Recenze reklamního klipu na křovinořez aneb jak vytvořit "nicmoc"

12. 5. 2014 9:12 (aktualizováno) Jan Xaver Boštík

Přinášíme lehkou recenzi reklamy na křovinořez zn. Stihl. U této recenze nejde o značku, parametry či další komerční cíle. Jde nám o vyhodnocení cílů a efektů tvůrce klipu, který nasadili do světa internetové reklamy v ČR.

Byl dynamický, živý a umístěn v horní části homepage webu viz obrázky v článku. Jak tento klip dopadl? 

Samostatný klip nalézt na www stránkách společnosti Stihl CZ. Ovšem ani v sekci pro média nebyl klip nalezen a poskytnut ke stažení. Ani na portálu youtube se zatím nevyskytoval. Proto si musíme vystačit s obrázky, které zachycují internetovou reklamu ve formě bannerů na křovinořez Stihl.

Trochu mě překvapil systém cookies a sledování mých aktivit na internetu od vyhledávačů. Nepamatuji si, že bych poslední měsíce hledal cokoli o zahradní technice, natož něco o křovinořezech. Tudíž předpokládám, že reklamní klip nebyl ze systémů PPC, ale tzv. natvrdo koupeným reklamním prostorem na portálech bez jakéhokoli cílení a měl asi budovat brand – značku napříč celou republikou.

V takovém případě jde o necílenou a lehce obtěžující reklamu aspoň z pohledu uživatelů internetu a návštěvníků news portálů.

Tyto reklamy vysílají vzkaz typu: „je nám jedno proč jste přišli na tento portál a jaké téma zpráv vás zajímá, ale křovinořez vás bude určitě zajímat…“.

Pokud agentura outsourcuje i reklamu na internetu pro Stihl, pak bych doporučil vyšší citlivost pro cílení bannerové reklamy a neválcovat klipem obecné masy a davy.

Domnívám se, že zn. STIHL je klasikou v oboru a má dobré jméno. Proto bych značce pomáhal, aby nebyla vnímána, že svou bannerovou reklamou obtěžuje, když se zobrazuje na news portálu, kde je předpoklad, že se průměrný návštěvník bude zajímat o jiné obory, než o ryzí úpravu zahrady vlastní rukou…

Reklamní klip se mi obsahově líbil.Text je sladěn s grafickým obsahem. Mám rád rock a tvrdší hudbu, proto mi nevadilo, že klip prezentuje křovináře jako kytarového rockera. Možná by tento záměr ještě lépe vyzněl v kombinaci s audio řízným kytarovým řezem. Po kliknutí na klip se dostaneme na stránku viz odkaz.

Pěkné stránky, všechna čest. Ale je tu jedna velká PR chyba. Na celé stránce ani zmínky ve smyslu textu, videa či audia o rockovém zaměření a cílení na který originální klip lákal. Zde v tomto momentu se ztratila nit cíle a jednoty banneru o rockerech, škoda.

V podstatě bych klip hodnotil dobře, ale jeho ladění do rockového hávu je nedotažené ve smyslu landingpage produktu. Také si myslím, že zdůraznit přednosti a konkurenční výhody křovinořezu na obecných netematických portálech (rozuměj na portálech obsahově vzdálených úpravě zahrad), se dají mnohem lépe než neplodným rockerem. A zde to nevypucuje ani zamýšlené a zajímavé propojení autora klipu, kdy chtěl ukázat pointu slov „rock a po celý rok“. Takže za mě dávám klipu 60% a to mám zavřené obě oči.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).