Co je a co neni lez. K diskuzi o reklame

26. 2. 2012 21:56 (aktualizováno) Nishkam Jan.

Vse zacalo rozhovorem Petra Vaclavka v Hyde Parku na CT, viz http://ww­w.ceskatelevi­ze.cz/specialy/hy­depark/23.2.2012/ Re­klama: navoněná zdechlina, nebo přirozená součást života? 

Nasledovala celkem pochopitelna podrazdena reakce profesionalu od reklamy viz. napr. http://se­desako.blogspot­.com/2012/02/je­den-vaclavek-povidal.html a pak vasniva diskuze na facebooku.

Obzvlast me zaujal jeden aspekt diskuze, a sice co je a co neni lez. V teto souvislosti jsem vzpomnel na dopis, ktery jsem obdrzel pred par tydny. Vypadal jako faktura

Prvni moje reakce byla „co to je?“ Faktura to neni, prestoze jsou tam jasne videt atributy jako variabilni symbol, zakaznicke cislo, datum vystaveni a datum splatnosti. Trochu nepozornosti (lehce se muze stat ve vetsi firme) zaplatil bych to a vlozil do ucetnictvi. Konec koncu castka neni tak velka a nemam moc casu resit „malickosti“.

Odpoved na otazku „co to je?“ je uvedena dole malym svetle sedivym (!) pismem: „Tato nedaňová listina je návrhem na uzavření smlouvy dle všeobecných obchodních podmínek na rubové straně této listiny … bla bla bla“ Nedaňová listina! Druha strana nedanove listiny je cela popsana stejne drobnym svetle sedivym textem VOP.

Formalne zadny problem! Zadny podvod a zadna lez. Vse je prece dobre popsane. A kdyz jste to neprecetl je to Vas problem a Vase blbost. 

Tento priklad asi nepatri do reklamy, ale do „marketingu“ i kdyz… podle profesionalu, jak to ted ctu, reklama je „primárně komunikace výrobce/posky­tovatele služeb s trhem.“ Tak mozna to nakonec bude reklama. 

http://www.you­tube.com/watch?v=vn_PSJs­l0LQ - pustte si toto 11s video, zda se, ze vlozeni videi v tomto blogovacim systemu neni povolene

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).