Reklama na internetu je důležitá součást online marketingu každé firmy, která chce být na internetu viditelně viditelná. To znamená, že chce být na první stránce vyhledávačů Seznam a Google. Nestačí však být jen na first page, ale taková firma chce být na tzv. TOP pozicích.
Nadpis článku „reklama na internetu“ je jedním z nejvíce hledaným klíčovým slovním spojením ohledně slova „reklama“ v prostředí internetu. Vycházím z dohledatelných a aktuálních statistik vyhledávačů Seznam i Google i když se oba vyhledávače mírně v uvedených číslech liší.
Co uživatelé, čtenáři, firmy na internetu konkrétně tímto vyhledávacím dotazem hledají? Je zřejmé, že za tímto dotazem budou minimálně dvě skupiny uživatelů internetu, možná spíše i tři.
Určitě toto klíčové slovní spojení vyhledávají – testují lidé z reklamních agentur, kteří tak hledají zákazníky nebo testují pozice svých a klientských webových stránek. Možná si také „hlídají“ svou přímou online konkurenci. Druhou skupinou budou webmasteři a lidé, kteří se pohybují okolooptimalizování internetových stránek. Třetí skupinou pravděpodobně jsou potencionální zákazníci, klienti z řad firem malých a středních nebo i živnostníků, kteří se snaží zorientovat v nabídce firem, které se specializují na internetovou reklamu pro menší a střední firmy. Pozn.: velké firmy, korporace a holdingy řeší dodavatele online marketingu výběrovým řízením a z jakési „málo logické“ zásady se svěřují pouze do rukou velkých online agentur, které mají působnost větší, než jen v ČR. Pozn. 1.1.: „paradoxní“ bývá, že taková zakázka se subdodavatelsky potom dostane až o dva řády níže k malým online agenturám. I v našem oboru už funguje systém ze stavebního oboru, kdy např. Skanska „postavila“ stavbu č.xyz, ale v praxi tam vlastně ani nebyla…
Předpokládám, že lidé výraz „internetová reklama“ hledají zprvu převážně kvůli tomu, že chtějí získat obecnou představu o nabídce firem s důrazem na zjištění přibližných cen internetové reklamy. Větších či menších, drahých či levnějších agentur na online marketing je v dnešní době mnoho. Zorientovat se v jejich nabídce není úplně jednoduché. Jedním z dobrých vodítek, byť subjektivním, jsou klientské reference.
Příběh z praxe:
Rád bych s Vámi zde sdílel jednu nedávnou zkušenost s firmou, která klientům nabízí internetovou reklamu. Pražská firmička Brand New s.r.o. si před časem u nás objednala jako subdodávku vytvoření a správu PPC reklamy pro jejich dva firemní klienty z Prahy. Oslovil nás jeden jejich zaměstnanec, který nás trochu znal a dal nám nabídku. Domluvili jsme ceny, formu komunikace, cíle a šli do toho. Do svého klientského centra tzv. MCC v Google Adwords jsme si naimportovali gmail účty dvou firem, vytvořili po analýze PPC kampaně a začali je budovat a optimalizovat. Stránky klientů, kterých se PPC kampaně dotýkaly nebyly z pohledu SEO optimalizace v úplně ideálním stavu. Navrhovali jsme, aby se začalo před PPC reklamou potřebnou SEO optimalizaci OnPage faktorů internetových stránek. Náš návrh byl odmítnut. To pro mě měl být varovný signál k věcem budoucím, ale důvěřoval jsem řečem, slibům a pověsti onoho známého „optimalizátora“. Více jak měsíc a půl jsme PPC kampaně tvořili a najednou, když mělo dojít k druhé fakturaci subdodávky, nastaly první problémy. Firma nás odstřihla od Adwords účtů a začal kolotoč řečí a popírání, že si nic neobjednali a že už to umí dělat sami a nás nepotřebují…
Byl to šok, ale i to se v byznysu stává. Pominu finanční škody pro naší firmu. Pominu nesolidní jednání a pravděpodobný záměr podvůdku již od samého počátku vůči nám. Avšak agentura, která tvrdí, že se za dva měsíce naučila zničeho nic tvořit a spravovat PPC kampaně a zároveň nabízí a prodává reklamu na internetu pro firmy, je jaksi odvážné kovbojské podnikání. Je to nebezpečný systémový precedent. Problém však vidím také na straně klientů. Objednatel internetového marketingu si má dodavatele prolustrovat a nespoléhat se jen na to, že „firma s adresou z Prahy“ je 100% zárukou kvality.
