Ceny za PPC, SEO a internetovou reklamu v ČR jsou od 800 Kč až do 35.000 Kč měsíčně

7. 6. 2014 10:10 (aktualizováno) Jan Xaver Boštík

Firmy z ČR a SR poptávají služby tzv. SEO optimalizace webu, internetovou reklamu a zviditelnění svých internetových stránek. Je to více a více žádanější služba. 

SEO optimalizace pro vyhledávače konkrétních stránek je sada činností a technik k posunutí a udržení webu na první straně vyhledávačů. Přinášíme vám porovnání cen za služby SEO v ČR, přečtěte si více.

Kolik stojí reklama do vyhledávačů?

Než si zodpovíme tuto otázku, je potřeba prozkoumat tuzemský trh agentur, které nabízejí služby online marketingu a internetové reklamy.

Cena za internetovou reklamu a SEO optimalizaci se rozděluje minimálně na dvě samostatné oblasti. Za prvé je to cena za tzv. medium. Medium v tomto případě znamená „pevně“ danou platbu  vyhledávačům za cenu prokliku v aukci. Za druhé se jedná o cenu za provizi. Budete platit vybranému dodavateli za správu , vedení, založení a spravování reklamních kampaní online marketingu na Seznamu a Google.

Vybrat malou/velkou agenturu nebo jednotlivce?

Na trhu v ČR má poptávající firma – zájemce o služby z oblasti SEO optimalizace webových stránek a e-shopů a reklamy ve vyhledávačích na výběr až ze stovek menších i velkých firem plus desítky tzv. freelancerů – na volné noze.

Konkurence v SEO optimalizaci a internetové reklamě pro vyhledávače je velmi široká, ba přímo skoro astronomická ve smyslu kvantity i kvality. Drtivost konkurence agentur zaměřujících se na SEO optimalizaci a internetovou reklamu je do určité míry v ČR spíše škodlivým prvkem.

Jak se v nabídce agentur a jednotlivců nabízejících SEO optimalizace pro vyhledávače zorientovat? Jedním z důležitých parametrů je i cena SEO optimalizace a reklamy na internetu.

A dá se vůbec zjistit kolik stojí reklama do vyhledávačů?

Přinášíme vám pár rad, tipů a návodů jak si vybrat správně a nenaletět. Ceník  SEO optimalizace, PPC reklamy je u mnoha agentur tajný, skrytý či zveřejněn jen částečně. To ostatně zjistíte níže v našem přehledu.

Příklady z praxe:

Klienti naší firmy HIS WORK s.r.o. se rekrutují z několika zdrojů. Asi tím nejosvědčenějším (pro klienty i pro nás) je systém referencí a doporučení stávajícího či bývalého klienta, který svým přátelům v byznyse doporučí naše služby a podělí se o svou spokojenost s námi. Druhým zdrojem jsou naši tzv. pracovní partneři, kteří dělají firmám internetové stránky nebo jiné online projekty a nás doporučí pro reklamu na internetu, zviditelnění stránek a SEO. Takový klient přichází s jistou dávkou důvěry a to vždy otevře dveře k dobré a k dlouhodobé spolupráci. Dalším zdrojem klientů bývá dost utrápený přechod od jednotlivců a agentur u kterých zažili něco, co je podnítilo ke změně dodavatele služeb. Pozn.: nutno dodat v rámci objektivity, že i od nás občas klient odejde a hledá nového dodavatele. Důvodů bývá široké spektrum (finanční, nesplnitelné nároky, konkurenční přebíjená, atd.).

Standardním a obvyklým způsobem u budoucích klientů bývá to, že na internetu hledají z celé řady agentur, zašlou obecnou poptávku a vyžádají si cenovou nabídku. Výsledek bývá nejistý a to zejména tehdy, když si potencionální uchazeč o dodávky služeb reklamy na internetu, vybírá podle parametru nejnižší ceny.

Parametr ceny za službu je důležitý, ale tak trochu ošidný. SEO optimalizace pro vyhledávače u klientů je natolik důležitá činnost z hlediska dlouhodobého úspěchu, že výběr a vyhodnocení spolupráce se zpracovatelem SEO optimalizace, je jednou z nejvyšších priorit SEO. 

SEO optimalizace cena: kolik jste ochotni investovat do SEO vašich stránek? To je tak trochu předčasná otázka. Nejprve vyřešte váš firemní rozpočet a plánujte.

 Naplánujte si firemní rozpočet s položkou „online reklama“

V této otázce by měla každá firma naplánovat rozpočet tzv. budget na výdaje do online reklamy na internetu za rok. Budete-li vycházet ze schváleného rozpočtu, kterou bude akceptovat vaše cashflow firmy, nebudete zaskočeni, když vám od agentur přijde cenová nabídka např. na 1000 až 3000 Kč měsíčně.

