Partneři Google v Adsense pro PPC reklamy jsou občas totální odpad. Proč je Google nepenalizuje?

12. 6. 2014 8:46 (aktualizováno) Jan Xaver Boštík

Google obecně a jeho služby mám „rád“ a používám je v nemalé míře. Zbytek tohoto článku bude kritika partnerů Google ve službě Google adsense. Proč to? 

Google si o tuto kritiku dlouhodobě koleduje sám. Snaží se být občas prudérní, puritánský a papežsky přísný. Bez problému a bez diskuze vyřadí/zamítne jakýkoli váš web, který chce zobrazovat PPC reklamy Google Adwords, pokud se mu jen maličko něco nelíbí. Odvolat se a dosáhnout zrušení blokace je nadlidský i nadIT výkon.

Přesto můžete v chování Google v ČR nalézt xx rozporů a paradoxů. Když procházíme PPC kampaně některých klientů v tzv. obsahové síti = webové stránky rozličného obsahu, které jsou partnery google a zobrazují na svých stránkách reklamy Google Adwords, tak zažíváme občas nemalá rozčarování. 

Jaká rozčarování a proč ve službě Adsense?

PPC v obsahové síti musíte klientům hlídat a pravidelně jí optimalizovat. Běžně se totiž stává, že se PPC reklamy začnou zobrazovat na desítkách až stovkách webových stránek, které nejsou tematicky, obsahově a konverzně dobře cíleny na produkt klienta, který inzerujeme a chceme prodávat či propagovat. To se stává. O tom jsme několikrát psali a dávali návod jak na to a co s tím. Problém ovšem nastává v momentě, kdy se snažíte být pečlivý správce PPC reklam a obsahovou kampaň nestřílíte jen tak od boku, ale zvolíte si např. publikum, umístění, zájmy a dokonce i zobrazení podle témat.

U jednoho klienta, který je nábytkář jsme zvolili témata zobrazování PPC na webech služby Adsense. Přesto jsme při kontrole (vyloučili jsme pár stránek) narazili např. na stránky s url doménou iderp.cz. Posuďte sami, co je to za ne-přínosný web pro získání konverzí u prodeje nábytku. A nejde jen o oblast nábytku. Iderp.cz asi nebude moc konverzní obecně. Jmenovaný web je obecně úplně bezduchý…, podívejte se na jejich stránky. Jeden můj přítel z Ostravska takovým věcem na nic říká „maras“.

Stránky mají nulové hodnocení Page Ranku a Sranku. Skoro nikdo je nelajkuje na FB a až do přečtení tohoto článku jste o nich možná nikdy neslyšeli. Nebo snad ano? V podstatě je to slepá stránka postavená s vysokou pravděpodobností jen za účelem teen lapání a klikání na zobrazované ppc reklamy napříč obsahem stránek. Ale takové nařčení je neprokazatelné. Zde by měl zaúřadovat Google.

Chápu, že PPC, adwords a adsense je provázaná služba s daty od cookies a docela jednoduše se může stát, že v rodině mají jeden počítač pro „5“ členů rodiny a děti na něm paří hry, rodiče na webu hledali nábytek a babička recepty. Cookies jsou potom tak zmatený, že neumí rozlišit děti, rodiče a babičku a tak nezávisle na tom, kdo zrovna u PC sedí, nabízí reklamy PPC podle dat z cookies (nejenom). Druhou otázkou však je, kdo z dětí a proč kliká na reklamu s nábytkem, když utrácí čas na bezhodnotném webu.

Odpověď není tak jednoduché nalézt a ani se do toho pouštět nebudu. Nejrychlejším řešením je takové weby v obsahu u PPC odstřelit a vyloučit na úrovni kampaně či sestavy. 

Na druhou stranu by však bylo dobré nalézt odpověď na straně Google, proč do partnerské sítě Adsense zařazuje a schvaluje takové totální trosky a odpady. Google ČR pochlapte se a přestaňte do Adsense zařazovat weby podobné našemu příkladu v tomto článku. Nebo snad máš Google ČR inteligentní vysvětlení, proč tam takový maras schvalujete?

Jinak je Google OK.

Jan Xaver Boštík

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).