Je obsahové SEO lepší než normální SEO?

18. 7. 2015 10:54 (aktualizováno) Jan Xaver Boštík

Obsahové SEO. Za posledních pár let je to dynamický vývoj a posun v SEO. Nemálo klientů z řad menších i větších firem se časem zklamalo v oboru SEO optimalizace. Brání se mu a více a více mu nerozumí.

Mohou za to pikolíci v podobě firmiček, které devalvovali obor SEO na Potěmkinovi techniky ve stylu:

– pouze zpětné odkazy

– pouze afilaite

– pouze META tagy a popisky

 - pouze tisíce zápisů do katalogů zdarma

– garance pozic

a spousta jiných „zdarma“ technik. Nutno říci, že takovéto SEO fungovalo před xlety. Také u vyhledávače Seznam.cz fungují lepší pozice i dnes na základě počtu odkazů. Na Google zase naopak nikoli. Už to samo o sobě velí k tomu, že SEO optimalizace probíhá a řeší se jinak pro oba vyhledávače.

Nejen proto se při vstupní analýze s klientem rozhoduje s kterým vyhledávačem prioritně začneme. Nelze být dobrý a kvalitní v jednom rozpočtu a ve vymezeném čase na obou vyhledávačích.

S čím je nutné u SEO počítat?

Zjednodušeně řečeno s tím, že klient oboru SEO a zvláště obsahovému SEO nerozumí! To není výtka. Je to konstatování faktu. Stejně tak naše agentury na online marketing nerozumíme byznysu klienta. To je také fakt.

Z toho plyne ponaučení, že smlouvu nesmíme uspěchat. Klienta musíme edukovat, co SEO znamená, že se nejedná o kouzla a co přesně znamená „obsahové SEO“. Teprve potom až získají obě strany pocit, že si rozumím, mohou řešit obsah smlouvy a zakázky.

A co že znamená SEO?

Zjednodušeně řečeno slovy SEO GURU Pavla Ungera: „SEO je optimalizace všech výskytů důležitých pro klienta na internetu“. S tím se nedá více než souhlasit.

Co je ale obsahové SEO?

Vím přesně, co obsahové SEO není. Není to pouze xxxx bodů vyjmenovaných v úvodu tohoto článku.

Obsahové SEO hledání a vylepšování výskytů o klientovi napříč internetem. Obsahové SEO je pravidelná komunikace s klientem. Nejedná se o komunikaci reportů, ale návrhy, úpravy a vylepšování. A to se týká prakticky úplně všeho. Čeho například?

PPC, PR textů, Letáků, Stránek klienta, Kvalitních microsites, Videí, Fotogalerií, atd.

Ale abych se vrátil k poslání úvodníku tohoto článku. Konkrétní obsahové SEO třeba u jednoho z našich klientů je toto:

Klient prodávající zvukovou techniku, DJ a hudební vybavení atd. na webu shop4djs.com má od nás dnes doporučení tohoto znění:

 „…dle statistik za last 3 měsíce lidé nejvíce klikají na tvém webu na menu "Nejprodávanější“ a „Akční slevy“, proto by z dlouhodobého marketingového hlediska a obsahového SEO stálo za to: 1. Tyto dvě menu dát na každou stránku eshopu. 2. Na homepage možná více graficky zvýraznit a posunout více na oči.,…"

seo

To se samozřejmě týká dalších jednotek až desítek věcí a technik. Např. v PPC klientovi vypíchneme do sólo sestavy klíčové slovo, které za posledních 5 měsíců excelovalo oproti ostatním nebo skrze software o tzv. „zmínkách“ vyjednáme klientovi nákup odkazu nebo článku do obsahově zajímavého článku, který byl na internetu nedávno někým publikován.

Řada možností je velká, jak klienta tlačit nahoru a držet ho tam. Ač se to tak nezdá, i toto vše patří doobsahového SEO. Souhlasíte?

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).