PPC úzce souvisí se SEO

24. 5. 2015 17:49 (aktualizováno) Jan Xaver Boštík

Při schůzce s klientem jsme řešili, že nestačí investovat jen do ppc, ale že kvalita ppc přímo souvisí na kvalitě nastavení seo na stránkách, které jsou cílem reklamních textů ppc. Klient tomu nechtěl věnovat pozornost… Co s tím?

Když spravujete ppc tak se musí kontrolovat výsledky, výkon a kupa statistických čísel a údajů. Klienty zajímají především pozice, cena proklik, konverze a celková útrata. Jenže tyto výsledky a jejich kvalita je min. z 35 procent ovlivňována kvalitou stránek na které PPC odkazuje. Ne nadarmo je v Skliku sloupeček s názvem kvalita a v Adwords sloupeček score kvality.

Roboti ppc systémů totiž hodnotí kvalitu cílové stránky na kterou z reklamního textu odkazujeme.

Co roboti posuzují? To je dobrá otázka, ale neznáme na ní jasná odpověď. Je to součást algoritmů vyhledávačů. Něco známo je a něco zase nikoli.

Rozhodně na cílové stránce klienta sledují, zda-li odkazující reklama z reklamní sestavy např. Pánské košile z bavlny, se vyskytují přesně tato klíčová slova či nikoli. Procházejí texty, meta data, nadpisy, obrázky, atd. Proto je dobré mít i obrázky popsané jako pánská košile bavlna a nikoli jen pánské košile. Sledují stáří stránek, návštěvnost, průměrnou dobu na stránce, atd. Je toho určitě mnohem víc.

A tato roboot špionáž předává data systému a ten přes určité vzorce vytvoří magické číslíčko na stupnici 1 až 10, co se kvality týče. No a to číslo pak ovlivňuje další faktory jako je cena za proklik, pozice, atd.

V čem je tedy zakopaný pes? Bojím se to říci, ale v klientovi. Proč? Máme klienty, který se nedá vysvětlit efektivita propojení SEO s PPC a PPC se SEO. Chtějí se zaměřovat jen na PPC a kvalita stránek uvadá. Pak jsou klienti, kteří to pochopí a chtějí co nejlepší kvalitu. A dovolí před spuštěním PPC se soustředit na SEO vzkříšení kvality stránek.

Je to jak kdo a jak kdy. Vysvětlujeme, přesvědčujeme, ale klient platí a rozhoduje. Většinou však klientům říkáme PPC bez aspoň základního SEO dělat neumíme a ani vlastně nechceme.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).