Enhanced Ecommerce a zjistěte míru opuštění košíku a jiných částí objednávkového procesu v rámci vašeho e-shopu. Naučte se pracovat s tímto nástrojem a využijte získaná data k nalezení chyb a nedostatků vašeho e-shopu, jejich následné opravě a zlepšení.  

Rozdíly mezi moduly Ecommerce a Enhanced Ecommerce

Modul Ecommerce je známý a většina majitelů e-shopu ho aktivně užívá. Nástroj vám ale zobrazí pouze informace o objednávce, nerozděluje však samotnou objednávku na kroky v rámci nákupního cyklu, jako to dělá Enhanced. Ten je skvělou nástavbou modulu Ecommerce. Díky modulu Enhanced Ecommerce tak oddělíte ty zákazníky, kteří na vašem e-shopu nechtěli nakoupit od těch, kteří chtěli, ale z nějakého důvodu nákup nedokončili od těch, kteří nákup dokončili v pořádku. 

Modul Enhanced Ecommerce v praxi

V náhledu z nástroje naleznete cenné informace o objednávkách, celkový konverzní poměr e-shopu, přehled o tržbách i vývoj konverzí v čase. Sami si můžete nastavit vlastní přehled a vytvořit vlastní segmenty zobrazení a tak zjistit údaje, které pro vás budou přínosem.

Statistiky si vytvoříte kliknutím na + Přidat segment.  Díky všem těmto informacím, toho budete o svých nakupujících vědět mnohem více, a proto můžete lépe reagovat a nabídnout jim to, co hledají.

Segmenty:

Analýza chování nakupujících

Tento modul vám zřetelně ukáže, kolik zákazníků si přidává zboží do košíku, zobrazuje si produkty a vytváří objednávky.

 Jaká užitečná data modul nabízí?

Všechny návštěvy – žádná aktivita při nákupu

Návštěvy se zhlédnutím produktů – žádné přidání do košíku

Návštěvy s přidáním do košíku - opuštění košíku

Návštěvy s navštívením poklady – opuštění pokladny

Návštěvy se vstupem v transakci – návštěvy s transakcemi

Analýza chování ve službě Checkout – chování při platbě

Chování při platbě vám může odhalit nedostatky v objednávkovém procesu. Složitý objednávkový proces vás zcela jistě připraví o mnoho objednávek, a tím i o peníze.  Vzorec je jednoduchý, čím je objednávkový proces pro zákazníka složitější a delší, tím více zákazníků cestou ztratíte. Proto je důležité přizpůsobit celý objednávkový proces pro zákazníky co nejpřívětivěji a udělat ho co nejjednodušší. Díky analýze chování v košíku zjistíte, kteří uživatelé opustili nákupní košík nebo stránky opustili při rekapitulaci objednávky.

 

Výkon produktu

Tento modul vám pomůže odhalit zajímavé informace jako statistiky tržeb, unikátní nákupy, průměrný počet produktů prodaných v rámci jedné transakce a další.Produkt si také lze rozkliknout a sledovat další data. V detailu produktu naleznete i možnou variantu produktu.

Produkt po rozkliknuti:

Můžete jednoduše sledovat statistiky jednotlivých produktů.

Další zajímavé informace o Enhanced Ecommerce najdete v nápovědě Google. Nainstalujte si Enhanced Eccommerce pro Wordpress

Zdroj: Aitom.cz

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).