PPC reklamu na Facebooku někteří vykukové nabízejí s garancí prokliků/návštěv až

23. 5. 2014 11:22 (aktualizováno) Jan Xaver Boštík

V PPC reklamách se objevil další vykuk s nabídkou „garantujeme“ Vám počet návštěv a prokliků z Facebooku. Kombinace slibu, garance a ceníku za službu, je mrzkou nabídkou hodnou loupežníka Lotranda, který nevědomky činí a činí…

Nemálo stránek mnoha blogů a serverů bylo popsáno o nástrahách  a nebezpečích nabídek všeho druhu na sociální síti facebook.

Ale očividně je to jaksi stále málo. V oborové scéně agentur a jednotlivců internetového marketingu dále plují dravci, kteří nabízejí ppc pozlátko facebooku jako hodnotné zboží, které je vhodné vždy a pro každého. Některé agentury nabízí reklamní platformu PPC na facebooku ve smyslu nesplnitelných proklamací a garancí úspěchu.

Dalo by říci, že nechvalně proslaveným šlágrem, jak tahat potenciální klienty na nepoctivou návnadu, je hrát na garance počtu příchozích návštěvníků či prokliků z facebooku. Garance v online marketingu jsou vesměs vždy planým slibem. Horší ovšem je, že taková garance není a nebývá zadarmo. Slibotechnické agentury online marketingu za takové služby zahrnuté většinou v tzv. balíčcích, požadují tisícové částky měsíčně.

Nejhorší na tom je, že takové to sliby pracují s důvěrou a neznalostí klientů, kteří chtějí zviditelnit své služby a zboží na facebooku.

Jak nenaletět neseriózním nabídkám z řad „profesionálů“?

Reklama na facebooku není vhodná pro každou firmu, ale jen pro firmy, které mají cílové a konečné zákazníky z řad lidí, kteří žijí facebookem. 

Za PPC reklamu neplaťte formou balíčků, které jsou příliš obecné a málo cílené. 

Vyhýbejte se nabídkám slibů a garancí počtu návštěvníků a prokliků z facebooku na vaše stránky.

S agenturou nepodepisujte smlouvu. Trvejte na min. 3 měsíčním testování bez závazku prodloužení.

 Na koho si dát pozor?

Obecně platí pravidlo, že jde o tzv. „one man garage show“ a neznámé firmy. Tentokrát jsme však narazili na ne neznámou agenturu Go Up. Je to velké překvapení. Firmu znám sice jen obecně, ale připadala mi, že je solidní a nemusí se sklánět k podbízení se tohoto typu „garantujeme“.

Go Up přitom chce po klientech za garance návštěv z facebooku v balíčkových cenách od 3900 Kč do 11900 Kč bez DPH! To je pěkný ranec. Nekritizuji služby Go Up. Stále jsem přesvědčen o jejich kvalitě. Ale kritizuju snížení se na úroveň nesolidního garantování.

Představte si poctivou reklamu na facebooku a plán vykazatelnosti klientovi o její efektivitě. Go Up klientovi garantuje, že v ceně 11900 Kč bez DPH přivedou až 3000 návštěvníků z facebooku. To je mazec a velký úkol na počty uživatelů FB v malé ČR. Takový slib bych nikdy ve své agentuře nikdy nedal. I kdybychom ho početně naplnili, nepoužívali prázdné mrtvé duše a profily z FB, tak 3000 návštěvníků/prokliků bude mít podle střízlivého odhadu méně než 0,20% konverzní efektivity.

Agentura garantuje a garantuje. Jak přinutí živého uživatele facebooku, aby se stal aktivním fanouškem, klikal na stránky zadavatele reklamy a ještě ke všemu se stal zákazníkem? A to všechno v min. počtu 2000 až 3000 lidí? Představte si, že Go Up a podobní získají 10 či 20 klientů na svůj balíček facebookové reklamy. Najednou budou muset sehnat na FB cca 40.000 až 60.000 návštěvníků a uživatelů FB, kteří se na první pohled zamilují do stránek klienta.

Hoši a holky z Go UP, držím vám palec a zvládnete-li to a ještě ke všemu s konverzním procentem 2% a více, pak vás navrhnu na nějakou cenu. V opačném případě doporučuji odstranění garancí a slibů, možná snížení cen, atd.

 Ach jo…, Jan Xaver B.

Autor: Jan Xaver Boštík publikuje na http://www.ppc-reklama-seo-blog.cz/

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).