Jeden extrém jsou tzv. SEO balíčky za pár drobných. Druhým extrémem jsou ceny okolo 8 až 25.000 Kč měsíčně, byť od firem a jednotlivců s kreditem referencí. Cena obvyklá a průměrná za základní SEO ve smyslu pouze on-page factors se pohybuje v paušálu okolo 12–20.000 Kč za zhotovení a nebo v měsíční platbě ve výši okolo 1800 Kč až 6000 Kč min. na 8 až 12 měsíců. Zdůrazňuji, že práce na SEO optimalizaci webu ve smyslu off-page factors je další „samostatná“ a důležitá činnost, která je důležitá, ale především dlouhodobá. Ta potom samozřejmě ovlivní cenu SEO optimalizace pro vyhledávače.

Podle jakých parametrů ne-vybírat agenturu?

- Nevybírejte si nikoho, kdo vám nabízí jakési balíčky SEO s „duchem“ instantní samospasitelnosti! A takových balíčků SEO v ČR není málo.

– Máte-li www stránky bez nastavení SEO, ale obsahově jste tak populární, že máte tisíce návštěvníků za den a to dlouhodobě, pak nepotřebujete vynakládat nemalé peníze za SEO. Ceník SEO optimalizace vás nemusí zajímat. Proč? Existuje tzv. faktor extrémní popularity stránek, který vyhledávače hodnotí a drží vás v tématu vašeho obsahu na předních pozicích vyhledávačů i přesto, že vaše SEO optimalizace webu je nic moc. Takové výsady však dosahuje jen pár webových stránek, které bývají velmi často obsahově specializované na velké tematické komunity.

- Nereagujte na firmy – agentury, které vás obtelefonovávají a posílají k vám „nevyžádané“ obchodní zástupce (např. agentura Najisto nám volala už 2×). V principu mohou práci na SEO optimalizaci pro vyhledávače zvládat, ale již předem je jasné, že cena, kterou vám nasadí, bude muset živit aparát obchodních zástupců, což se značně prodraží. Touto obchodní technikou se například prezentuje agentura Najisto od vlastníka portálu centrum.cz. Naše osobní zkušenost je, že nám i klientům některé agentury volali několikrát. Toto určitě není to nejsolidnější a nejekonomičtější jednání.

Neobjednávejte si služby SEO optimalizace webu od firem, které vám dělali a dělají grafiku a vaše internetové stránky. Proč? Firmy na tvorbu www stránek umí vyrobit mnohdy úchvatné, moderní a opravdu skvělé www stránky. Do svého portfolia služeb si zahrnují často i nabídku SEO optimalizace. Tak jako já umím dělat je průměrné www stránky a grafiku, tak podobně to bývá v 85% u firem, které dělají z 95% grafiku a k tomu nabízejí SEO. SEO optimalizaci umí málo, špatně, teoreticky a většinou ji po nich předěláváme. To jsou naše zkušenosti u klientů. Je dobré být pokud možno odborníkem na jednu oblast. Já se s týmem věnuji PPC reklamě a SEO optimalizaci, ale nikoho s kolegy neškolíme v tvorbě www stránek.

Nikdy se neuvažte firmě a jednotlivcům pro které je SEO optimalizace webu především registrací do katalogů, directmailing a jakýsi pochybný linkbuilding s důrazem na výměnu odkazů. U těchto nabídek jde o koupi tzv. „SEO smrti“ hned na začátku. A pozor – takových firmiček a jednotlivců jsou na českém internetu stovky! Jedním z jejich společných jmenovatelů je nízká cena za „SEO“. Pozn.: vliv tzv. zpětných odkazů už má mnohem menší význam než tomu bylo před pár lety. Vyhledávače se snaží více a více napodobovat lidské chování u svých tzv. bootů.

- Jste-li menší nebo střední firma a nikoli nadnárodní holding vyberte si menší firmy a agentury na SEO optimalizaci webu. Nepotřebujete mnohdy předražené SEO optimalizační služby a internetovou reklamu nadnárodních agentur na online marketing. Tyto firmy se často nazývají „jedničkou na trhu“. V počtu klientů a ve výši obratu asi špičkou jsou, to je zřejmé. Giganti jako H1, Ataxo, Effectix, Go Up a další holdingy pravděpodobně nepotřebujete.

Spolupracujete-li již s nějakou agenturou a nejste spokojeni, řešte to.  Dobrá agentura na seo optimalizaci pro vyhledávače vám radí, navrhuje, mění, hraje si se statistikou, miluje analýzy v Google Analytics, propojuje SEO s PPC, zpětné odkazy nemění, ale kupuje, atd. Principů, typů, rad a zkušeností je samozřejmě mnohem víc, ale tato základní orientace vám pomůže v rozhodování s kým v oblasti online marketingu spolupracovat.