Kolik stojí reklama na internetu? Takto položená otázka není úplně vhodná na začátku výběru partnera tzn. agentury pro online marketing na internetu. Proč? Protože cena by měl být parametr min. třetí v řadě a nikoli ten úvodní!
Majitel či manažer menší či větší střední firmy má zájem o zviditelnění firmy, internetových stránek, služeb a produktů v prostředí internetu. Chce to posunout vpřed.Internetové stránky už má, ale stránky jsou jaksi ztraceny v džungli vyhledávačů. Mít internetové stránky je pouze první nutný a správný krok k tomu, abyste byli vidět na internetu. Ale jen, byť krásné www stránky nestačí! Takové internetové stránky jsou jen jedny z desetitisíců podobných stránek.
Ouha, mám to – řekne si manažer a zareaguje na jeden z mnoha obtěžujících nevyžádaných emailů či telefonátů, které jeho firmě nabízejí registraci do jakéhosi internetového katalogu firem. Obratem přijede obchodní zástupce firmičky, která provozuje např. servery na tzv. „evidence a nabídky poptávek“, případně zastupuje nějaký firemní katalog a za mrzký peníz 2000 Kč a více á rok nabízí registraci firmy na internetu. Drazí firemní klienti – nevěřte tomu, nespoléhejte na instantní okamžitá řešení a už vůbec neplaťte za registraci do webových katalogů! Proč? Ten obchoďák není podvodník, ale prodává vám balenou vodu i když vám doma nebo ve firmě teče skoro zadarmo mnohem kvalitnější voda! Chápete to? Tzv. registrace do katalogů za 500 Kč do 300 katalogů nebo 1000zpětných odkazůza 500 Kč nebo 5000 fanoušků z Facebooku pro vaše stránky, je vždy skoro podvod, hloupost, nepotřebnost a hlavně nefunkční věc, kterou naopak časem vyhledávače rozpoznají a budou vaše stránky penalizovat! Co je levné a příliš jednoduché je zvláště na internetu totální propadák a maximálně takový manažer někoho nevědomky, byť oproti faktuře, zasponzoroval!
Internetová reklama je celistvý balík prací, kroků a součinnosti několika stran v rámci online marketingu. Nic levného, garantovaného, instatního a jednoduchého v této oblasti neexistuje.Internetová reklama v rámci online marketingu je sofistikovaný a specializovaný obor. Internetová reklamu musí být pro klienty výkonovým konverzním efektem.
To snad není možné. Čekala bych trochu profesionálnějšího přístupu a s takovým klientem jsem se díky bohu doteď nesetkala. Myslím si posvítím trochu na obsah smluv, abych se něčemu takovému vyhnula. Lidé jsou hold všemocní a po chvilce všechno umí, všechno znají a udělají si to sami nejlíp. Možná dobře i tak takovým. Super článek určitě projedu i další. Doteď jsem narazila jen na pár takových. Jeden z mých oblíbených je https://topranker.cz/blog/page/2/, který taky umí dat rady "do života" jak v tomhle článku. Doufám, že takových článků z praxe bude víc.
Přečteno 33 868×
Přečteno 26 205×
Přečteno 23 241×
Přečteno 21 366×
Přečteno 17 208×