Obchody.Atlas.cz je katalog elektronických obchodů prezentovaný jako samostatná služba v rámci portálu Atlas.cz. Katalog je rozdělen do několika jednoúrovňových rubrik, které pokrývají veškerý možný sortiment internetových obchodů. Tudíž každý internetový obchod lze zařadit do nějaké rubriky.
Přesto je několika vyvoleným obchodům dopřána možnost být umístěn přímo na titulní straně Obchody.Atlas.cz, tedy na velmi prestižní pozici. Jeden by se domníval, že jde o placené pozice, pak by byla celá záležitost jasná. Ale tak tomu není. Placené pozice jsou jen ty označené jako „Tipy na zajímavý nákup“ a dále ty podbarvené oranžovým pozadím. Ovšem ty další, které vedle sebe nemají logo, ale indikátor atlasácké kvality, jsou běžné odkazy v katalogu.
Za normálních okolností bych proti tomu nic nenamítal. Ale… V době, kdy jsme rozjížděli projekt SrovnaniCen.cz, jsme na Atlasu inzerovali. Za pozici na titulní straně jsme platili několik tisíc korun měsíčně a velmi jsme protestovali proti tomu, aby někdo jiný měl stejnou pozici zdarma. Editoři Atlasu nám tenkrát až moc rychle a vstřícně vyhověli a neplatící obchody z předních pozic stáhli. Po čase jsme na Atlasu inzerovat přestali a vyvolené obchody se na titulní stranu začali zase vracet.
Divím se současným inzerentům, že od Atlasu nepožadují stejné podmínky, jako jsme tenkrát požadovali my. Vždyť ty obchody mají zadarmo dokonce lepší pozici, než platící klienti! Proč lepší? Protože jejich odkazy vedou přímo, zatímco placené vedou, kvůli statistikám, přes redirekt. Tudíž neplacené pozice získávají kromě návštěvnosti navíc ještě page-rank.
Proč se tedy za každou cenu na titulní stranu dostávají obchody, které by měly být v patřičné rubrice? Proč třeba obchod Parfemy-Online není v rubrice Kosmetika? Že by to byl výběr nejlepších obchodů? Není! Alespoň podle měřítek Atlasu (atlasáckou kvalitu mají tyto obchody většinou prachmizernou).
Nechci nikoho obviňovat ani dělat ukvapené závěry, ale jediné vysvětlení, které mě napadá je to, že editoři Atlasu prosazují obchody svých kamarádů a poskytují dále tyto prestižní pozice až moc okatě. Jinak nechápu, proč někdo dostává zcela zdarma službu, za kterou ostatní platí tísíce korun měsíčně.
Ja myslim, ze je to proste jen neschopnost.
Atlas je dlouhodobe nejzaostalejsi, urcitou pozici si vydobil jen diky podpore v MSIE kdysi davno.
Ted jsme zkusmo listoval tou jejich databazi a je uplne normalni, ze je v ni ten samy obchod uveden nekolikrat pod sebou s odlisnou popiskou ( BöHM - střešní nosiče ), pripadne nekolikrat a nasmerovany na ruzne kategorie ( Scooter-Tuning Shop ).
Razeni je implicitne podle KVALITY, jsem linej hledat jak tento parametr je popsan, nejspis jen podle klikavosti. Pocitam, ze danou kategorii nema nikdo na starost a vse je jiz mnoho let automatizovano. Zkuste teda nejakeho robota a naklikat si pristupy z anonymnich proxyn, treba se tam take dostanete.
[1] S tou neschopností máte možná pravdu.
Co se týče *kvality*, tak je v zápatí uvedeno, že jí počítá Jyxo. Tudíž to bude spíš Jyxorank přepočítaný na stupnici 0..10. Tudíž klikání nepomůže. Ale o to mi nejde. Já jsem naopak poukazoval na to, že obchody na titulní straně NEMAJÍ vysokou kvalitu. Naopak jí mají velmi nízkou. Takže ta přední pozice není odměnou za kvalitně udělaný web.
Do inzerce na atlasu jsme investovali asi 15.000 Kc. Slecna mi 4x posilala smlouvu, kterou neustale kazila a opravovala a pak nebyla schopna za pul roku opravit spatne ICO v profilu firmy. Podle statistik se reklama prakticky mijela ucinkem. Oproti tomu na Seznamu (ktery samozrejme take neni idelani) to bylo mnohem lepsi. Reseni? Vice ivestic do Seznamu v letosnim roce a svete div se, ono se to vyplatilo. Atlas uz neuvidi ani haler a jeste vyhazuji penize za pracovniky, kteri jsou neschopni, neochotni a nekompetentni.