Zde uvádíme pár odkazů na různé ceny za SEO optimalizační služby od různých firem, agentur a jednotlivců. Rozdíly jsou značné, ceny celkové občas utajené, některé ceny předražené a neadekvátní. Udělejte si obrázek o ceníku za SEO optimalizaci. SEO optimalizace cena – je pojem, který by měl klient zcela určitě zmapovat. Ceník SEO optimalizace vašich www stránek vás může stát normální cenu nebo i nemálo předraženou cenu. Prostě parametr SEO optimalizace cena hraje důležitou, byť ne nejdůležitější roli.

Nechte se částečně tímto seznamem (subjektivním) inspirovat. Sdělte nám v diskuzi i v anketě vaše zkušenosti. Firmy, jednotlivci i agentury, které na svých stránkách nezveřejňují ceník za SEO optimalizační práce nebo uvádí cen jen částečné, považuji za málo solidní a důvěryhodné. Tento krok nemá v dnešní konkurenční době na internetu logické opodstatnění. Chceme dát prostor k vyjádření firmám, které v našem přehledu uvádíme. Pokud nám tyto firmy zašlou upřesňující vyjádření a ceníky ke zveřejnění, rádi jejich názor budeme publikovat.

firma/agentura

cena/ceník/měsíčně

poznámka

odkaz na www

HIS WORK s.r.o.    

od 1000 Kč do 6000 Kč

smluvní ceny

ceník zde

Olga Bajková  

až 35.000 Kč

analýza je předražená

ceník zde

ANT Studio

 ?

cenu nezveřejňují                         

ceník skrývají?

RobertNemec.com

7000 Kč až 700.000 Kč                           

zkušení odborníci

ceník SEO

SeoObchod.cz

2000 Kč až 12.000 Kč

prodávají pochybné SEO balíčky

nedoporučujeme

NajdouVas.cz 

5000 Kč až 15.000 Kč

 lehce předraženo

 ceník zde

Marek Hnátek

od 500 Kč/hod.

odborník a zkušený blogař

doporučujeme

WebSurf.cz

Jejich služby jsou z hlediska SEO značně nebezpečné a jejich uživatelé si koledují o tzv. ban.

nedoporučujeme

 MediaEnergy.cz

 ceník nezveřejňují

 nedoporučujeme

GoUp                                   CERES Bohemia spol. s r. o.             

Ceny od 2500 Kč do 12500 Kč bez DPH

garantují počty prokliků a návštěvníků, což není reálné

zvažte sliby a garance, nedoporučujeme

Seoporadce.cz       

ceník nezveřejňují

žádné známé reference

nedoporučujeme

MartinSimko.cz

od 5000 Kč/měsíčně výše

mají dobré reference

doporučujeme

WebTrh.cz           

ceny různé

zkuste štěstí, nabízejí se tam nadšenci, atd.

nedoporučujeme

Vlad. Meloš  

od 750 Kč/hodinu                     

(nejsou bližší referenční zdroje)

zkuste a buďte obezřetní

Pavel Ungr    

ceník neuvádí                           

poradí, bloguje, lektoruje

jeden z úspěšných guru SEO

Marinmatejka.cz

od 7900 Kč měsíčně               

známý bloger

 dobré reference

Krutis.com

ceník na webu nemají                

dobré reference, vyšší ceny

doporučujeme

Seo-Expert.cz

na webu ceník nemají                

v oboru nemají dobré jméno

nedoporučujeme

Actimmy.cz

nelze se z webu dozvědět        

ceník je skrytý, pouze na vyžádání

hledejte reference

Better-Marketing

ceník je skrytý a utajený?

dobré reference i výsledky

doporučujeme

Ataxo.cz

uvádějí jen část ceny                  

vhodné pro nadnárodní holdingy

Ebrana.cz  

ceník je skrytý nebo tajný…?

známá firma

hledejte reference

Effectix .com

od 5000 Kč výše, (cena pouze základní) ceník zde       

známá firma, zahraniční kapitál, vyšší ceny

vhodné pro velké firmy, nutno vyzkoušet

Webovy-Servis.cz

6000 Kč a výše/měsíčně    

méně známá firma

ceník zde 

Optifor.cz

5500 Kč a výše/měsíčně                

podivné balíčky SEO

nedoporučujeme

Seolog.eu                  

4900 Kč a výše/měsíčně                

neznámá firma, hledejte reference

Agionet.cz

cca 30.000 Kč –50.000 Kč celkem                ceník zde             

lehce předraženo

nutno vyzkoušet jednání a návratnost

Registraceodkazu.com

nelze přesně určit                       

odkazy už dnes nemají takový význam

nedoporučujeme

H1

nelze se z webu dozvědět            

vhodné pro nadnárodní holdingy

vysoké ceny, špičková firma v oboru

sunmarketing.cz

ceník nezveřejňují

známá firma, dobře blogují

hledejte reference

SEO-PPC Solutions, s.r.o.

ceník nezveřejňují

mají příliš široký záběr činností

hledejte reference

budteprvni.cz

Winternet s.r.o.

ceník nezveřejňují

neznámá firma, zajímavé reference

těžko říci…

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).