Hlavní navigace

Partneři Google v Adsense pro PPC reklamy jsou občas totální odpad. Proč je Google nepenalizuje?

12. 6. 2014 8:46 (aktualizováno) Jan Xaver Boštík

Google obecně a jeho služby mám „rád“ a používám je v nemalé míře. Zbytek tohoto článku bude kritika partnerů Google ve službě Google adsense. Proč to? 

Google si o tuto kritiku dlouhodobě koleduje sám. Snaží se být občas prudérní, puritánský a papežsky přísný. Bez problému a bez diskuze vyřadí/zamítne jakýkoli váš web, který chce zobrazovat PPC reklamy Google Adwords, pokud se mu jen maličko něco nelíbí. Odvolat se a dosáhnout zrušení blokace je nadlidský i nadIT výkon.

Přesto můžete v chování Google v ČR nalézt xx rozporů a paradoxů. Když procházíme PPC kampaně některých klientů v tzv. obsahové síti = webové stránky rozličného obsahu, které jsou partnery google a zobrazují na svých stránkách reklamy Google Adwords, tak zažíváme občas nemalá rozčarování. 

Jaká rozčarování a proč ve službě Adsense?

PPC v obsahové síti musíte klientům hlídat a pravidelně jí optimalizovat. Běžně se totiž stává, že se PPC reklamy začnou zobrazovat na desítkách až stovkách webových stránek, které nejsou tematicky, obsahově a konverzně dobře cíleny na produkt klienta, který inzerujeme a chceme prodávat či propagovat. To se stává. O tom jsme několikrát psali a dávali návod jak na to a co s tím. Problém ovšem nastává v momentě, kdy se snažíte být pečlivý správce PPC reklam a obsahovou kampaň nestřílíte jen tak od boku, ale zvolíte si např. publikum, umístění, zájmy a dokonce i zobrazení podle témat.

U jednoho klienta, který je nábytkář jsme zvolili témata zobrazování PPC na webech služby Adsense. Přesto jsme při kontrole (vyloučili jsme pár stránek) narazili např. na stránky s url doménou iderp.cz. Posuďte sami, co je to za ne-přínosný web pro získání konverzí u prodeje nábytku. A nejde jen o oblast nábytku. Iderp.cz asi nebude moc konverzní obecně. Jmenovaný web je obecně úplně bezduchý…, podívejte se na jejich stránky. Jeden můj přítel z Ostravska takovým věcem na nic říká „maras“.

Stránky mají nulové hodnocení Page Ranku a Sranku. Skoro nikdo je nelajkuje na FB a až do přečtení tohoto článku jste o nich možná nikdy neslyšeli. Nebo snad ano? V podstatě je to slepá stránka postavená s vysokou pravděpodobností jen za účelem teen lapání a klikání na zobrazované ppc reklamy napříč obsahem stránek. Ale takové nařčení je neprokazatelné. Zde by měl zaúřadovat Google.

Chápu, že PPC, adwords a adsense je provázaná služba s daty od cookies a docela jednoduše se může stát, že v rodině mají jeden počítač pro „5“ členů rodiny a děti na něm paří hry, rodiče na webu hledali nábytek a babička recepty. Cookies jsou potom tak zmatený, že neumí rozlišit děti, rodiče a babičku a tak nezávisle na tom, kdo zrovna u PC sedí, nabízí reklamy PPC podle dat z cookies (nejenom). Druhou otázkou však je, kdo z dětí a proč kliká na reklamu s nábytkem, když utrácí čas na bezhodnotném webu.

Odpověď není tak jednoduché nalézt a ani se do toho pouštět nebudu. Nejrychlejším řešením je takové weby v obsahu u PPC odstřelit a vyloučit na úrovni kampaně či sestavy. 

Na druhou stranu by však bylo dobré nalézt odpověď na straně Google, proč do partnerské sítě Adsense zařazuje a schvaluje takové totální trosky a odpady. Google ČR pochlapte se a přestaňte do Adsense zařazovat weby podobné našemu příkladu v tomto článku. Nebo snad máš Google ČR inteligentní vysvětlení, proč tam takový maras schvalujete?

Jinak je Google OK.

Jan Xaver Boštík

Sdílet