SEO v Polsku

30. 1. 2013 0:16 (aktualizováno) Libor Zajíček

Toto je vlastně inzerát.

Mám polský web, czesko.pl, na němž nabízím svoje stručně řečeno překladatelské služby. Je v polštině a rád bych mu zajistil větší návštěvnost, i když mi hlavně jde o více zakázek. Dal jsem inzerát na oferia.pl, by-business polského Allegra (u nás Aukro), kam si můžete zadat „ofertu“ – nabídku/poptávku, a vykonavatelům, kteří tam mají účet, přijde avízo a mohou se vám nabídnout. Z vlastní zkušenosti – chodí mi nabídky překladů do češtiny – bych řekl, že to je skoro ztráta času. Ať už proto, že už v zadáních jsou dost nízké ceny a v odpovědích se lidé ještě předhánějí, kdo dá míň, nebo protože tam je milión odpovědí, anebo proto, že zadavatelé jen monitorují trh.

Já jsem se teď ocitl na druhé straně barikády. Zadal jsem výše popsanou poptávku a teď mi chodí maily, s nimiž si nevím rady. Informují mě o ceně, o tom, že jejich služba bude efektivní a že mi nezpůsobí ban od Googlu. Cena: nejdu po ceně natolik, abych to dal nejnižší nabídce. Ostatní dvě charakteristiky: to považuju za samozřejmé. Navíc mě to poučuje o tom, že praktiky některých jsou nekalé. Já nepoznám, čí, ovšem určitě nechci, aby někdo například budoval backlinky bombardováním diskuzí komentáři jako „Wow, what an amazing read!“ + odkaz.

Dal jsem do oné polské nabídky i svoje číslo a říkal jsem si, ať mi zavolají a já se jich přímo vyptám jaké přesně mají metody, co bude s mým kódem apod. Kupodivu mi volali zatím asi tři, ostatní dál píšou maily. Nejde mi o průmyslovou špionáž, ale nezadám tu práci bez toho, aby mi někdo vysvětlil co a jak. K tomu se nikdo nemá anebo mi volají mladé slečny, které vypadají, že tam jsou spíš od kontaktu se zákazníky, a „pozycjonowanie“ – SEO – dělá někdo jiný.

Mohl bych si dát inzerát na nějakou další burzu zakázek, ale bojím se, že by to dopadlo podobně. Proto ho v naději, že se třeba najde někdo, kdo umí SEO a zároveň by dokázal pracovat s polštinou a polským trhem, dávám sem.

Kontakt: libore @ gmail.com

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).