Hlavní navigace

Radost z nakupování, kterou Internet nikdy nenabídne

12. 5. 2008 17:29 (aktualizováno) Honza Makovička

Přečetl jsem si Aktuálně.cz zajímavý článek o tom, že Tesco UK zavádí samoobslužné pokladny. Pravdou je, že v této oblasti se s využitím RFID čipů koketuje již dlouho. V té souvislosti mě napadlo, že je zajímavé, jak někteří vizionáři vidí budoucnost – totiž takovou, ve které nám bude potraviny objednávat lednička sama, pokud zásoba klesne pod „kritický práh“.

Omyl, myslím že tak to nebude. Lidé, zejména ženy a zejména ve velkých městech, nakupují ne proto, že potřebují uspokojit některou svoji „elementární materiální potřebu“, ale pro ten proces, samotný akt nakupování. To je důvod, proč za nás technika nikdy nakupovat nebude. Nebo?

Sdílet

  • 14. 3. 2009 14:13

    Štefan Húska (neregistrovaný) 81.89.50.---

    Tieto pokladne som si mal možnosť vyskúsať asi dva roky do zadu v Londýne. Pri takom množstve nakupujúcich ľudí to hodnotím pozitívne. Jednoznačne to urýchluje čakanie v nekonečných frontách. Na displeji je návod obsluhy v podobe animácie, ktorý pochopí aj 10-ročné dieťa.

    Podarilo sa mi na disku nájsť dve krátke videá (nízka kvalita), ktoré som nasnímal mobilom:
    http://www.youtube.com/watch?v=Zsqi5aMnNsw
    http://www.youtube.com/watch?v=XgHZxEiqhLg

    Takéto samoobslužné pokladne riešia problém, aký máme u nás na Slovensku napríklad v sieťach Billa. V nákupných špičkách bývajú často otvorené len dve pokladne - fakt radosť čakať. Aj keď je to možno preto, že predavačky nehce nikto robiť.

    Predajňa síce ušetrí na týchto pracovných silách, ale nie som si úplne istý, pretože pri východe som si všimol postávať mužov z ochranky. Ale jeden ochrankár stojí asi menej ako 5 predavačiek :)