Hlavní navigace

Vodafone mě vítá II - Drama

13. 2. 2006 10:27 (aktualizováno) František Fuka

Když jsem včera psal o tom, jak přecházím od Eurotelu k Vodafonu, netušil jsem, jak záživné téma se z toho vyvine (pokud chcete číst dále, přečtěte si nejdříve včerejší post).

Dnes hned ráno jsem se vydal do Eurotelu s jasně formulovaným nezlomným požadavkem na přechod ke konkurenci při zachování čísla. Uvedl jsem jedenáctimístné „číslo objednávky“, načež prodavač zavolal nějam na ústředí a předal mi slečnu, která mi jako „dlouholetému významnému zákazníkovi“ začala nabízet různé výhody, které jsem odmítl (rada pro všechny mobilní operátory: Pokud někoho považujete za svého významného zákazníka, dejte mu to najevo dříve než od vás chce odejít). Na to se mnou byla v Eurotelu sepsána „Výpověď smlouvy“ a nastal první menší zádrhel. Z článků o přenositelnosti jsem měl dojem, že Eurotel nyní musí prověřit, zda můžu své číslo od nich „odnést“ a výsledek mi oznámit SMSkou. To prodavač přes mé opakované dotazy vehementně popíral a tvrdil, že mi od nich žádná další SMS nebo E-mail rozhodně nepřijde a „tímto jsem s nimi již vypořádán“.

Odbočka: Hned poté jsem šel do své banky (kvůli nesouvisející záležitosti). Ale když už jsem tam byl, napadlo mě, co by se asi stalo, kdybych si na svou novou Oskartu (dosud neschopnou provozu) nechal nainstalovat MBanking. Po ujištění, že to není problém, mi kartu odebrali a připojili ji do čtecího zařízení, kde do ní prý „nahráli bankovní software“. Poděkoval jsem a odešel. Během pár desítek sekund mi přišly na můj mobil (ve kterém je dosud karta Eurotelu) těsně po sobě následující tři zprávy:

1) „Vážený kliente, byla vám zrušena služba GSM Banking.“

2) „Vážený kliente, byla vám zapojena služba GSM Banking.“

3) „Vážený kliente, volejte prosím *11 a nahlašte chybu 9.“

Inu, uvidíme zda ten banking bude fungovat až do telefonu vložím onu Oskartu s „nahraným bankovním softwarem“.

Ale zpět k hlavní dějové linii: Dorazil jsem tedy domů a podíval jsem se na stránky Oskara, kde se nachází online aplikace právě pro ty, kteří k Oskarovi přecházejí a chtějí si nechat staré číslo.

Zadávám tedy své jedenáctimístné číslo a dozvídám se následující:

Muj Oskar

Z toho nejsem dvakrát moudrý, protože přesně stejnou hlášku jsem zde viděl už včera odpoledne, hned po návštěvě Oskarovy prodejny, a od té doby mi od Oskara žádná SMS ani jiná zpráva nepřišla!

(Ještě zdůrazňuji, že „A“ je v tomto případě moje číslo objednávky a B je moje telefonní číslo – to bude důležité za chvíli).

Volám tedy na Oskarovu linku, určenou pro přecházející zákazníky (0800 777711), kde mě informují, že systém má trochu problémy a abych zavolal odpoledne.

Minutu po zavěšení mi přichází SMSka od Oskara s textem „Kod vasi objednavky pro prenos cisla je XXXXXXXXXXX. Do 10 pracovnich dnu kontaktujte sveho soucasneho operatora – musi vsechno schvalit. Vas Vodafone.“ Přitom „XXXXXXXXXXX“ je stejné číslo, které jsem před 24 hodinami dostal při osobní návštěvě Oskarovy pobočky a se kterým jsem se dnes ráno prezentoval v Eurotelu.

Jak říkají v Americe: „WTF?“

Po poledni pro jistotu znovu navštěvuji pobočku Eurotelu, kde je mi potvrzeno, že „jsem s nimi vypořádán, mé číslo může být převedeno, žádné další potvrzení mi posílat nebudou“.

Následně se znovu zkouším se svým číslem objednávky přihlášení na Oskar.cz. A zjišťuji, že každé přihlášení funguje až na podruhé, protože při prvním pokusu se mi vždy zobrazuje starý CAPTCHA kontrolní kód (zřejmě se ve Firefoxu špatně cachuje). Tudíž pokud se následně během večera přihlásím ještě pětkrát, musím číselný kontrolní kód zadávat celkem 10×.

Tentokrát se dozvídám, že vše je v pořádku, převod je schválen a mohu si vybrat datum přenosu čísla! Vybírám si nejbližší možné datum (pátek 20. ledna), odešlu ho a už se chci radovat, když tu si pozorně prohlédnu výslednou obrazovku:

Cizi Oskar

Zjišťuji, že „1“ není můj kód objednávky (ale nějaký naprosto jiný, o několik desetitisícovek nižší) a „2“ je číslo něčího cizího telefonu!!! Tedy právě jsem někomu vybral jeho datum přechodu od T-Mobile k Oskarovi! Jistě mi poděkuje za ušetřenou námahu…

Prémie pro bystré hlavičky: Všimněte si, že jsem zvolil datum přenosu, které mi bylo úspěšně nastaveno, a jsem přesto vyzýván, abych někam zavolal a domluvil si tam datum přenosu.

Zkouším se zalogovat znovu a tentokrát se mi objevuje správné číslo mé smlouvy (to, kterém jsem právě zadal) a stejný text jako na prvním screenshotu, tj. mám počkat až mi pošlou ověřovací SMS (nebyla to náhodou ta SMS, co mi přišla dopoledne?). Každopádně – mé informace na Oskar.cz se od okamžiku mé návštěvy pobočky před jedenapůl dnem nijak neaktualizovaly.

Volám nejprve pánovi, na jehož účet jsem se dostal. Potvrzuje mi, že skutečně přechází k Oskarovi a že když byl kvůli tomu na pobočce, snažili se mu vnutit nějaké úplně cizí číslo začínající na 602 (bohužel si nevzpomíná, jestli bylo moje).

Pak volám na 0800 777711. Doz­vídám se, že všichni operátoři jsou momentálně vytíženi. Čekám. Po 27 minutách čekání si půjčuji telefon své přítelkyně (má Oskara) a vytáčím *608. Operátorka se hlásí ihned! Snažím se jí popsat všechny bouřlivé události posledních dvou dnů a zdá se, že se mi to daří. Nicméně její verdikt zní, že v Eurotelu mi lhali a že od nich musím do 5 dnů dostat schvalovací SMS a pak můžeme pokračovat v Oskarově procesu.

Zavěšuji a ještě jednou kontroluji, zda se stále můžu na Oskar.cz zalogovat za sebe stejně jako za onoho jiného člověka. Stále můžu, ale na druhou stranu je pravda, že jedinou věc, kterou jsem mu tam mohl nastavit (datum převodu) už jsem mu nastavil a nic dalšího změnit nemohu.

To be continued…

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).